Ff voorstellen, 20 jaar en le.

16-10-2020 om 19:27 uur

Even voorstellen, steffanie 20 jaar oud.

Gisteren ontslagen uit het ziekenhuis, meeedere longembolieen gevonden. Onstaan door de anticonceptie.

Nu opzoek naar leeftijdgenoten met dit probleem. Hoe snel verloopt herstel.

Ik maak me wel ongerust wat als?
De proppen zijn niet 123 weg en de klachten blijven aanhouden, ik ben bang om mijn normale leven te hervatten...

Ik hoor graag jullie advies...

Liefs

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 21:24 uur

Hoi, ik ben iets ouder 27, dit jaar tijdens verslechtering van mijn astma kwamen ze erachter dat ik longembolieën had. Het duurt gemiddeld 3 maanden voor het lichaam ze heeft opgeruimd.
Bij mij is het de vraag of het komt door mijn beperkte mobiliteit of door de anticonceptiepil.

Je kan best lang last houden van klachten helaas, maar dat wil niet zeggen dat je je leven weer kunt herpakken.
Probeer goed te luisteren naar je lichaam, indien je anticonceptie wilt blijven gebruiken, overleg dit dan goed. Ben zelf al aan het kijken en informeren naar andere mogelijkheden.

Het is lastig, maar doe een stapje terug als je voelt dat het nodig is en vraag hulp aan je huisarts of eventueel een fysiotherapeut of ergotherapeut bij het hervatten van je leven.
Geef het ook de tijd om dit een plekje te geven, ik was vooral enorm verbaasd. Maar kan me voorstellen dat het ook enorm schrikken is, ik was eigenlijk een beetje in shock erdoor.

Enorm lastig om zo jong te zijn en je beperkt te voelen en probeer je er even aan over te geven. Doe het rustig aan en zoek ontspanning. Probeer wel te blijven bewegen om je conditie te behouden voor zover dat lukt. Fysiotherapie zou je goed kunnen helpen en je huisarts bij het andere deel. Je mag me altijd een pb’tje sturen.

Ik hoop dat je snel opknapt. Oh en het herstel verloopt bij iedereen anders btw en ik hoop bij jou enorm snel!
Hopelijk heb je hier wat aan.
Qua herstel bij mij kan ik weinig vertellen. Ze zouden nu opgelost moeten zijn, maar mijn astma geeft geen duidelijk beeld tussen het verschil van de longembolie en de astma die niet stabiel is.

Beterschap!!!

Login of registreer om te reageren
14-04-2021 om 13:29 uur

Hoi Steffanie!

Wat verschrikkelijk zeg.. Ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen!
Ikzelf ben 26 jaar en belandde eind januari plotseling in het ziekenhuis met een "highrisk longembolie". Bij mij is er geen oorzaak gevonden, iets wat ik persoonlijk zelf best lastig vind..
(ik rook niet, gebruik geen anticonceptie, het is niet bekend in de familie, etc)
Zelf ben ik ook nog "druk bezig" met mijn herstel en zit ik met diezelfde vragen en twijfels als jij..

Ik kan je er dus nog niet echt bij helpen, behalve dan door te zeggen dat je niet de enige bent en ik een beetje kan begrijpen hoe je je voelt! Als je eens behoefte hebt aan een luisterend oor of iemand om mee te kletsen, bied ik dit je graag aan! :)
En zodra ik zelf meer kan vertellen over mijn herstel, laat ik je dat weten!

Login of registreer om te reageren