Saturatiemeter

08-04-2021 om 07:42 uur

Hallo iedereen,
als copder fase 3 heb ik zoals zovelen ,denk ik een saturatiemeter.Doe ik inspanning zoals trappen, wandeling, dan zak ik tot 82.Gaat wel snel terug de hoogte in.Ik heb nog geen zuurstof.Vraag mij af of jullie dit ook voor hebben ?Meten jullie vaak de saturatie?Hoe gaan jullie er mee om?Wens jullie allen, fijne dag en veel moed.

Login of registreer om te reageren
08-04-2021 om 08:43 uur

Hallo, ik heb ook een saturatiemeter en gebruik wel zuurstof, toch gebruik ik de meter erg weinig.
Ook omdat je anders geneigd bent op de cijfers te gaan leven en zou ik sneller gaan zitten,bewegen moet juist wel.
Ik zak ook erg snel ,zelfs met O2 in,toch mag ik nog even doorgaan tot 83 met sporten,anders zou ik niks kunnen opbouwen,zolang het maar vrij snel hersteld.
Je kunt eens vragen aan je arts wat je streef saturatie is, toe hoever hij bij jou mag zakken voordat je moet stoppen,dit is bij iedereen anders nl.
Bij mij is na een looptest en nachtopname eruit gekomen dat ik zuurstof nodig had.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
08-04-2021 om 10:02 uur

Ik gebruik geen meter op advies van de fysio. Net wat @goudvisje zegt: je gaat op de cijfertjes leven.

Login of registreer om te reageren
08-04-2021 om 11:08 uur

ik (astma) heb ook geen saturatie meter. Ik gebruik hem wel eens bij de fysio bij het sporten. Ben ik wat benauwd dan zakt de saturatie direct. Ik doe dan wat rustiger aan.
maar eerlijk merk ik dat al veel sneller zelf dan dat ik de meter aan heb ;-)

misschien dat je aan je longarts/fysio of id kunt vragen of het meerwaarde heeft voor je om een saturatie meter te kopen.
en is ook al veel op dit forum over geschreven, kijk maar eens onder de zoekknop

Login of registreer om te reageren