Corona - Covid-19

17-03-2020 om 06:20 uur

Kwam dit artikel tegen wellicht handig voor leden met hooikoorts om te weten.

https://www.nu.nl/coronavirus/6037887/hooikoortsklachten-kunnen-worden-…

Login of registreer om te reageren
20-03-2020 om 15:32 uur

In Amerika is een man opgepakt die WC-papier verkocht voor $60,00 per rol. Zo luidde het bericht, maar in feite werd hij gearresteerd omdat hij de rollen gestolen had.

Login of registreer om te reageren
20-03-2020 om 15:33 uur

Beste Marcus,
Gelukkig een vrolijke noot in deze spannende tijden.
Laten we hopen dat we niet uit eigen ervaring erachter komen wat het virus met mensen met een longziekte doet.
Dus: gezond verstand gebruiken, geen onnodige risico's nemen en de richtlijnen van de regering volgen.
Dan komen we er wel!

Login of registreer om te reageren
20-03-2020 om 15:43 uur

Carkees naar mijn idee is het grootste probleem de sociale discipline van sommige en juist de aanwezigheid van die mindere discipline , die vaak het lastigste is om in te dammen, zou wel eens de beheersbaarheid in de weg kunnen staan. Maar als diezelfde mensen hun lagere sociale discipline kunnen indammen denk ik ook dat we heel ver komen.

. Er is ook wel "leuke" zwarte gallige humor....

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/87881251_2588551151363376_9155407581009674240_o.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=110474&_nc_ohc=JFcMHYZAv3cAX9t95IG&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&_nc_tp=7&oh=6494da117aadc70b6033641e13117314&oe=5E9A7B94

Login of registreer om te reageren
20-03-2020 om 17:08 uur

Er wordt in deze Corona crisis ook rekening gehouden met de mode bewuste mens!

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/89361419_2591588704392954_4239290947747184640_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=110474&_nc_ohc=Ac8U0sMCpm8AX-jScYd&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=193b0a119b1e89484a5a0c097d8bde14&oe=5E9B2282

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 09:57 uur

Denk dat er toch een paar beroeps groepen van de Corona crisis gaan profiteren.

Opruimcoaches, tweedehands- en kringloopwinkel. straks ook zeker advocaten ... We kunnen wachten op Corona echtscheidingen zullen vast velen merken, nu ze langere tijd zo dicht op elkaar zitten, dat hun huwelijk toch knelt en pijn doet!

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 10:46 uur

@Marcus
De media staan al vol met noodkreten van mannen die niet weten waar ze zich moeten bergen sinds hun vrouw thuis werkt. Vooral degenen zonder 'man cave' (garage of hobbykamer) vliegen gillend tegen de muur op.
Ha, ha.

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 11:40 uur

Sociale media zeker ... daar doe ik niet aan blijf gelukkig bespaart van de "ellende" sociale media !! Denk inderdaad dat velen gillend gek worden .. is zoiets al "vakantie stress" en ruzies die mensen hebben als ze de eerste dagen tijdens een vakantie weer op elkaars lip zitten.

Lang heb ik kookles gegeven aan ouderen waarvan de vrouw eerder was overleden en aan mannen die in een enorm gat kwamen na hun echtscheiding. Je wil niet weten hoeveel mannen nog steeds niet echt verder komen dan een ei koken! In een relatie is ook belangrijk dat je een eigen sociale netwerk blijft onderhouden. Het gebeurt alleen vaak dat mannen het onderhouden van het sociale netwerk overlaten aan hun vrouw. Gevolg is dat het eigen sociale netwerk van die mannen dan weg is, hier keihard tegen aanlopen bij het wegvallen om welke reden dan ook van de vrouw. Heb ook vrienden die gewoon niet weten wat te doen buiten hun relatie of in een sociaal gat vallen als hun relatie voorbij is. Ook worden ze soms gillend gek als ze plotseling weer meer met hun partner moeten gaan doen, ze hebben geen eigen leven of hobby's meer, zie dat vaak bij het bereiken van hun pensioen. Begrijp dat nooit dat mensen hun status of persoonlijkheid op laten gaan in de relatie!

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 17:20 uur

Ben benieuwd of we de verspreiding tot staan kunnen brengen, het is beslist geen leuk ziekte beeld maar het lijkt er soms op alsof door een grote groep mensen dit niet echt series genomen wordt! Blijven naar de bouwmarkt gaan, samen sporten of kinderen die samen spelen. Het is niet voor niks dat er naar Nederland gekeken wordt als dat wij niet vergenoeg gaande maatregelen nemen! Het is toch echt heel heel hard nodig dat mensen vrijwillige sociale isolatie in acht nemen. Vind ook dat we elkaar daarop mogen aanspreken, mensen blijf thuis!

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 17:40 uur

Beste allemaal
Ik zie hier veel humor en daar hou ik ook erg van!
Toch wil ik een serieus onderwerp in de groep gooien:(

Twee weken geleden lag ik ( alweer) opgenomen voor bestrijding van de dierentuin met beesten in mijn longen. In strikte isolatie zoals gewoon is.

Een verpleegkundige heeft mij erg aan het denken gezet. Ze vroeg mij letterlijk:” als u het corona virus krijgt wilt u zeker niet beademd worden mevrouw”?

Die kwam wel heel erg binnen, ze is aangesproken op deze actie, omdat dat volgens de arts niet aan haar was, maar het heeft me erg aan het denken gezet!

We hopen als gezin deze crisis door te komen, maar het idee dat ik op een ic kom, ooit al aan 10 liter O2 gelegen met een zelfde soort longontsteking, ik op mijn buik moet worden beademd, er geen bezoek kan komen, ze thuis soms wel een maand in spanning moeten zitten. Het is nogal wat.

Na het bespreekbaar maken weet ik wat mijn gezin wil, mamma en vrouw je moet bij ons blijven en dat is wat ik ook wil, maar die ene leuke verpleegkundige heeft veel los gemaakt.

Hebben jullie ook dat je je dit afvraagt?

Ik wens iedereen heel veel beterschap en hoop dat we allemaal deze crisis doorkomen!

Lieve groet
Jippie

Login of registreer om te reageren