Zuurstof

03-01-2021 om 14:35 uur

Mijn moeder heeft ernstige copd , rn heeft een longontsteking gehad. Nu is ze aan het revalideren in edn verzorgingstehuis en zit asn de zuurstof.
Ze ligt hier al 2 wkn en er gaat elke x iets mis met de zuurstof, dan is de gled weer leeg , dan zit de zuurstofslang weer tussen de deur. Ook met de dosering gaat het niet goed , heb ik het gevoel. Mij moeder word hier erg onzeker van. Heeft iemand v jullie zulke ervaringen ook meegemaakt?

Login of registreer om te reageren
03-01-2021 om 17:29 uur

Ik ben inmiddels 2,5 maand in een verzorgingstehuis. Heb ook extra zuurstof. Geen problemen. In mn kamer heb ik een concentrator, die kan niet leeg. Onder de deur is voldoende ruimte voor de slang (geen dorpels).

Hoezo denkt u dat de dosering bij uw moeder niet goed gaat? Wordt er meerdere malen per dag saturatie gemeten en op basis daarvan het aantal liters per minuut bepaald?
Zou het kunnen zijn dat er wordt geprobeerd om de extra zuurstof af te bouwen? Dat, als de saturatie van uw moeder goed is, de zuurstof wat lager gezet wordt? Dat kan wat tijd kosten, waarbij het niet altijd meteen lukt op een lagere hoeveelheid. Kan geen kwaad, is juist positief want dan is de verwachting dat ze na voldoende herstel weer zonder zal kunnen.

Login of registreer om te reageren
05-01-2021 om 12:03 uur

Ik was gewoon erg onzeker geworden , omdat mijn moeder 2x met een lege zuursroffles zat en dat er weinig verpkeegsters kennis hadden over het zuurstof. Er is er nu wel 1 verantwoordelijk ervoor gesteld. Ik moest alles zelf opzoeken. Maar wat u zegt klopt wel ze zijn aan het afbouwen . U zit dan ook al een tijdje in het verzorgingstehuis? Hoe gaat het met u verder?

Login of registreer om te reageren
06-01-2021 om 11:10 uur

Fijn voor u dat het nu beter gaat. Ik wens uw moeder een voorspoedig herstel, dat ze maar snel weer naar huis zal kunnen.

Login of registreer om te reageren