Ervaringen met Fostair?

09-05-2020 om 21:58 uur

Mijn astma is helaas niet goed ingesteld momenteel. Ik gebruikte 2 x 2 pufjes qvar en de laatste weken elke dag salbutamol.
Omdat ik erg hartkloppingen/ gejaagd gevoel kreeg van de salbutamol en ook telkens buiten adem was na geringe inspanning. Ik moet nu 2 maal daags 2 pusjes Fostair nemen. Ik ben vandaag pas gestart maar merk dat ik mij er raar van voel in mijn hoofd en merk nu ook op dat mijn hartslag wat verhoogt is. Is dit normaal bij start van dit medicijn?

Login of registreer om te reageren
09-05-2020 om 22:23 uur

Ja, dat komt door de langwerkende luchtwegverwijder. Hopelijk wordt het vanzelf beter.

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 08:14 uur

Ik had in het begin enorme trilhanden weet ik nog en ook een wat hogere hartslag, binnen 2 weken trok dit gelukkig bij:) gebruik het nu 2,5 jaar en heb eigenlijk niet tot nauwelijks nog last van bijwerkingen

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 08:29 uur
Reactie op Juno92

Ik had in het begin enorme trilhanden weet ik nog en ook een wat hogere hartslag, binnen 2 weken trok dit gelukkig bij:) gebruik het nu 2,5 jaar en heb eigenlijk niet tot nauwelijks nog last van bijwerkingen

Inderdaad ging het bij mij ook zo

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 17:59 uur

Fijn om jullie ervaringen te lezen! Hopelijk trekt het bij mij ook snel bij. Ik merk helaas nog niet veel van de werking, wellicht heeft dit ook even tijd nodig.

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 19:34 uur
Reactie op Eyekey

Fijn om jullie ervaringen te lezen! Hopelijk trekt het bij mij ook snel bij. Ik merk helaas nog niet veel van de werking, wellicht heeft dit ook even tijd nodig.

Na een week of 8 moet je wat gaan merken ..

Login of registreer om te reageren
10-05-2020 om 20:09 uur

ja hoor, je moet vaak even wennen.

de cortico in fostair heeft 4-8 weken om optimaal te werken. het moet een laagje leggen in je longen, simpel gezegd.
de luchtwegverwijder in fostair werkt direct, maar omdat je anders de ventolin pakte snap ik dat je nog niet veel merkt.

begin je benauwder te worden of werkt het na een paar weken nog niet dan maar terug naar je huisarts. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 11:31 uur

Bedankt, ik schrik wel van de 8 weken :O Is dat ook als je hiervoor Qvar gebruikte, de dokter zei dat die werkzame stof gelijk was.

Hoop vooral dat de luchtwegverwijzer snel wat gaat doen. Anders bel ik eind van deze week de huisarts.

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 11:47 uur
Reactie op Eyekey

Bedankt, ik schrik wel van de 8 weken :O Is dat ook als je hiervoor Qvar gebruikte, de dokter zei dat die werkzame stof gelijk was.

Hoop vooral dat de luchtwegverwijzer snel wat gaat doen. Anders bel ik eind van deze week de huisarts.

Nee, dan gaat het sneller, is mijn ervaring, dan heb je al een laagje in je longen ;-)
sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
12-05-2020 om 19:22 uur

Bedankt!

Helaas in overleg met de dokter toch terug naar de qvar, ik voel me zo beroerd van de Fostair.. zware hoofdpijn, verwardheid en enorm moe..

Login of registreer om te reageren
13-05-2020 om 08:56 uur

Misschien een late vraag is Fostair hetzelfde als Foster?

Login of registreer om te reageren