Douchen en benauwdheid

02-04-2021 om 18:01 uur

Hallo allemaal
Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen vanuit...
Ik heb het namelijk altijd benauwd tijdens en na het douche, ik heb nog geen medicijnen helaas ik krijg woensdag eerst een histamine provocatie test om te kijken hoe ernstig het allemaal is.
Maar wat doen jullie er tegen?

Groetjes
Nathalie

Login of registreer om te reageren
02-04-2021 om 18:17 uur

Korter en minder warm douchen, voldoende luchten/ventileren tijdens het douchen helpen mij wel iets. Het douchen kost mij ook enorm veel energie en daarom douche ik zittend en ipv afdrogen kan een goede badjas aandoen helpen energie te besparen en vooral de tijd nemen en niet willen haasten (is heel lastig om dat erin te krijgen als je alles op de automatische piloot doet en vaak moet haasten).
Hopelijk heb je hier wat aan

Login of registreer om te reageren
02-04-2021 om 18:24 uur

Ik sluit me aan bij de reactie hierboven.
Nog twee toevoegingen. Als je een douchekraan met uitloop hebt, is dat een goede vervanger van douchen. Haren aan de wastafel wassen.

Login of registreer om te reageren
02-04-2021 om 18:36 uur

Ik douche ook liever 's avonds dan 's ochtends omdat ik daarna niets meer hoef.

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 07:19 uur

@Suus01 , haren wassen aan de wastafel lijkt mij nog vermoeiender. Je staat toch wat gebogen en je armen hoger om je haren te wassen. En dan moet je het ook nog eens uitspoelen.

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 10:17 uur

@Anna50
Klopt hoor, de nadelen die je noemt.

Eigenlijk begint alles met de vorm van de dag, planning, keuzes maken.
Haren wassen met douchen kost mij het meeste tijd en energie. Haren wassen (alle deelhandelingen samen) aan de wastafel is maximaal 5 minuten. Soms helpt het om dat te denken.
Zittend haren wassen aan de wastafel of onder de douche (zonder douchen) kan ook. Maar dat geeft sneller waterballet.

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 10:29 uur

Nog een tip met haren wassen wissel je armen af en maar 1 hand tegelijk boven je hoofd dat kost ook minder energie:)

Login of registreer om te reageren
03-04-2021 om 10:40 uur
Reactie op Suus01

@Anna50
Klopt hoor, de nadelen die je noemt.

Eigenlijk begint alles met de vorm van de dag, planning, keuzes maken.
Haren wassen met douchen kost mij het meeste tijd en energie. Haren wassen (alle deelhandelingen samen) aan de wastafel is maximaal 5 minuten. Soms helpt het om dat te denken.
Zittend haren wassen aan de wastafel of onder de douche (zonder douchen) kan ook. Maar dat geeft sneller waterballet.

Ik heb een gesloten douche, tenminste de deur kan dicht. 😁 Ik heb dan geen waterballet, maar ik begrijp je.

Login of registreer om te reageren