ik blijf maar ziek

23-03-2020 om 09:12 uur

Ik blijf maar ziek...
Ik heb begin januari een flinke astma exacerbatie gehad. 2x stootkuurprednisolon, ab. atrovent 4x daags. Mijn gebruikelijke medicijnen seretide 500/50 en ventolin zonodig.

Nu ben ik daar redelijk van op geknapt maar ik blijf ziek, keelpijn, oorpijn, hoesten, hoofdpijn, holtepijn. Ik ben ook meer kortademig dan voorheen en gebruik regelmatig de nood medicatie. Ik lig niet in bed maar functioneren doe ik ook niet. Is dit herkenbaar? blijven infecties na een exacerbatie zo lang hangen?

tavy

Login of registreer om te reageren
23-03-2020 om 10:30 uur

2 jaar geleden heb ik een infectie gehad, en daarvoor 3x predkuur en 1x ab kuur, heb ook al onderhouds ab.
mijn longarts gaf toen aan dat herstel een half jaar kan duren.

dus helaas, het kan erg lang duren. Duurt het je te lang, ben je bezorgd, dan maar overleggen met je huisarts/longarts.

Login of registreer om te reageren
24-03-2020 om 09:36 uur

okay, het kan gewoon zo lang duren... dan wacht ik nog even af. Zeker nu

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 08:27 uur

dankje wlk2001

Ik merk idd dat ik sochtend wakker wordt met hoofdpijn last van de holtes en slijmvorming. Ik ben niet van de neusprays... In het verleden erg veel gebruikt en ik heb het idee dat ik nu eerder last heb van irriatties. Ik zit ook aan de maximale dosis puffers. Het zal zijn tijd nodig hebben...

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 09:34 uur

Bij mij hielpen neusspray ook niet. Dit kwam omdat het door de ontstekingen en doordat het opgezwollen was, de neusspray niet diep genoeg binnen kwam. Nu heb ik Flixonase neusdruppels en die helpen veel beter (en die komen echt ook in je holtes) dan een neusspray.
Hoofdpijn kwam bij mij vaak ook voort uit benauwdheid. Als ik dan ging puffen, ging het vaak beter.

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 13:13 uur

ik heb nu een hoorntje die ik vul met watre en zout en daarmee de neus spoel. Die werkt heel fijn. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als ik ziek ben. Ik heb nu geen snot in de neus vraag me af of het dan ook zinvol is?

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 11:50 uur

hm, ga ik dat eens overwegen!

Login of registreer om te reageren
05-04-2020 om 14:35 uur

hoi.
ik heb in december een fikse exacerbatie gehad, ziekenhuisopname van 9 dgn...redelijk opgeknapt maar ookvanaf die tijd niks meer waard. ik blijf ook aanhoudend benauwd, ik diverse stootkussen gehad die maar kort helpen. max. dosering aan serevent en flixotide + 4x daags combivent vernevelingen. als ik 1x een verneveling over sla dan is het net alsof ik de rest van de dag door n dun rietje adem. het is geen exacerbatie. ik ben enorm moe, kom bijna niet aan mn dagelijkse dingen. mn medicatie heeft maar n deel van t benauwdheid op maar ben echt niks waard. iemand ook die ervaring?

Login of registreer om te reageren
05-04-2020 om 14:36 uur
Reactie op kaduuk

hoi.
ik heb in december een fikse exacerbatie gehad, ziekenhuisopname van 9 dgn...redelijk opgeknapt maar ookvanaf die tijd niks meer waard. ik blijf ook aanhoudend benauwd, ik diverse stootkussen gehad die maar kort helpen. max. dosering aan serevent en flixotide + 4x daags combivent vernevelingen. als ik 1x een verneveling over sla dan is het net alsof ik de rest van de dag door n dun rietje adem. het is geen exacerbatie. ik ben enorm moe, kom bijna niet aan mn dagelijkse dingen. mn medicatie heeft maar n deel van t benauwdheid op maar ben echt niks waard. iemand ook die ervaring?

vergeef me de spelfouten🙈 autocorrect van mn foon doet dit automatisch

Login of registreer om te reageren
08-04-2020 om 09:53 uur

hoi Kaduuk,
ja die autocorrector he, die werkt niet altijd mee!
Ik herken het wel, maar niet oz erg als jij het hebt. Ik moet wel zeggen dat ik , hoe zwaar ook , zodra ht ook maar enigszins ging, buiten stukjes gign lopen . Ik begon met een paar metertjes. Af en toe dach tik , waar ben ik mee bezig!!?? Maar ik heb wel het gevoel dat het geholpen heeft. Want bij zon exa gaat je conditie zo hard achteruit!! Ik heb nog ander gezondheidsproblematiek waardoor ik niet veel inspanning aankan. Ik vind het ook lastig. En nu met corona ga ik niet op controle...
Het heeft ook veel tijd nodig.
Heb je al eens andere medicatie geprobeerd? Ik heb ook de max van seretide en daarnast ventolin en atrovent.

Login of registreer om te reageren