Tips gevraagd voor geluid grote concentrator in huis.

21-04-2020 om 11:59 uur

Sinds eind maart staat er een grote concentrator in mijn huiskamer en ben ik continue aan de zuurstof, helaas sinds het afgelopen weekend ook 's nachts. Nu heb ik een super gehoor, mijn echtgenoot is helaas 40 % fabrieksdoof, dus je kunt wel raden dat ik af en toe gestoord wordt van het geluid van de concentrator, 40 decibel is toch niet niets continue en daarnaast als mijn man tv kijkt gaat het geluid flink hard om boven de concentrator uit te komen. Zeker nu we met z'n alle binnen moeten blijven is dit niet altijd prettig
Ik heb al contact gehad met de leverancier en de concentrators maken allemaal hetzelfde lawaai.
Heeft iemand tips, trucs, ervaring? Dan hoor ik dit heel graag.

Login of registreer om te reageren
30-04-2020 om 19:52 uur

Hier staat hij op de 1e etage, niet in mijn slaapkamer, maar in een andere kamer. De slang gaat dan via de trap naar beneden en ook evt naar zolder (al kom ik daar weinig). Haal het dan precies om bijna overal te komen, maar ik heb geen heel groot huis. De maximale lengte van de slang is 15 m + neusbril. Dat is wat mijn zuurstofleverancier heeft aangegeven. Ik heb een Perfect O2 concentrator. Hopelijk kun je ook een goede oplossing vinden.

Login of registreer om te reageren
30-06-2020 om 16:53 uur

ik heb hem vandaag gekregen , en voor het geluid staat hij nu in de badkamer en wij horen hen niet.
Ik moet hem s'nachts niet aan te hebben., en als je gaan douchen dan hem op de gang. het val nu nu toch wel tegen de gehele dag aan de zuurstof.

Login of registreer om te reageren