Werken in de zorg

08-05-2020 om 04:32 uur

Ik heb sarcoidose stadium 4. Is het voor verantwoord direct patientencontact te hebben, met beschermingsmuddel?

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 07:44 uur

Ik denk dat je longarts, of bedrijfsarts dit moet adviseren. Die kent jou, of heeft kennis van en mogelijkheden.

Zelf werk ik in de zorg, patiƫntencontact, en ben op advies huisarts en longarts thuis. mijn werk heeft dit zonder bedrijfsarts overgenomen.

Login of registreer om te reageren
20-05-2020 om 07:24 uur

Beste Vantzelfde

Ook ik raad aan met je longarts en/of bedrijfsarts te overleggen over je werk. Geen onnodig risico lopen lijkt me het beste met je longklachten.

Met vriendelijke groet
advieslijn

Login of registreer om te reageren
20-05-2020 om 07:27 uur

Beleid is helaas: of werken met beschermingsmiddel, of overplaatsing . Over kort door de bocht gesproken....Ik kreeg te horen dat de bedrijfsarts hier geen uitspraak over gaat doen. Heel erg vind ik hoe er met je omgegaan wordt

Login of registreer om te reageren
20-05-2020 om 07:33 uur
Reactie op Vantzelfde

Beleid is helaas: of werken met beschermingsmiddel, of overplaatsing . Over kort door de bocht gesproken....Ik kreeg te horen dat de bedrijfsarts hier geen uitspraak over gaat doen. Heel erg vind ik hoe er met je omgegaan wordt

jammer dat er niet een goed gesprek was met jou, geen begrip.
Zelf heb ik gezegd dat ik t prima vind als ik (tijdelijk) ergens anders ingepland wordt, ik vind dat je als je kan moet werken, dan maar op een andere plek. Helaas was dit er op mijn werk niet.
Volgende week heb ik vrij ivm vakantie, de weer erop begin ik weer met werken, met de afspraak dat als er corona komt in het zorgcentrum ik weer vrij van de afdeling mag.

Wat heb je nu 'gekozen'?

Login of registreer om te reageren