Longforum wil vernieuwen

16-02-2021 om 18:40 uur

Hi allemaal,

Wij zijn bezig om te kijken hoe we het forum kunnen vernieuwen.
We willen graag een nieuwe look en feel en willen jullie als leden van het forum daarin mee laten denken.
Hebben jullie ideeën wat we kunnen aanpassen in de breedste zin van het woord?
Barst los!

De moderators van het LongForum

Login of registreer om te reageren
Moderator
22-02-2021 om 08:52 uur

Hi Suus,
Bedankt voor je input nemen het mee
Hi Daantje,
helemaal waar die is waardeloos gaan we aanpakken!

Login of registreer om te reageren
22-02-2021 om 14:11 uur

Hallo harde werkers

Jullie willen graag tips voor verbetering.
Allereerst goed dat jullie er zijn en ermee bezig zijn om te vernieuwen. Hopelijk geen gehele nieuwe indeling, dan kan ik niets meer vinden🙈

- ik stuur vaker een privébericht dan een reactie op het forum. De klik hier button voor een privébericht vind ik niet goed zichtbaar. Voor je het doorhebt kan iedereen het lezen.
- De lijst met medicatie die iedereen gebruikt vind ik persoonlijk overbodig en het kan ook mensen afschrikken wellicht.
- Als ik een vraag stel aan de deskundige, vind ik het naar als hij zonder even een persoonlijk bericht wordt overgezet naar de advieslijn. Ik voel me dan niet serieus genomen.
- Als ik een vraag stel aan een deskundige, dan bedoel ik een medisch persoon niet iemand die als ervaringsdeskundige heel lief meedenkt. We moeten uitkijken dat we geen medische adviezen aan mensen geven die het wellicht zo opvolgen, omdat ze nog niet de kennis hebben die vele van ons hebben.
- ik vind het nog steeds moeilijk om bijvoorbeeld foto’s te plaatsen, gelukkig is Ems mijn hulplijn dan😜.
- ik zit nu bijna een jaar in zelfisolatie ( zoals velen met mij) via allerlei instanties ben ik bezig geweest om bijvoorbeeld via zoom een bakkie thee te doen met mensen in dezelfde situatie. Gewoon gezellig! Ik heb zelfs de burgermeester hierover gesproken meerdere keren. Welzijn in ons dorp dacht erover en belde een maand later er kon wel een stagiaire een spelletje bij me komen doen. Hoe dan😢. Daar word ik verdrietig van. Kunnen jullie meer betekenen hierin?
- ik zou het ook fijner vinden als je iets weer weg kunt halen of langer aanpassen. Van mijn laatste post werd ik erg verdrietig, die had ik liever weer verwijderd. Je maakt je zorgen om vaccinatie, vraagt het aan de deskundige en mede forumleden antwoorden laat het maar zo blijven. Of antwoorden iets dat ik voel als dat ik blij mag zijn dat ik in isolatie zit al bijna 365 dagen, want zij moeten wel eng naar hun werk. Dit soort reacties daar moet de vraagsteller misschien tegen beschermd worden. Ik heb er erg veel last van geahd in deze al zo moeilijke tijd terwijl ik riep om hulp en begrip.

Heel veel succes en hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips

Groet jippie

Login of registreer om te reageren
22-02-2021 om 15:12 uur

Wat mooi dat jullie om input vragen:)

Ik sluit me aan bij de zoekfunctie dat die wel verbetering kan gebruiken. Soms weet je dat iets een keer aan bod is geweest maar zoek je naar een speld in een hooiberg:p

Ik vind het heel fijn dat er topics is met alle recente topics zodat je niet per se per categorie hoeft te zoeken, maar dat dit ook kan:)

Het zou wellicht fijn zijn als er een deel ook afgeschermd kan worden en privé kan worden gevraagd/gedeeld zonder dat iedereen het meteen kan lezen. Dus je moet echt account aanmaken, wellicht dat dit ook aanspreekt en mensen actiever worden. In het verleden ben ik wel eens aangesproken op wat ik deelde en ik deel heel bewust dingen wel of niet, maar hierdoor ben ik ook minder actief geworden en meer via pb gaan delen ipv openbaar.

Wellicht is het inderdaad ook mogelijk om berichten langere tijd te wijzigen inderdaad en ook zelf je eigen bijdrage te kunnen verwijderen. Wellicht voor een topic niet (maar evt via beheer) maar wel je antwoord binnen dat topic.

Geen idee hoe, maar ik ben blij dat het lijkt opgelost met alle spam waar we een tijd last van hebben gehad:D

Mooi dat jullie de input vragen en bedankt voor jullie inzet:)

Login of registreer om te reageren
Moderator
22-02-2021 om 18:27 uur

Jippie46 en Nckiie,

Beiden bedankt voor jullie inbreng.
Jullie opmerkingen en ideeën gaan we ook meenemen.

Trijnko

Login of registreer om te reageren
24-02-2021 om 19:35 uur

Allereerst super dat jullie zoveel werk voor ons, forumleden, doen! Dank ervoor!!
Zelf ben ik onwijs blij met de reacties van de artsen, die lees ik altijd, en daar leer ik na 53 jaar astma nog steens van.

De 2 punten wat ik kan bedenken is:
-input van ergotherapeut, fysiotherapeut, dietiste, hulpmiddelenwinkel, longarts, kno arts, allergoloog, longfunctie assistent, apotheker.. via een interview, of dat je er een maand lang vragen aan kan stellen ofzo iets. Zo komt er meer kennis op dit forum en daar wordt vaak naar gezocht.
- maandelijks komt er een vraag van het longfonds, bv: wat doe je bij de winterkou. Ik zou graag zien dat er dan ook adviezen gegeven worden door het astma fonds. De vragen zijn vaak goed, de reacties vaak minimaal of afwijkend.

en ik blijf graag de foto-hulplijn, voor Jippie, maar ook voor OmaAkke en alle anderen ;-)

Login of registreer om te reageren
25-02-2021 om 22:05 uur

Wat fijn dat jullie blijven kijken naar verbetering.
- ik heb niet zo goed verstand van websites, maar ik merk wel dat het op je mobiel niet zo handig is, vanwege zoveel topics. Ik heb er geen oplossing voor sorry, maar merk dat ik de meeste websites op mijn mobiel wel handig vindt, maar voor het longforum moet ik toch de laptop erbij pakken. Terwijl ik eigenlijk weinig op de laptop zit.
- de emoji's vind ik wel lastig zichtbaar bij het huidige forum systeem/format. bij het vorige forum systeem/format waren ze wat groter en makkelijker te gebruiken.

Login of registreer om te reageren
26-02-2021 om 07:29 uur

@Evi_ oh wat grappig ik vind hem juist mobiel makkelijker dan op de laptop xD en met de emoticons ben ik met je eens ja. Zou ook handig zijn, als dat te doen is, dat je die van je telefoon gewoon kunt gebruiken. Ik weet voorheen dat er dan hele stukken tekst die je had getypt verdwenen en daarna niet meer geprobeerd eigenlijk, maar dat hangt inderdaad er vanaf of dat kan qua website.

Wat ik doe op mijn mobiel of iPad is eigenlijk altijd naar topics waar de recente topics staan en die bekijk ik en privéberichten vind ik dan ook makkelijker dan wanneer ik met de laptop werk en mijn laptop gebruik ik inderdaad ook zelden:p

Login of registreer om te reageren
Moderator
27-02-2021 om 14:49 uur

Tof dat jullie zo mee denken we nemen het zeker mee!

Login of registreer om te reageren
27-02-2021 om 15:23 uur

Als je een privé-bericht stuurt, dan kom je eigenlijk eerst op het Prikbord. Dat is openbaar. Dat staat erbij, maar in een onoplettend moment kan dat verkeerd gaan. Dan is er ook geen mogelijkheid om het weg te halen.
Wat is het doel van het Prikbord? Ik kom dat nergens anders tegen, als enkel wanneer je iemand een persoonlijk bericht stuurt.

Wat eerder al gezegd is, zeker op het gebied van anonimiteit, ben ik het helemaal eens. Een aanvulling:
Toon mij niet in de nu online lijst. Dat moet je aanvinken. Waarom niet andersom?
Eigenlijk heeft mijn voorkeur bij alle instellingen dat je automatisch zo anoniem mogelijk bent. En aanvinkt als je minder anoniem wil zijn.

Ik heb geen verstand van websites bouwen hoor, dus geen idee of dingen mogelijk zijn. Dat laat ik graag aan de deskundigen over.

Login of registreer om te reageren
Moderator
27-02-2021 om 18:08 uur

Suus01,

Dank je wel voor deze feedback.

Login of registreer om te reageren