Schoonmaakmiddelen en verzorgingsmiddelen

24-02-2020 om 14:31 uur

Hoi ,

Ben benieuwd wat Julie gebruiken kwa schoonmaak en verzorgingsmiddelen

Ik heb allergische astma en reageer op alles wat ruikt 👎😢

Schoonmaak :

Klok afwas ( zonder parfum )
Klok allesreiniger ( zonder parfum )
Neutral afwas ( zonder parfum )

Klok waspoeder kleur ( zonder parfum )
Baking poeder bij de was

Van verzorgingsmiddelen :

Sanex zero de roze ( zonder parfum ) shampoo
Sanex zero de roze ( zonder parfum ) douchegel
Neutral conditioner ( zonder parfum)
Paradontax tandpasta fluoride vrij
Deoleen deo roller sensetive ( zonder parfum)

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 14:44 uur

Wij hebben veel van seepje om mee te wassen (kleding) en de afwas te doen
Sanex deo sensitive roller die voor de gevoelige huid en ik heb quiriness de groene creme voor mijn gezicht:) de enige waar ik tot nu toe echt goed tegen kan. Heb een enorm gevoelige huid en ben voor veel allergisch.
Qua shampoo en crèmespoeling heb ik Guhl en gaat gelukkig goed zowel voor mn haar als voor mn longen, maar die ruikt wel.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:21 uur

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik reageer op alles wat ruikt.

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
Voor douchen/verzorging alles van Neutral.
Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:29 uur
Reactie op Cello22

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik reageer op alles wat ruikt.

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
Voor douchen/verzorging alles van Neutral.
Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb jarenlang mijn haar rood/bruin geverfd (was op mijn 25e al grijzig) en dat rook naar bos. hennep gekocht bij de bodyshop. ging hier goed

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:50 uur
Reactie op Cello22

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik reageer op alles wat ruikt.

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
Voor douchen/verzorging alles van Neutral.
Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben 33 en wordt al grijs maar ik laat het gewoon grijs worden is helemaal hip 🤭😂

Zag bij Holland en barret jacob hooy henna poeder krijg je oranje haar .. weet niet of dat ruikt ?

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:56 uur

Zo min mogelijk douchen.
Zoveel mogelijk alleen water (evt azijn als deo) of Neutral.
Haarverf: gestopt, dan maar grijs.
Schoonmaak: baking soda, water met azijn, of drupje schoonmaakmidddel met geur waar ik tegen kan.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 16:05 uur

Ik ben 36 en begin een heel klein beetje grijs te worden bij de slapen.
Idd. haha, grijs is helemaal hip, dat scheelt.
Als het niet bestaat houd ik het ook voor gezien, omdat het dan gewoonweg niet gaat lukken.

Henna poeder, ik ga er eens naar kijken, dank voor de tip.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 16:53 uur

Ik verdraag de schoonmaakmiddelen van W5 van de Lidl goed, niet geurloos maar voor mij goed te doen. Ik gebruik ook hun afwasmiddel of dat van Klok.

Deodorant heb ik een roller van Dove. Douchegel wissel ik af, dagcrème en shampoo ook.

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 12:36 uur
Reactie op Cello22

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik reageer op alles wat ruikt.

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
Voor douchen/verzorging alles van Neutral.
Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?

Welke scheerschuim gebruikt je vriend? Manlief gebruikt Gillette, ulgh. Ofwel ik heb last van de baardhaartjes ofwel last van Gillette die ik 24 uur blijf ruiken.

Ik heb mazzel, mijn astma kan aardig wat hebben. Ik kleur mijn haar wel en dat gaat ok, mits de ruimte goed geventileerd is.

Zeep en shampoo komt bij soap7 vandaan. Puur natuur en ik krijg van bijna alles jeuk en uitslag.

Soap7 heeft ook een hele fijn body butter. Als gezichtscreme gebruik ik Cicaplast van La Roche - Posay. Klinkt sjiek, maar koop ik been flinke tube van voor 17 euri bij de apotheek. Doe ik 2 maanden mee. Lekker vet, maar trekt heel snel in.

Login of registreer om te reageren
26-02-2020 om 18:29 uur

Gillette hakt er lekker in inderdaad. Mijn vriend gebruikt Nobacter scheergel, alleen online te verkrijgen voor zover ik weet.

Ik herken het, vanaf mijn 30ste kreeg ik ineens van alle reguliere producten eczeem en uitslag en moest ik al veel vervangen. Vanaf mijn 35ste verdraag ik ook geen geuren meer en moest ik echt alles vervangen, ook van mijn vriend. Nu moet ik wel zeggen dat mijn astma niet goed onder controle is omdat ik de corticosteroïden niet verdraag (paradoxale reacties), anders was het wel minder erg geweest denk ik.

Soap7 ziet er fijn uit moet ik zeggen (ik was altijd gek op dit soort zeepjes), maar niet geurloos denk ik?

Qua haarverf ben ik er inmiddels achter dat er in ieder geval geen PPD in moet zitten. Ik zoek nog even verder. ....

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 09:59 uur
Reactie op Suus01

Zo min mogelijk douchen.
Zoveel mogelijk alleen water (evt azijn als deo) of Neutral.
Haarverf: gestopt, dan maar grijs.
Schoonmaak: baking soda, water met azijn, of drupje schoonmaakmidddel met geur waar ik tegen kan.

Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op luchtjes.. Azijn vind ik echt heel scherp en krijg daar accuut n aanval van!

Heb n handzeep met n heel licht luchtje en dat doe ik n drupje in t water. Altijd nat stoffen. Verder wordt er hier gepoetst door de hulp en dan ben ik even in n andere ruimte.

Login of registreer om te reageren