Even wat benauwder en gelijk testen. Graag advies

29-08-2020 om 07:16 uur

Goedemorgen allemaal,

Ik ben victor , ben 51 jaar en heb een zware vorm van (Niet allergisch, niet esonifile astma).
Sinds eergisteren , wat benauwder. Huisarts (assistent) wil mij een Corona test laten doen. Probleem is , ik heb geen vervoer, en die paar mensen die me zouden kunnen brengen durven niet.
Nu heb ik geen koorts of hoofdpijn, geen reuk of smaak verlies. Ik begrijp dat men Corona uit wil sluiten. Maar dan zou ik met het openbaar vervoer moeten gaan. (Wat ook verboden is). Ik heb wel gelezen, dat de saturatie enorm kan dalen wanneer je Corona hebt, zonder dat je het echt benauwd hebt. Zou zo'n saturatie meter (van amazon.nl) iets kunnen zijn?? of hebben jullie andere tips. Ik hoor het heel graag, want ik weet niet wat ik moet doen.

ps. Huisarts , wil me pas thuis testen als ik echt erg ziek ben.

Groet,

Victor

Login of registreer om te reageren
29-08-2020 om 07:38 uur

Je zal echt niet de enige zijn die geen vervoer heeft lijkt me. Ik zou de ggd bellen en situatie uitleggen. Misschien hebben zij een oplossing.

is er wel een oplossing voor het benauwder worden? (meer medicatie?)

Login of registreer om te reageren
29-08-2020 om 08:47 uur
Reactie op emsepems

Je zal echt niet de enige zijn die geen vervoer heeft lijkt me. Ik zou de ggd bellen en situatie uitleggen. Misschien hebben zij een oplossing.

is er wel een oplossing voor het benauwder worden? (meer medicatie?)

Heb ik al gedaan. GGD , doet geen testen thuis (meer). "Vraag huisarts maar" , Huisarts komt niet.
Misschien is het goed dat ik het aankaart, want er wordt dus echt helemaal niks geregeld, voor onze categorie mensen.

En meer medicatie , neem ik uiteraard al.
Mijn conclusie; Mensen, wees niet eerlijk naar je huisarts. Want dan mag je daar gezien worden en hoef je geen test te doen. Meen ik dat ...... Nee, maar deze situatie is belachelijk.

Login of registreer om te reageren
29-08-2020 om 13:54 uur

Zelf zou ik afwachten tot ik zieker word (hopelijk niet natuurlijk). En pas aan de bel trekken als de symptomen duidelijk anders zijn dan je gewend bent, toenemen, of steeds meer Covid-19-symptomen zijn.
Daarnaast 14 dagen in quarantaine, zoals je al doet.
Als je het gevoel hebt dat je zieker wordt, natuurlijk gewoon de huisarts(enpost) weer bellen en erop hameren dat je geen vervoer hebt.

Lastige situatie.
Beterschap!

Login of registreer om te reageren
30-08-2020 om 13:36 uur
Reactie op Suus01

Zelf zou ik afwachten tot ik zieker word (hopelijk niet natuurlijk). En pas aan de bel trekken als de symptomen duidelijk anders zijn dan je gewend bent, toenemen, of steeds meer Covid-19-symptomen zijn.
Daarnaast 14 dagen in quarantaine, zoals je al doet.
Als je het gevoel hebt dat je zieker wordt, natuurlijk gewoon de huisarts(enpost) weer bellen en erop hameren dat je geen vervoer hebt.

Lastige situatie.
Beterschap!

Dank je, dat is precies wat ik ga doen. (min of meer verplicht).
Helaas weet ik nu niet helemaal zeker of ik besmet ben. Ik heb ook nog een zoon van 15. Eigenlijk moet ik die dan ook thuis houden. Maar dat zou wat worden. In dit seizoen tot en met Maart ben ik extra ontvankelijk voor verkoudheidsvirussen en bovenste luchtweginfecties. (Klinkt jullie misschien bekend??). Dus dan zou ik iedere keer mijn zoon ook thuis moeten houden. Ik vind het echt lastig; Als ik hem thuis houdt, krijg ik opmerkingen , 'ja maar je hebt toch maar een verkoudheidje?' , laat ik hem naar schoolgaan, en hij zou mensen aansteken, ben ik verantwoordelijk. Graag zou ik willen weten hoe jullie hier over denken?

alvast dank,

Victor

Login of registreer om te reageren
30-08-2020 om 14:44 uur

Tja dat is een lastige.
Ik heb 2 kinderen maar die blijven ook niet thuis als ik klachten heb. Dan kunnen ze wekelijks thuisblijven.
En ik denk dat me dat ook niet gaat lukken.
Maar ik herken mijn klachten toch wel aardig ( hooikoorts , astma, allergieën )
En mijn kinderen niezen en hoesten ook geregeld en blijven daar ook niet voor thuis. Omdat we weten dat dat gewoon is.
Maar het blijft lastig.

Login of registreer om te reageren
31-08-2020 om 06:24 uur

Dank je wel, bloempje. Weet je zo'n opmerking, daar heb ik al steun aan. Ben nl. alleenstaande ouder. Dan is feedback af en toe wel handig.

Login of registreer om te reageren
02-09-2020 om 05:13 uur

Wat een lastige situatie! Nadeel van covid-19 is dat het ziektebeeld zo uiteenlopend is dat je het ook kan hebben zonder enige klachten te ervaren, dus het idee van je huisarts vind ik helemaal niet gek.

Durft ook niemand met je door de teststraat als je beiden een mondkapje draagt, de ramen in de auto open houdt en jij achterin gaat zitten schuin achter de bestuurder?
Zelf ben ik toen gebracht door mijn vader, die niet mijn huisgenoot is, en beiden hebben we het zo gedaan met mondkapje etc en voldoende ventilatie zodat de kans op besmetting zo min mogelijk is.

Overigens is het met astma enorm lastig en toenemende benauwdheid kan wijzen op je astma, een gewone verkoudheid, volgens mij komt het rs-virus ook alweer tevoorschijn en nog even en influenza is er weer, wat het allemaal gecompliceerd maakt. En dan nog niet over hooikoorts gesproken.

Persoonlijk (en ik HAAT de test, zeker na 5 keer en gelukkig 5x negatief) zou ik me laten testen, mijn huisarts/longarts komt er nooit voor niks mee en ik heb liever zekerheid dan onzekerheid. En aangezien covid-19 zo’n breed ziektebeeld heeft en men het nog steeds gewoon niet kan onderscheiden en sommigen zelfs niet eens of nauwelijks klachten hebben.
Maar dat is mijn mening en ik snap dat het enorm lastig is! Succes en beterschap

Login of registreer om te reageren
02-09-2020 om 14:15 uur

Lastige situatie. Als het enkel benauwdheid is wat je kent van de astma zou ik het gewoon even aankijken. Heb je ook andere klachten erbij, en de huisarts wil niet aan huis komen, dan zou ik vragen of iemand met je door de teststraat wil rijden. Allebei een mondkapje op. Misschien iemand die in de 20 of 30 is? Wil niet zeggen dat hun het niet kunnen krijgen maar de kans op ernstige klachten is bij hen kleiner en in mijn omgeving merk ik dat deze mensen ook minder bang zijn, gewoon naar de supermarkt gaan etc.
Heel veel succes! Ik hoop dat je benauwdheid toch minder wordt.

Login of registreer om te reageren
03-09-2020 om 06:52 uur

Dank jullie wel. Ik ben dus niet getest. Ben nog wel wat benauwder maar voor de rest geen Covid achtige klachten. Ik heb inderdaad nog wat andere mensen gevraagd, 'Ze vinden het echt heel vervelend voor mij, maar zijn dan toch bang om gezinsleden aan te steken". Mocht ik wel Covid achtige klachten krijgen, ga ik de huisarts tot vervelens aan toe bellen, om een monster te nemen.

ps: Omdat ik zelf 51 ben, heb ik niet zo veel kennissen van in de 30.

Login of registreer om te reageren
06-09-2020 om 10:06 uur

Ik vind het heel erg vervelend voor je en kan hier ook best boos om worden. Er wordt maar geroepen dat mensen met bepaalde symptomen zich moeten laten testen. Nou dat hele testen op zich is al een groot probleem. Probeer maar eens een afspraak te krijgen. Toen ik belde werd ik na 10 minuten geholpen maar kon geen afspraak maken omdat ze de komende 48 uur al volgeboekt waren dus of ik de volgende ochtend vroeg terug wilde bellen. Bij de eerste poging werd ik na 16 minuten wachten er plots uitgegooid. Ik zal hier niet herhalen wat ik de GGD toewenste. Vervolgens opnieuw gebeld en het 2e telefoontje duurde ruim 24 minuten en leverde een afspraak op een half uur rijden op. De dichtstbijzijnde lokatie was volgeboekt. Kortom 3 dagen later pas een afspraak op een lokatie veel verder van huis. Als je dan geen auto hebt zoals u dan kun je er met geen mogelijkheid komen. Al die tijd moet je in quarantaine blijven. Voor een éénouder gezin geen makkelijke opgave. Gisteren werd er op Hart van Nederland aandacht aan besteedt. Omdat heel veel mensen die geen symptomen hebben zich laten testen, vissen de mensen met "echte" klachten achter het net. Ik vind het ook schandalig dat je huisarts je zo behandeld. Ze laten je gewoon aan je lot over. Ik hoop dat er gauw een oplossing voor je komt. Je zit in een hele vervelende positie. Sterkte

Login of registreer om te reageren