De 100 wachtenden op de lijst.

26-03-2021 om 14:11 uur

Een tv tip, maandag 29 maart om 21.30 op npo 1 programma:de 100 wachtenden op de lijst, met Bert van Leeuwen.
Er zijn uiteraard bij elkaar veel meer wachtenden dan 100,'t geeft toch een inkijkje.
Hij volgt een aantal mensen die wachten op verschillende wachtlijsten, waaronder ook voor longtransplantatie.
Er worden ook foto's getoond vd 100 wachtenden,onder 't mom, achter elke wachtende schuilt een mens.
ik doe hier ook aan mee, alleen met een foto.. Te herkennen aan neusbril :) 😀
Misschien interessant om te zien en te weten wat het inhoud ook voor alle wachtenden, soms is dit wachten maar even maar bijv voor longen kan dit oplopen tot 4 a 5 jaar wachten of zelfs meer.

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 03:53 uur

@goudvisje, dank voor je lieve woorden aan mijn adres. Helaas niet zo goed met mij, lig momenteel weer op de IC met kapbeademing. En achterliggende maanden ook moeizaam met veel pred en toch ernstig ziek. Levenskwaliteit en perspectief komen in t geding maar anderzijds ben ook ik nog steeds dankbaar voor elke dag en heb ik zeker levensvreugde. Coronabeperkinhen vind ik ook wel lastig met name vanwege de sociale beperkingen. Ik mag bijv hier in t zkh ook geen bezoek nu en thuis komt ook alleen mn Zwitserse moeder. Maarja, het is zo. Niet klagen maar zien dat we t toch goed hebben als je t vergelijkt met in andere arme landen!
Dikke kus uit de bergen naar jouw woonplaats die de mijne was ;)

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 05:28 uur

@Edelweiss, ik wens je alle sterkte toe. Lijkt me nu helemaal moeilijk voor je in deze coronatijd.
🍀🍀🍀 💗

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 05:59 uur

@goudvisje: ik
gun jou jouw nieuwe longen gauw! Ook jij schrijft integer over hoe je het tzt aan wil pakken. Het heeft idd altijd ook de kant van verdrietige nabestaanden! Goed om ons dat ook te realiseren en veel respect voor te hebben

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 06:21 uur

De andere kant kennen wij ook in onze vriendengroep. De partner van mijn andere beste vriendin is vorig jaar overleden. Zijn organen konden helaas niet getransplanteerd worden maar hij heeft wel iemand weer kunnen laten zien met een hoornvlies en met zijn aortaklep hebben ze een klein baby'tje kunnen redden. Dat geeft ook wel troost in die moeilijke tijd.

Wat heftig weer @Edelweiss hoop dat je opknapt en er ook bij jou weer gauw weer meer mogelijkheden komen voor bezoek. Sterkte hoor!

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 08:10 uur

@Edelweiss, ik schrik ervan, alweer op de ic aan de kap...na een slecht jaar,dan toch nog zo relativeren! Bewonderenswaardig!! Wist ik al van jou maar het wordt nooit gewoon,wanneer je zo in het leven kunt staan om naast je eigen leed,zo te kijken naar t leed om je heen en niet te klagen, dat is goud!!
Hoop zo dat de lente/zomer straks beter wordt voor je, dan nog geen bezoek en alle corona maatregelen, het is wel heel veel op je bordje, en je bord wordt steeds groter en gevulder!
Lieve Edelweiss, sterkte met het ziek zijn maar ook met je toekomst,perspectief heeft iedereen nodig , al is het maar een beetje , dikke veilige knuffel ❤

Login of registreer om te reageren
31-03-2021 om 08:12 uur

@Daantje , wat een verdrietig verhaal, je hebt ook veel leed meegemaakt wanneer je een vriend moet missen! Mooie gedachte dat hij zo'n klein hummeltje heeft kunnen helpen, een stukje troost, al is het verdriet er niks minder om!

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 09:47 uur

Ik kan echt niet begrijpen waar jullie allemaal de moed vandaan halen om zo door te vechten ...

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 10:23 uur

@Edelweiss
Beterschap en sterkte. Hopelijk wat vooruitgang inmiddels?

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 13:58 uur
Reactie op Suus01

@Edelweiss
Beterschap en sterkte. Hopelijk wat vooruitgang inmiddels?

Dank voor t meeleven. Ben weer op de gewone afdeling, dus dat is stapje vooruit gelukkig!

Login of registreer om te reageren
04-04-2021 om 08:23 uur
Reactie op Edelweiss
Reactie op Suus01
@Edelweiss
Beterschap en sterkte. Hopelijk wat vooruitgang inmiddels?

Dank voor t meeleven. Ben weer op de gewone afdeling, dus dat is stapje vooruit gelukkig!

Kleine stapjes vooruit,wat ben je daar dan al blij mee! Fijn om te lezen Edelweiss!
Sterkte en toch fijne paasdagen! Blijf aan je denken!
Liefs, 🥰

Login of registreer om te reageren