zuurstof voor sporters

17-01-2021 om 12:00 uur

regelmatig zie je sporters na een prestatie bijkomen met zuurstof; heeft iemand met COPD ervaring met het gebruik van dit soort mondstukken met een blikje zuurstof; het zou voor mij vooral 's nachts een dankbare oplossing zijn om de saturatie een paar punten te verhogen

Login of registreer om te reageren
17-01-2021 om 12:21 uur

Wellicht iets om met je arts te overleggen of je in aanmerking komt voor zuurstof? Die kan je ook meteen uitleggen waarom je wel of niet ervoor in aanmerking komt

Login of registreer om te reageren
17-01-2021 om 15:39 uur

zuurstof toedienen moet op advies van de arts, want het kan ook gezondheidsproblemen geven als je teveel zuurstof krijgt. dus idd net wat nckii zegt, overleg met je arts of zuurstof voor jou ook van meerwaarde is.

Login of registreer om te reageren
17-01-2021 om 20:16 uur

Weet u zeker dat het om zuurstof gaat? Wat je vaak ziet is dat ze een kleine vernevelaar gebruiken met vocht, zoals bijvoorbeeld na een 1500 meter bij langebaan schaatsen.

Login of registreer om te reageren
18-01-2021 om 16:38 uur

dank voor de reacties, ik ben er zeker van dat het geen verneveling is, maar zuurstof en jawel, natuurlijk met de longarts besproken, maar ik zoek longpatienten die met deze manier van zuurstof toedienen ervaring hebben;

Login of registreer om te reageren
18-01-2021 om 16:38 uur

dank voor de reacties, ik ben er zeker van dat het geen verneveling is, maar zuurstof en jawel, natuurlijk met de longarts besproken, maar ik zoek longpatienten die met deze manier van zuurstof toedienen ervaring hebben;
Citeren

Login of registreer om te reageren
20-01-2021 om 10:05 uur

Is dat zo'n blikje zuurstof die veel showbizz lui ook gebruikten , was ineens een hype....volgens mij heeft dit weinig zin,misschien alleen na een extreme sportuitspatting maar zuurstof is geen wondermiddel en moet echt goed uitgezocht worden of dit mogelijk is bij u.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
29-04-2021 om 18:58 uur

Ik heb die ooit gebruikt, ook tijdens benauwdheidsaanvallen. Werkt echt niet want er zit niet genoeg in om langdurig te kunnen inhaleren. Als u zuurstof nodig denkt te hebben moet u echt naar de huisarts denk ik. Die blikjes werken niet, of maar heel even. En je moet ze uiteraard ook zelf betalen.

Login of registreer om te reageren