benauwdheid na vaccinatie

30-04-2021 om 13:40 uur

Beste deskundige
Na enkele maanden geleden covid doorgemaakt te hebben was ik nu aan de beurt voor vaccinatie. Ik ben gevaccineerd met moderna. Ben bekend met astma. Tijdens covidinfectie flink last van mijn longen gehad, wel thuis kunnen blijven met prednison en vernevelingen.
12 uur na vaccinatie eerst koude rillingen, daarna 36 uur koorts rond 39 graden. Nu ook luchtwegklachten; benauwdheid, hoesten en taai wit sputum. Daarbij nog hoofdpijn en algeheel niet lekker zijn.
Hoe kan het dat een vaccinatie deze klachten uitlokt?

Login of registreer om te reageren
30-04-2021 om 21:08 uur

Een vaccinatie zet je eigen immuunsysteem aan tot het aanmaken van antistoffen. Koorts is ook een reactie van je afweersysteem. Het is vervelend nu maar je weet wel dat je lichaam aan de gang is gegaan.

Login of registreer om te reageren
01-05-2021 om 07:39 uur

ik herken het, ondanks prednisolon vooraf heb ik deze reactie ook gehad, dus prednisolonkuur erna. bij mij was het een allergie voor waarschijnlijk een hulpstof.

Login of registreer om te reageren
02-05-2021 om 12:30 uur

@Daantje die theorie snap ik alleen is het natuurlijk een mRNA vaccinatie dus daarom snap ik hem niet helemaal...
Nu op dag 3 van de prednison nog steeds niet echt zingend en dansend :(

Login of registreer om te reageren
02-05-2021 om 18:59 uur
Reactie op flower22

@Daantje die theorie snap ik alleen is het natuurlijk een mRNA vaccinatie dus daarom snap ik hem niet helemaal...
Nu op dag 3 van de prednison nog steeds niet echt zingend en dansend :(

Ik zou morgen even contact opnemen met je arts, even extra overleggen lijkt mij verstandig.
Niet zingend en dansend :) ok maar het moet wel opknappen nu
Ik heb ook mrna Moderna gehad, nergens last van, kan maar zo een allergische reactie zijn.
Sterkte.

Login of registreer om te reageren