Schilderen op nummer

23-01-2021 om 21:24 uur

Hi vraagje, ben sinds 1 maand begonnen met een nieuwe hobby, schilderen op nummer, verslavend en rustgevend in deze Corona periode. Bijna 1 ½ week terug kreeg ik wat verhoging en wat benauwd Heb Corona test laten doen, die negatief was maar mijn klachten bleven aanhouden. Afspraak bij de huisarts resulteerde in een prednison kuur van 1 week. Was stom verbaasd, met mijn astma ga ik de deur niet uit en bijna niemand komt hier in huis.. vraag is nu of iemand ervaring heeft met “ knutselverf, acrylverf.. ?

Login of registreer om te reageren
28-01-2021 om 05:14 uur

Dag Deborah. Ik ben geen medicus maar ik weet wel dat acrylverf een allergische reactie op de huid kan geven. Over een effect op de longen en met name op astma, vond ik niets. Persoonlijk zou ik dan, hoe vervelend dat ook is, even geen acrylverf gebruiken. Gewoon om te kijken of je klachten dan weer verdwijnen. Zo ja, dan kan de vakhandel vast wel een ander soort verf adviseren. Verder nadenken wat nog meer een allergie zou kunnen geven. Bijvoorbeeld kwasten (varkenshaar), of de ondergrond.

Login of registreer om te reageren
28-01-2021 om 08:56 uur

Ik heb wel ervaring met acrylverf, heb bijna alles in huis op knutselgebied. Nou heb ik verf die je niet tot nauwelijks ruikt en dat gaat met mijn longen goed. Wat wil je weten over verf? Ben niet echt heel erg bekend op dat gebied, maar ken genoeg mensen die weer wel veel ervan weten:)

Ik kan ook niet uit je bericht halen of je klachten nou mogelijk door de verf veroorzaakt worden of dat je gewoon meer info over acrylverf wilt hebben. Je mag ook altijd een pb’tje sturen als je dat prettiger vindt:)

Ik klieder in ieder geval graag met verf, stiften, papier, verzin het en ik maak er een kaart of project mee:p
Hopelijk nemen je klachten snel af!

Login of registreer om te reageren
12-06-2021 om 06:38 uur

Ik verf al jaren met olieverf op waterbasis dit ruik niet en je kan je penselen gewoon uitspoelen met water en ook de verf verdun je hiermee, dit is een vervanger van originele olieverf die met je wel met terpentine moet gebruiken.

Login of registreer om te reageren
13-06-2021 om 07:39 uur

Mijn man schildert miniaturen en gebruikt Vallejo verf, deze verf ruik je niet en is niet giftig. Vroeger gebruikte hij verf van Faller en daar werd ik echt naar van. Dus nu alleen nog maar Vallejo verf.

Login of registreer om te reageren
30-06-2022 om 13:43 uur

Ik schilder al jaren met acrylle verf en met aqearelle verf ik heb schilderen en tekenen als hobby. :bz

Login of registreer om te reageren
06-09-2022 om 15:32 uur

Ik weet niet of het aan de verf ligt, want ik heb bemerkt dat je zelfs door het afwasmiddel verergering kunt krijgen. Ik heb vooral last van extra hygiënisch afwasmiddel en gebruik bij voorkeur het reukloze afwasmiddel van Neutral.
Ook van kant-en-klare vochtige vloerdoeken van G'woon van JanLinders word ik ernstig benauwd en zo zijn er wel meer schoonmaakmiddelen waar ik last van krijg.
De meeste ongelukken gebeuren thuis!

Login of registreer om te reageren