Trimbow

20-02-2018 om 13:40 uur

Heeft er iemand ervaring met de inhaler Trimbow?
Ik ben er net mee begonnen en heb begrepen dat het een nieuw medicijn is.
Ik ben benieuwd of meer mensen deze inhaler gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 19:46 uur

Gebruik aantal weken trimbow. Maar heb nu last van keel en raar gevoel mond. Wie herkent dit? Weet natuurlijk niet of dit van Trimbow komt

Login of registreer om te reageren
01-03-2020 om 23:29 uur

Ik gebruik nog steeds Trimbow. Heb constant een enorme droge mond, ook sńachts. Ik gebruik echter ook veel medicijnen, dus ik weet niet waar die droge mond vandaan komt. Heb niet echt last van mijn keel.

Login of registreer om te reageren
28-12-2020 om 20:40 uur

Ik heb de indruk dat Ventolin niet meer goed werkt sinds ik meer dan een jaar Trimbow gebruik, ook heb ik de indruk dat mijn longen een beetje pieken en dalen beginnen te vertonen, na de middag gaat mijn prestatievermogen vrij snel achteruit en het verbetert pas na inhalatie s avonds. Trimbow zou niet zo geschikt zijn voor plotse aanvallen tegen te werken, het werkt wel, zou Foster voor mij een goede vervanger zijn voor de Ventolin. Voor ik Trimbow gebruikte, gebruikte ik Relvar en Spiriva, hierbij had ik geen pieken en dalen waargenomen en dit werkte eigenlijk goed en mijn Ventolin werkte nog beter. Zou ik niet beter terug overschakelen?

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 17:50 uur

Ik denk niet dat Foster ipv Ventolin meerwaarde zal hebben. Foster bevat dezelfde stoffen als Trimbow. Trimbow = Foster+LAMA

Login of registreer om te reageren
29-12-2020 om 20:20 uur

Foster is volgens mijn apotheker niet eens op de Belgische markt voor Spiriva heb je een vergunning nodig die jaarlijks verlengd moet worden, Relvar en Trimbow niet

Login of registreer om te reageren
30-12-2020 om 06:47 uur
Reactie op patiëntHa

Foster is volgens mijn apotheker niet eens op de Belgische markt voor Spiriva heb je een vergunning nodig die jaarlijks verlengd moet worden, Relvar en Trimbow niet

Foster heet anders in België, namelijk Inuvair. Maar inderdaad wat EmmaW zegt Foster (inuvair dus) zit in Trimbow. Je zou eventueel wel om alleen de luchtwegverwijder kunnen vragen als extra, in Nederland heet die atimos, de stofnaam is formoterol.
Maar het klinkt voor mij alsof je nu niet de juiste combinatie hebt. Zou toch eens met je arts om tafel zitten en dit voorleggen om terug te gaan op spiriva ondanks het mogelijke gedoe met die vergunning. Nog nooit gehoord btw dat je voor longmedicatie een vergunning moet hebben.
Succes en hopelijk ben je snel goed ingesteld!

Login of registreer om te reageren
30-12-2020 om 16:27 uur

Voor spiriva heb je inderdaad een vergunning nodig in België, voor Inuvair (Foster) niet. Ik denk wel dat het normaal enkel ter vervanging van ventolin gegeven wordt als je het dagelijks neemt.

Login of registreer om te reageren
04-03-2021 om 20:55 uur

ik had hele slechte ervaring met Trimbow droge mond droge neus angstig slaapproblemen en zware heesheid. Na anderhalve maand weer terug naar foster en eklira gelukkig!

Login of registreer om te reageren
07-05-2021 om 12:33 uur

Longarts combineerde paar weken terug Seebri en Bufomix in voorstel Trimbow te gebruiken. Had er na x-aantal puffen geen goed gevoel bij - opgeblazen, bezwaard, zeer moe, down - en ben nu even terug bij eerdere medicatie. Belastend gevoel is weg. Ligt het aan die derde, toegevoegde stof?

Login of registreer om te reageren
19-04-2022 om 11:58 uur

Ik gebruik trimbow ook nu vanaf januari, vreselijk droge mond keel en neus en ook vaak hees, slaap slecht. Heb nu net een bericht naar mijn LA gestuurd of het door de trimbow komt. Hier naast heb ik ook salbutamol.

Login of registreer om te reageren