Theolair ?

23-03-2021 om 10:22 uur

Hallo

Laatste maanden is de theolair met moeite door de apotheek uit buitenland gehaald maar ook dat lukt nu niet meer. Iemand idee of ergens nog wel te krijgen is? Of is echt alles uut de handel?

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 10:29 uur

Nederland wilde al stoppen met theolair,is inderdaad alleen via het buitenland te bestellen,de enige optie is denk ik,je arts bellen of zij kan zorgen dat jouw apotheek dit alsnog uit het buitenland kan bestellen,apotheken moeten een artsenverkkaring hebben om te mogen bestellen of dat er inmiddels een ander middel is, succes , blijft een lastig probleem.

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 10:39 uur

Ja dat is er allemaal maar nu krijgt apotheek het ook niet uit buitenland dus misschien betere vraag welk land moet ik zijn?

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 10:51 uur

Ok, ook al bij andere apothekers geprobeert?zelf zou ik het probleem bij mijn arts voorleggen,is zelf moeilijk achter te komen denk ik..
Welk land zou ik niet weten,kom je moeilijk achter,dat zou toch de apotheek of arts moeten weten lijkt mij..
Erg vervelend voor je, succes!

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 11:26 uur

Theolair is een drama de laatste tijd. Mijn ervaring is dat apotheken het niet meer kunnen bestellen in Duitsland. Alleen de poli apotheek in het ziekenhuis nog mondjesmaat. Probleem is ook dat het extra geld kost wat ze niet op de patiënt mogen verhalen. Ik denk zelf ook dat de lockdown en de gesloten grenzen een rol speelt. Dat landen minder makkelijk medicijnen exporteren want vorig jaar voorjaar was het ook zo'n ellende. Ik heb gelukkig net weer wat gekregen maar het kost veel tijd en energie.

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 12:25 uur

Toevallig vanmorgen bij de poli-apotheek nog gehaald. Daar zeiden ze dat ook ‘gewone’ apotheken het wel kúnnen bestellen maar omdat het steeds duurder voor ze wordt ze het niet willen. Een poli-apotheek kan niet weigeren vanwege de arts uit het zkh die erachter zit maar andere apothekers kunnen dat dus blijkbaar wel maken...
Ze zeiden dat het inderdaad wel slecht leverbaar is maar het voor hun een kwestie is van op tijd zijn en de patiënt hier echt geen hinder van hoeft te ondervinden

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 15:59 uur

Helaas zijn de Apothekers ook niet meer bereid om zelf pillen te draaien, het spul zelf kost bijna niets.
Ik bestel het in België, daar is het vrij verkrijgbaar.

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 19:56 uur

Helaas gaf bij mij arts juist aan dat de poli apotheek er ook niet meer aan kon komdn. Ga nog keer achteraan

Login of registreer om te reageren
23-03-2021 om 20:58 uur

Het is een kastje naar de muur verhaal tussen arts en apotheker. Arts zegt dat ze het gewoon moeten leveren, apotheek zegt dat ze een alternatief moeten voorschrijven maar was het maar zo simpel. Ik ben met mijn laatste recept drie keer langs geweest voor ik weer wat kreeg en toen hoorde ik toevallig dat het weer was, gelijk gebeld en toen zeiden ze dat ik dezelfde dag nog langs moest komen en toen was er al niet meer alles wat ik nodig had. Het is zo irritant.

Login of registreer om te reageren
24-03-2021 om 14:17 uur

Op dit soort momenten ben ik enorm blij dat de theolair bij mij teveel bijwerkingen gaf waardoor ik noodgedwongen moest stoppen. Ik hoop echt voor jullie dat er een verandering komt en het weer goed leverbaar is!

Login of registreer om te reageren
24-03-2021 om 16:18 uur

Ik sprak vanmiddag de longverpleegkundige en die beaamde dat het een drama is met de theolair en dat het alleen nog verkrijgbaar is via de poli apotheken.

Login of registreer om te reageren