benauwd gevoel bij warm weer

03-06-2021 om 12:13 uur

Hebben jullie nu ook dat je een beetje benauwd voelt als je naar buiten gaat?
Ik ben 53 jaar, heb astma. Ik gebruik Qvar dagelijks en Salbutamol zo nodig. Misschien moet ik gewoon weer erg wennen aan de warmte, ik zit het liefst binnen met dit weer. In de loop der jaren (denk ook de overgang) kan ik steeds minder goed tegen de warmte.
Lijkt alsof ik geen adem krijg, ik voel me net een hond; ik moet haast met open mond ademhalen.

Hebben meer mensen dit?

Login of registreer om te reageren
06-06-2021 om 08:50 uur

Hier ook herkenbaar, dus meer pufjes vetntolin/sabutamol nodig. En bij het sporten door de fysio op de gang 'gezet' ;-) omdat het daar koeler was dan in de sportruimte

Login of registreer om te reageren
06-06-2021 om 10:01 uur

Ik heb normaal nooit zo last van de warmte maar nu het zo ineens is, trek ik het niet goed. Puffen helpt ook niet altijd veel. Gelukkig is het op werk koel (soms zelfs koud).

Login of registreer om te reageren
06-06-2021 om 10:04 uur

En nu is het al 2 dagen grijs hier en hangt zo'n nevelsluier buiten.
Ik ervaar dan ook zo'n druk op mijn borst. Ik weet dat het tijdelijk is dus rustig afwachten tot beter weer en dat is voor mij de winter 😂

Login of registreer om te reageren
09-06-2021 om 12:07 uur

Bedankt voor alle reacties. Heel verschillend zoals iedereen het beleefd, de warmte..

Ik mag van mijn huisarts de Qvar verdubbelen, dus 's ochtends en 's avonds nemen. Dan kijk ik over een maand weer even hoe het gaat.

Ik hoop ook op een rustige, niet te warme zomer. En verder probeer ik me rustig te houden als het warm weer is en ik niet hoef te werken.

Login of registreer om te reageren
09-06-2021 om 16:25 uur

Net de ventilator bij mij uit het hok gehaald. deze helpt mij door de warmte heen, in mijn woonkamer is het alweer 27 graden ... oef

Login of registreer om te reageren