januari 2020 - Stop dat schuldgevoel

07-01-2020 om 10:42 uur

Een afspraak moeten afzeggen, je ziek melden op het werk…….
Mensen met een longziekte hebben soms het gevoel dat ze tekortschieten. Niet alleen naar anderen toe, ook naar zichzelf. Een longziekte is vaak onvoorspelbaar. De ene dag voel je je goed en de volgende dag kom je nauwelijks de trap op.

Herkennen jullie dat? Hoe ga je om met dat gevoel? En klopt het gevoel of vul je het zelf in? En kun je die soms negatieve gedachten ombuigen?

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 09:42 uur

Ik ooksepd en zeggen stoppen met roken

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 10:14 uur
Reactie op Marnie

Ik ooksepd en zeggen stoppen met roken

Is ook echt het beste wat je kunt doen, stoppen met roken.
Je bedoelt copd denk ik, heb ik ook, valt niet mee he?
Blijf je door roken dan kan het extra snel gaan de achteruitgang.
Succes en gewoon doen, niet proberen maar weggooien de peuken en eet lekker worteltjes, lollies en drink veel water en oefen thuis wat.
Sterkte! Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
01-04-2020 om 09:29 uur

Ik herken dat heel erg, met dat schuldgevoel. Ik ga meestal na een zware nacht toch gewoon werken. Gevolg van onrustige nacht door astma is vaak dat ik de dag erna nog gevoelig ben voor nieuwe aanvallen. Ben ooit bijna tijdens het middageten in slaap gevallen door slaapgebrek.

Login of registreer om te reageren
11-01-2021 om 08:23 uur

Ik voel me ook schuldig naar mijn man en naar mijn collega's toe. Als ik me ziek meld, moeten mijn collega's mijn wijken lopen en dat is nu sinds mijn diagnose eind 2019 2 keer gebeurd. Maar 2 keer, zo je zeggen, maar dat komt omdat ik door blijf lopen tot ik echt niet meer kan.

Login of registreer om te reageren