oxazepam en copd

24-03-2020 om 19:01 uur

met mijn copd en de spanningen omtrent het coronavirus slaap ik zeer slecht; ik denk dat ik met innemen van 5 mg oxazepam beter slaap; heeft iemand daar een ervaring mee, of een mening over, dank voor de reactie, jacques

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 13:08 uur

ik slik soms ook oxacepam vooral als ik echt niet in slaap kom. Vind het heerlijk als ik voel hoe ik dan ontspan en langzaam in slaap val. Ik gebruik het niet regelmatig maar af en toe omdat ik bang ben niet meer zonder in slaap te kunnen vallen.....dus af en toe lekker oxacepammetje zou ik zeggen....

Login of registreer om te reageren
02-04-2020 om 18:05 uur

Hoi Jacques,

Het is ook een angstige en onrustige tijd. Oxazepam helpt dan zeker goed. Het grote nadeel van oxazepam is wel dat niet blijft helpen als je het iedere avond voor het slapen gaan inneemt en je hebt dan steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen. Als je er 1 of 2 per week neemt dan blijven ze helpen, dus dat advies geef ik je graag mee. Als je er eenmaal aan gewend bent en je neemt geen oxazepam in voor het slapen gaan dan heb je echt een afgrijselijke nacht en kan je niet meer slapen. Ik gaf mijn patiënten vroeger er maximaal 5 per maand omdat ze dan bleven werken. Misschien kan je met jouw huisarts overleggen hoeveel goed voor jou is.

Slaap lekker!
Anne

Login of registreer om te reageren
14-04-2020 om 08:50 uur

Hallo,
Ik heb al jaren temazepam 20 mg.
Neem ook zo nu en dan 1. Hooguit 2x p.w., maar ook wel weken niet.
Als je ze iedere dag gaat nemen helpen ze idd. niet meer na verloop van tijd.
Heb daarnaast ook nog sterke pijnstillers voor chronische pijn.
Gr. Jannie

Login of registreer om te reageren
24-08-2020 om 20:06 uur

Vervelende bijwerking,bij mij dan, is dat ik er vaak erg benauwd van word

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 09:01 uur
Reactie op kwestie

met mijn copd en de spanningen omtrent het coronavirus slaap ik zeer slecht; ik denk dat ik met innemen van 5 mg oxazepam beter slaap; heeft iemand daar een ervaring mee, of een mening over, dank voor de reactie, jacques

Ik gebruik ook geregeld oxazepam,indd zo min mogelikk maar soms is er geen keus.
Ik zou het goed overleggen met je huisarts wat voor jou het beste is, bij copd zijn zijn ze extra voorzichtig met slaapmiddelen en rustgevers ivm omgekeerde werking , soms kun je juist benauwder worden.
Heb ik geen last van hoor en gebruik soms 10 mg.
Sterkte, helpt valeriaan jou ook niet? Mij deed het niks

Login of registreer om te reageren
16-06-2022 om 08:32 uur

ik gebruik alleen oxazepam als ik geopereerd ga worden en ook voor kaakchirurgie. ik slaap redelijk alleen ,nachts die longaanvallen dan ben ik weer wakker, dan neem ik het niet in hoor! dan maar wakker zit tegenwoordig toch al rechtop in bed

Login of registreer om te reageren