Apotheek die medicijnen niet geeft

29-04-2021 om 18:52 uur

Hallo,

Al een paar keer heb ik gemerkt dat mijn puffer (Atimos) eerder leeg raakt dan de op het etiketje genoemde 100 pufjes. Als ik dan de medicijnen bijbestel bij de Apotheek, heb ik al een paar maal te horen gekregen dat dat niet kan, ik krijg ze dan niet: want de verzekering vindt dat niet goed. Volgens hun ben ik dan namelijk te vroeg met bestellen en heb ik nog op voorraad. (Wat dus niet zo is.)

Met als gevolg dus dat ik a) meteen bang ben voor wat er gebeurt als ik zonder kom te zitten en b) ook inderdaad zonder kom te zitten.

Mijn vragen: Mag de apotheek dat wel? En hebben mensen dat ook meegemaakt, dat de puffer soms (vaak eigenlijk) gewoon niet bevat wat er op het etiket staat en dat je dan dus meteen gelabelt wordt als iemand die te veel puft of niet met medicijnen om kan gaan enz.?

Ik moet echt iedere keer weer een heel gevecht voeren met de apotheek, enkel en alleen omdat er GEEN 100 pufjes in die capsule zit. Herkent iemand dat?

Vriendelijke groet, Thierry.

Login of registreer om te reageren
02-05-2021 om 20:31 uur

En dan de toerenteller dan om de voorzetkamer vast maken ofzo?

Ik hou het nu bij in mijn telefoon, maar het slaat nergens op, want ik vergeet het ook wel eens.

De apotheek zei ooit tegen me dat ik van de 120 dosissen het beste een nieuwe puffer kon pakken bij 100. Dus ik bestel steeds opnieuw op tijd.

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 09:02 uur

@GF75 je kan de toerenteller aan je puffer vastmaken met een elastiekje bijvoorbeeld. Als je maar 1 soort gebruikt zou het ook om je voorzetkamer kunnen bijvoorbeeld.

Ik houd zelf ook altijd een 10% marge, dus bestel ook altijd te vroeg. Maar wellicht zit dat er bij ingecalculeerd ook bij de apotheek. Mijn longarts zei helemaal in het begin toen ik echt net een paar weken bekend was met astma en op vakantie ging voor een paar dagen: je hebt er een nodig, dan nog een reserve voor als hij het niet doet en een voor je als je hem kwijt raakt.
Zelfs zij calculeerde ook al meer in.

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 11:09 uur
Reactie op GF75

En dan de toerenteller dan om de voorzetkamer vast maken ofzo?

Ik hou het nu bij in mijn telefoon, maar het slaat nergens op, want ik vergeet het ook wel eens.

De apotheek zei ooit tegen me dat ik van de 120 dosissen het beste een nieuwe puffer kon pakken bij 100. Dus ik bestel steeds opnieuw op tijd.

MAAR ER ZITTEN MAAR 100 DOSISSEN IN EEN ATIMOS!!!๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ณ

De digitale toerenteller heeft een bandje met gaatjes en een drukkertje die je zo om het hulsje van de houder van de atimos vastmaakt.

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 13:05 uur

Ja het is zonde hรจ eigenlijk, kost al allemaal zoveel geld die puffers.

Nou heb net een toerenteller besteld bij bol voor 3.99
Hoop alleen niet dat die uit zichzelf reset ๐Ÿ™ˆ

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 14:51 uur

Ik heb een handmatige die je moet draaien, met een elastiekje rond mijn puffer. Die kan niet uit zichzelf verder gaan.

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 16:36 uur
Reactie op Daantje

Ik heb een handmatige die je moet draaien, met een elastiekje rond mijn puffer. Die kan niet uit zichzelf verder gaan.

Dat is zo niet 2021๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ

@GF75 Gewoon zorgen dat je niet op het hele kleine knopje drukt๐Ÿ˜€.

Login of registreer om te reageren
03-05-2021 om 17:04 uur

@jippie46

Gaat wat worden met die dikke vingers ๐Ÿ˜‚

Login of registreer om te reageren
04-05-2021 om 11:46 uur

digi teller is binnen. Het lijkt veel handiger dan de grote counter >:D<

Login of registreer om te reageren
04-05-2021 om 11:59 uur
Reactie op emsepems

digi teller is binnen. Het lijkt veel handiger dan de grote counter >:D<

๐Ÿ˜€ ik heb hem op de qvar zitten die gaat 200 keer mee, na 100 keer neem ik een atimos.

Om mijn pols heb ik een Fitbit, die meet mijn stappen๐Ÿ˜œ. Oh ik heb net Izzy ( mijn hondje) opgelaten๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ. Wat een wind hier aan de kust.

Login of registreer om te reageren
05-05-2021 om 09:40 uur

Nou mijn hippe knalgele digitale toerenteller van bol voor 3.99 is binnen ๐Ÿฅณ

Helaas is het bandje te kort om om de voorzetkamer te gaan dus nu om de Alvesco zelf gedaan. Ik laat de puffer er altijd in als ik rammel voor gebruik omdat het nogal een karwei is om hem in de voorzetkamer te proppen dus even getest, maar hij blijft zitten en telt niet door bij het rammelen. Nu dat kleine knopje proberen te vermijden en vooral goed wegleggen en niet op de knopjeskant ๐Ÿ˜‚

Jaja tis hogere wiskunde

Login of registreer om te reageren