De 100 wachtenden op de lijst.

26-03-2021 om 14:11 uur

Een tv tip, maandag 29 maart om 21.30 op npo 1 programma:de 100 wachtenden op de lijst, met Bert van Leeuwen.
Er zijn uiteraard bij elkaar veel meer wachtenden dan 100,'t geeft toch een inkijkje.
Hij volgt een aantal mensen die wachten op verschillende wachtlijsten, waaronder ook voor longtransplantatie.
Er worden ook foto's getoond vd 100 wachtenden,onder 't mom, achter elke wachtende schuilt een mens.
ik doe hier ook aan mee, alleen met een foto.. Te herkennen aan neusbril :) 😀
Misschien interessant om te zien en te weten wat het inhoud ook voor alle wachtenden, soms is dit wachten maar even maar bijv voor longen kan dit oplopen tot 4 a 5 jaar wachten of zelfs meer.

Login of registreer om te reageren
26-03-2021 om 16:42 uur

Spannend, dapper en leuk dat je daaraan meewerkte goudvisje. Voor je het weet ben je nog een bekende Nederlander! ;-)
Als ik de mogelijkheid heb, kijk ik.

Login of registreer om te reageren
26-03-2021 om 17:33 uur

@goudvisje ik ga zeker kijken!
Dan schrok jij ook wel even zeker bij de mevrouw die covid had en als geluk bij een ongeluk een paar longen kreeg. Helemaal zonder wachtlijst😳.

Ik hoop dat je intussen een vaccin gekregen hebt meis. Het duurt lang hè.

Deze foto heb ik gemaakt naar idee van het perfecte plaatje.

https://i.postimg.cc/YCxfc9fw/D93039-F7-3-BC9-40-D8-99-A9-29409-BA36-CAE.jpg

Ons pad op weg naar het licht aan het einde van de tunnel! Met dank aan @emsepems voor het leren van het plaatsen van foto’s

Fijn weekend
Jippie

Login of registreer om te reageren
26-03-2021 om 19:42 uur

Dank jullie wel, voor het goede doel met m'n kop op tv,zal in een flits zijn <:-P

@jippie46 ,ja ik heb dat ook gelezen van die vrouw,ze had ook geen 1 of 2 dagen meer kunnen leven, zo enorm mooi dat er dan net op dat moment een passend setje komt! Mooi dat iemand iets nalaat na zijn overlijden in deze vorm, donoren zijn helden!

Wow wat een prachtige foto, echt een nieuwe hobby!! Echt een lichtpuntje,al is de tunnel nog lang.....

Bij mij is het voor de 3 e keer gewijzigd,de vaccinatie,ik krijg nu morgen in umcg m'n 1e prik, behoor toch tot de 1e hoog risicogroep lijst, kreeg net 1 dag voor m'n Astra prik bericht.
Nu krijg ik Moderna, na 4 weken de 2e prik al, heel blij mee!
Hoop zo dat jij ook snel aan de beurt bent...ik duim en denk aan je!! Weet je wel he? 🥰❤

Fijn weekend!!

Login of registreer om te reageren
Moderator
26-03-2021 om 21:29 uur

Wat leuk dat je daaraan hebt meegewerkt! Ik ga proberen te kijken of kijk terug

Login of registreer om te reageren
27-03-2021 om 09:08 uur

Als ik er aan denk zal ik het opnemen. Om die tijd lig ik al te snurken. 😁
Wel leuk, @goudvisje.

Login of registreer om te reageren
27-03-2021 om 09:21 uur

Top dat je meedoet Goudvisje! Het is belangrijk dat veel mensen zien hoe t leven is als je wacht op een donor

Login of registreer om te reageren
27-03-2021 om 09:23 uur
Reactie op jippie46

@goudvisje ik ga zeker kijken!
Dan schrok jij ook wel even zeker bij de mevrouw die covid had en als geluk bij een ongeluk een paar longen kreeg. Helemaal zonder wachtlijst😳.

Ik hoop dat je intussen een vaccin gekregen hebt meis. Het duurt lang hè.

Deze foto heb ik gemaakt naar idee van het perfecte plaatje.

https://i.postimg.cc/YCxfc9fw/D93039-F7-3-BC9-40-D8-99-A9-29409-BA36-CAE.jpg

Ons pad op weg naar het licht aan het einde van de tunnel! Met dank aan @emsepems voor het leren van het plaatsen van foto’s

Fijn weekend
Jippie

mooie foto Jippie, zo voelt het idd echt! een tunnel met licht... we kruipen steeds dichter naar het licht toe!

Login of registreer om te reageren
27-03-2021 om 12:10 uur

K hoop je dan voorbij te zien komen @goudvisje
De eerste aflevering vond ik erg goed

Login of registreer om te reageren
28-03-2021 om 00:02 uur

Lief van jullie deze reacties! Ik vond de 1e aflevering zomer 2020 ook erg goed @Edelweiss, ik vind ook dat Bert van Leeuwen dit heel prettig weer geeft.
Hij laat mensen echt aan het woord ook, heel respectvol.
Ik denk echt dat ik amper in beeld kom, het kan maar zo in zo'n zoombeeld met 99 anderen zijn..dan is het zoek t plaatje:)ik had eigenlijk een anjer op moeten doen....
Het gaat ook niet om mijn foto natuurlijk, dat is puur om 100 wachtenden een gezicht te geven.de verhalen vd wachtenden zijn aangrijpender.
Plus het feit dat de donorwet wel veranderd is maar het zou alsnog zo fijn zijn wanneer mensen een bewuste keus maken, maakt dan nog niet eens uit welke,al is wel donor worden uiteraard welkom.
Alsnog is het vastleggen zoveel prettiger voor de nabestaanden, ook nu nadat iemand automatisch donor is kan de familie natuurlijk beslissen dit niet te doen wat ongemakkelijke en extra verdrietige zware gesprekken kunnen zijn,alleen al om dit te voorkomen is een bewuste keuze al fijn, welke keus dan ook!ook voor artsen zou dit een opluchting zijn,ga er maar aan staan zulke zware gesprekken.....

Login of registreer om te reageren
30-03-2021 om 05:32 uur

Goudvisje, klopt het dat ik je zag? Met een foto, de eerste helft van de uitzending? Als ik het nog goed weet, midden/rechts?
Dan ben je vanaf nu een bekende Nederlander!

Login of registreer om te reageren