Longforum wil vernieuwen

16-02-2021 om 18:40 uur

Hi allemaal,

Wij zijn bezig om te kijken hoe we het forum kunnen vernieuwen.
We willen graag een nieuwe look en feel en willen jullie als leden van het forum daarin mee laten denken.
Hebben jullie ideeën wat we kunnen aanpassen in de breedste zin van het woord?
Barst los!

De moderators van het LongForum

Login of registreer om te reageren
16-02-2021 om 23:58 uur

Ik weet dat het idee van Balling ooit kwam ,maar ook ik vind een soort like knop erg leuk,bij sommige verhalen heb je niet iets toe te voegen maar wil je wel een goed duimpje geven.

Login of registreer om te reageren
18-02-2021 om 09:56 uur

Wat ik nog vergat is jullie een groot compliment te maken,voor al het werk wat jullie verrichten! Hiervoor alle dank!
Nog een idee, er zijn longartsen en verpleegkundige betrokken,zou het een goed idee zijn om ook iets op sociaal gebied iemand erbij te betrekken, een maatschappelijk werker of psycholoog?
Er zijn best veel mensen die soms vastlopen op sommige momenten en dan is het best eens fijn om je verhaal kwijt te kunnen, misschien dan onder een soort privé gesprek deel, 1 op 1 of alleen voor forumleden? want je wilt niet alles altijd openbaar vertellen

Login of registreer om te reageren
Moderator
18-02-2021 om 20:43 uur

Dankjewel Goudvisje zeker een goed idee, maar we nemen het mee!

Login of registreer om te reageren
18-02-2021 om 21:20 uur

Wat betreft astma vraag ik me soms af wat voor invloed het lezen van alle ervaringen en hoeveelheden medicijnen die mensen met moeilijk behandelbaar of ernstig astma moeten gebruiken heeft op mensen die voor het eerst diagnose astma krijgen en naar aanleiding daarvan op zoek gaan naar informatie.
Er moeten niet teveel verschillende rubrieken zijn, maar voor mensen die nog maar net een diagnose hebben of nog zoekende zijn, kan het misschien prettiger zijn als daar een andere rubriek voor komt. Daar kunnen ze wel alle adviezen krijgen van ‘ervaren rotten’ zonder teveel te hoeven schrikken, of het gevoel te krijgen onderbehandeld te worden ofzo.

Dat laatste is sowieso iets wat ik in het algemeen wel
zou willen zeggen: adviseer mensen niet te snel een afspraak bij een longarts te moeten maken omdat een huisarts niet goed in staat zou zijn astma te diagnostiseren en behandelen. Huisartsen kunnen astma prima begeleiden ism praktijkondersteuner. En vaak zijn er daarnaast al overlegstructuren tussen huisartsen en longartsen waarbij er laagdrempelig contact is.

De sticky met lijstjes van medicijnen die mensen gebruiken hoeft wat mij betreft niet te blijven.

Login of registreer om te reageren
Moderator
19-02-2021 om 16:10 uur

Dankjewel EmmaW! Nemen we zeker mee

Login of registreer om te reageren
19-02-2021 om 17:10 uur

Ik vind het een heel groot nadeel dat je nu in de categories lijst https://longforum.nl/categories niet kan zien in welke categorie er nieuwe berichten zijn. Je moet of alles aanklikken of via de topic lijst kijken.

Verder vind ik het jammer dat het forum steeds minder druk en actief is.

Login of registreer om te reageren
Moderator
19-02-2021 om 20:00 uur

Hi Daantje mee eens! We willen het ook weer actiever krijgen en hopen dat het met een aantal aanpassingen weer aantrekkelijker te kunnen maken. Dank voor je input we nemen het mee!

Login of registreer om te reageren
21-02-2021 om 21:30 uur

Inderdaad bedankt voor jullie werk!

Het gebruiksgemak van dit forum vind ik goed. Simpel, eenvoudig, snel vinden wat ik zoek. Makkelijk reageren op elkaar. Veelal respectvolle bijdragen van leden.

In eerdere tips kan ik me vinden. Ik geef nog wat aanvullingen. Niet per se nodig.
- Alles als gelezen markeren mag blijven.
- Bij Topics kijk ik altijd naar nieuwe berichten. Dat gaat voor mij goed.
- Bij Overzicht het onderwerp corona erbij?
Bij het Coronalongplein haakte ik snel af: dat vind ik niet gebruiksvriendelijk vergeleken met dit forum. Ik raak er de weg kwijt, vind zelden een topic terug. Er lijken allerlei draadjes met subdraadjes en subsubdraadjes te zijn.
- Je bijdragen verwijderen als je dat wilt?
- Je bijdrage langer kunnen wijzigen als je dat wilt?
- Nooit geprobeerd: hoe makkelijk kun je je account verwijderen?
- Automatisch uitloggen als je de website verlaat?
- Als je via de zoekfunctie zoekt, krijg je: mark -vetgedrukte zoekterm - mark. Kan dat zonder de -mark- erbij? Dus met alleen de zoektermen vetgedrukt?

Succes!

Login of registreer om te reageren
21-02-2021 om 21:36 uur

Ohja de zoekfunctie zoals ie nu is, is vreselijk. Een topic krijg je als elk bericht afzonderlijk als zoekresultaat. Het zou fijn zijn als dat ook aangepast kan worden

Login of registreer om te reageren