Apotheek die medicijnen niet geeft

29-04-2021 om 18:52 uur

Hallo,

Al een paar keer heb ik gemerkt dat mijn puffer (Atimos) eerder leeg raakt dan de op het etiketje genoemde 100 pufjes. Als ik dan de medicijnen bijbestel bij de Apotheek, heb ik al een paar maal te horen gekregen dat dat niet kan, ik krijg ze dan niet: want de verzekering vindt dat niet goed. Volgens hun ben ik dan namelijk te vroeg met bestellen en heb ik nog op voorraad. (Wat dus niet zo is.)

Met als gevolg dus dat ik a) meteen bang ben voor wat er gebeurt als ik zonder kom te zitten en b) ook inderdaad zonder kom te zitten.

Mijn vragen: Mag de apotheek dat wel? En hebben mensen dat ook meegemaakt, dat de puffer soms (vaak eigenlijk) gewoon niet bevat wat er op het etiket staat en dat je dan dus meteen gelabelt wordt als iemand die te veel puft of niet met medicijnen om kan gaan enz.?

Ik moet echt iedere keer weer een heel gevecht voeren met de apotheek, enkel en alleen omdat er GEEN 100 pufjes in die capsule zit. Herkent iemand dat?

Vriendelijke groet, Thierry.

Login of registreer om te reageren
05-05-2021 om 10:51 uur

Moet ook om de puffer hoor!

Hopelijk werkt het bij jou ook zo goed.
Sterkte
Jippie

Login of registreer om te reageren
09-05-2021 om 19:23 uur

@Thierry
Ik weet niet voor hoelang je je medicijnen krijgt, ik krijg ze per 3.
Ik vraag ze aan bij de huisarts, nooit de herhaal service.
Als je er meerdere krijgt kun je ze wegen om te zien of er in allemaal even veel gr. zit.
Desnoods maak je van het openen tot en met het wegen een video met je telefoon. Als er dan een verschil blijkt te zitten in een of meerdere kun je het aantonen.
Ik heb het tweemaal gehad met mijn Seretide dat er veel minder puffen in zaten en die heeft een teller, ik heb het toen aangegeven bij de apotheek want die betalen ook voor iets wat niet klopt. Gelukkig heb altijd als ik de een na laatste pak dat ik mijn medicijnen al bestel juist om te voorkomen dat ik door iets zoals dit zonder kom te zitten.

Login of registreer om te reageren