Mei 2020- fit blijven in corona tijd

30-04-2020 om 13:04 uur

Fit blijven in corona tijd ! Hoe doe je dat?
Met een longziekte weet je als geen ander hoe belangrijk het is om te blijven bewegen. Nu je door het coronavirus zoveel mogelijk binnen moet blijven wordt bewegen iets lastiger. Wat doe jij thuis om fit te blijven? Beweeg je iedere dag? Gebruik je hulpmiddelen bijvoorbeeld gewichtjes, oefenbal, elastiek; kortom hoe pak jij het aan?

Login of registreer om te reageren
30-04-2020 om 14:05 uur

Ik heb een beeldbel afspraak gehad met de fysiotherapeut waar ik normaal één keer per week sport. Ze heeft me toen oefeningen gegeven die ik thuis kan doen, bij voorkeur twee keer per week. Ik heb alleen een elastiek en iets als een flesje water nodig, en eigenlijk een matje maar die zijn overal uitverkocht.

Verder probeer ik op de dagen die ik niet werk, een rondje te lopen en één keer per week een flink stuk te fietsen ipv roeien wat ik normaal doe.

Login of registreer om te reageren
30-04-2020 om 17:08 uur

Ik doe iedere ochtend mee met nederland in beweging (met 2 waterflesjes)
soms doe ik mee met krachttraining van het nederlands astma centrum, dit was een tip van bloempje.
en wandel en fiets zoveel mogelijk in rustige -natuur- gebieden.

Login of registreer om te reageren
30-04-2020 om 17:56 uur

Iedere dag stukje wandelen, 1x per week een grotere wandeling.
Iedere dag een stuk fietsen (elektrisch).
Op een tijdstip dat er niet veel andere mensen buiten zijn.
Iedere dag even werken in de tuin.
Verder iedere dag wat oefeningen om niet te stijf te worden en om de dag squats om bovenbeenspieren sterk te houden.
Alles in een rustig tempo en niet te lang omdat anders mijn gewrichten gaan protesteren.

Om de geest lenig te houden ook iedere dag een soort van mediteren. Ik lig of zit en laat mijn gedachten gaan zoals ze gaan, alsof ik in een bootje stroomafwaarts ga en niets hoef te doen. Gecombineerd met een paar ademhalingsoefeningen, ooit geleerd bij de fysio, ben ik klaar om de dag te beginnen of even een extra rustmomentje in te lassen.

Login of registreer om te reageren
02-05-2020 om 21:16 uur

Wat bewegen betreft is er voor mij niet zoveel veranderd, behalve dan de wekelijkse yoga die is vervallen. Natuurlijk kan ik dat alleen thuis doen maar ik ga meestal liever een stuk wandelen of in de tuin werken. Fietsen doe ik meestal maar 1x per week, ik vind dat nu toch minder ontspannen, er zijn nog altijd fietsers die geen ruimte geven terwijl die hier genoeg is. Maar even achterelkaar gaan fietsen is blijkbaar te veel gevraagd. Als ik loop stap ik gemakkelijker zelf even aan de kant of ik ga naar de polderdijk daar ben ik alleen er kan geen verkeer komen.

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 08:51 uur

2x per week fysio via beeldbellen 1x per week zelf oefeningen. Overige dagen wat Wii fit plus.

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 09:45 uur

Wandelen. Probeer iedere dag ca 5km, maar als het regent ga ik niet.

Verder heb ik een boek gekocht met oefeningen, maar die zijn me te zwaar

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 09:59 uur

Ik wandel met de hond, helaas door de copd zijn het wel kortere rondjes geworden. Dan doe ik nog oefeningen met gewichtjes, en gebruik de stoelfiets af en toe. Daarnaast natuurlijk het huishouden. Beweging genoeg dacht ik. :)

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 20:34 uur

Enigszins een subjectieve en tegenstellende vraag omdat de vraag ervan uit gaat dat je dus al fit was voor Corona! Probeer zo regelmatig wat oefeningen (katas) te doen die gebaseerd zijn op diverse vechtsport technieken zoals Aikido, Tai Chi en nog wat stijlen door elkaar. Het kost me al moeite genoeg en vaak lukt me het niet en is het bewegen te veel, doe wat ik wel kan. Ging drie keer in de week een uur zwemmen en dat kan voorlopig niet.

Login of registreer om te reageren
09-07-2020 om 14:07 uur

ik ben weer gaan sporten maar wel vooraf aan melden anders mag je niet komen =((

Login of registreer om te reageren