Naar BSO met astma of beter een oppas?

15-03-2020 om 05:11 uur

Onze dochter van 8 heeft o.a. astma waardoor ze regelmatig longontstekingen heeft omdat ze weer een virus heeft opgelopen. Nu wil ik toch kijken hoe we misschien het aantal aanvallen kunnen verminderen en dacht na over grote virus bronnen zoals misschien een BSO? Veel kinderen bij elkaar van alle leeftijden enz.
Zijn er mensen die bijvoorbeeld zijn overgestapt naar een oppas thuis waardoor er een vermindering van de klachten werd gezien?
En helpt het vaker vakanties te houden in gezonde berglucht al zijn dat altijd korte periodes?
Zijn er andere tips die mogelijk zouden kunnen helpen om minder vaak te maken te krijgen met virussen?
Zijn er ouders die bijvoorbeeld de kinderen uit de klas hebben gevraagd beter op hygiëne te letten of rekening te houden met je kind? Zal haast onmogelijk zijn maar alle beetjes helpen? Al is het 1 infectie per jaar minder... wat zou dat fijn zijn!

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 21:08 uur

Het is denk ik heel erg moeilijk om het oplopen van virussen te voorkomen. Op school zitten ze vaak met dezelfde kinderen in de klas die daarna ook naar de bso gaan. Zelf werk ik op een kleine bso (max. 10 kinderen) misschien is dat een optie of een buiten bso die de hele middag buiten spelen maar weet niet of dat haalbaar is voor je dochter aangezien ze zo vaak ziek is.

In de griepseizoenen kom je overal mensen tegen die ziek zijn. Vrees dat je het heel moeilijk uit de weg kunt gaan. Veel sterkte in ieder geval! Weet hoe naar het is om je kind zo te zien!

Login of registreer om te reageren
09-05-2020 om 14:40 uur

Ik persoonlijk schrok erg van de opmerking van iemand van de naschoolse opvang.
Er komen daar kinderen samen van 15 verschillende scholen zei de mevrouw. Toen dacht ik, is het niet beter eerst te kijken hoe het gaat, de kinderen weer naar school en dan gelijk na afloop terug naar hun eigen huis. Niet ook nog eens leerlingen van allemaal scholen mengen🙈.

Login of registreer om te reageren
09-05-2020 om 21:53 uur

Van 15 verschillende scholen, wat raar zeg! Ik werk al lang in de kinderopvang maar van 15 scholen op 1 bso, wow daar heb ik nog nooit van gehoord? Meestal heb je op 1 bso kinderen van 1 a 2 scholen

Login of registreer om te reageren