dekkerswald of heideheuvel (merem)

15-01-2020 om 19:19 uur

hallo allemaal,

ik zie dat in December ook al iemand heeft gevraagd of er mensen zijn met ervaring met een van deze centra en toen niet veel reactie op kwam.
Ik heb het forum al doorgespit op ervaringen maar het zijn vaak ervaringen van wat langer geleden.
Vandaag te horen gekregen dat de longarts me wil doorsturen naar 1 van deze centra voor klinische revalidatie. Ik heb instabiele astma en in december een opname gehad maar ik kan nog steeds zo goed als niks. Als ik 2x een trap ben opgelopen heb ik gummi benen, extreem moe en benauwd. Ik kan letterlijk nog geen 20 meter lopen op dit moment.
Dat is schrikken want ik sportte voor de longaanval 2x in de week wat goed ging.

Is er iemand die in beide instellingen is geweest en me kan vertellen wat de verschillen zijn? uit wat ik zo zie op het forum lijkt het alsof er meer mensen naar merem gaan. Ik heb niet de energie om naar beide centra te gaan om een kijkje te nemen.

Ook zou ik willen weten wat mensen hebben gedaan om het thuis zo goed mogelijk geregeld achter te laten. Ik heb een man met autisme en een kind. Dus eigenlijk wil ik niet weggaan.. maar de longarts zei: als je niet gaat en je valt helemaal weg dan hebben ze niks meer aan je. Harde uitspraak maar komt wel binnen dat het nodig is dat ik ga revalideren.
Zie ook wel op of er niet veel bejaarde mensen zijn, niet dat ik de jongste ben met 47 jaar. Ligt er natuurlijk maar net aan wat zich aangemeld heeft waar je mee in de groep komt te zitten.

Login of registreer om te reageren
26-06-2021 om 10:44 uur
Reactie op Mo_

Misschien komen we elkaar tegen Bert.
Begreep dat alles vrij gescheiden is nu.

Hallo mo
Ik heb de eerste week erop zitten!
Het is goed te doen,omdat er gelukkig tussen de activiteiten rust momenten zijn.
Ook de groepjes zijn kleiner,dus nog meer aandacht van de verzorgende.
Op na de tweede week.
Groetjes Bert

Login of registreer om te reageren
27-06-2021 om 21:06 uur
Reactie op Latenb
Reactie op Mo_
Misschien komen we elkaar tegen Bert.
Begreep dat alles vrij gescheiden is nu.

Hallo mo
Ik heb de eerste week erop zitten!
Het is goed te doen,omdat er gelukkig tussen de activiteiten rust momenten zijn.
Ook de groepjes zijn kleiner,dus nog meer aandacht van de verzorgende.
Op na de tweede week.
Groetjes Bert

Hoi Bert,

Ik zie nu je berichtje!!
Ik ben benieuwd of er niet meer opnames gaan komen nu er versoepelingen zijn. Ik hoop dat de wekelijkse pcr test is vervallen ook.
Fijn dat jij de eerste week al erop hebt zitten! Volgens mij is het morgen wel een drukke dag, moet nog 1.5 uur rijden ook. Ik ben benieuwd!! De koffer staat in ieder geval klaar en ik heb er zin in :-)
Groetjes Monique

Login of registreer om te reageren
26-11-2022 om 09:32 uur

Helaas is de revalidatie van Dekkerswald naar het Radboud gegaan.
Zijn er al mensen die ervaring hebben opgedaan in het Radboud revalidatie?
Dat zou ik graag op prijs stellen, ik wacht op de oproep van het Radboud voor opnieuw revalidatie.
Alvast bedankt.
Groetjes Bert

Login of registreer om te reageren
29-11-2022 om 09:47 uur

Hoi Bert, wellicht handiger om een nieuw topic te starten met deze vraag?
ik weet niet of veel mensen hier nog lezen.. Groetjes van je mederevalidant Monique!

Login of registreer om te reageren
28-12-2022 om 10:04 uur
Reactie op Mo_

Hallo Suus,

Bedankt voor je reactie. Ja ik dacht wellicht wie weet , de kans is heel klein, maar wie weet is iemand in beide centra gaan kijken of zelfs in beide centra gaan revalideren.
Zelf woon ik in limburg en ken ik alleen mensen met copd die zijn gaan revalideren in hornerheide in horn. Ik ken mensen die er al meerdere keren zijn gaan revalideren ook.

Maar de longarts gaf aan dat ze in Heideheuvel en Dekkerswald meer gericht zijn op astma en dat het programma ook meer de diepte gaat itt hornerheide wat ze meer gericht vinden op copd.
(jammer want dat had ik poliklinisch kunnen doen)

Poliklinisch in Heideheuvel of Dekkerswald zal het voor mij niet gaan worden beiden zijn 1.5 uur rijden voor mij.

Klopt wat je zegt, dat er hier op het forum meer mensen naar Heideheuvel gaan wil niet zeggen dat het daar beter is.

Login of registreer om te reageren
28-12-2022 om 10:08 uur

Ik heb van november 2020 tot januari 2021 gerevalideerd in Merem Hilversum.Stuk voor stuk topartsen en team.
Succes bij je keuze,groetjes Mary

Login of registreer om te reageren
28-12-2022 om 10:09 uur
Reactie op Mary1965

Ik heb van november 2020 tot januari 2021 gerevalideerd in Merem Hilversum.Stuk voor stuk topartsen en team.
Succes bij je keuze,groetjes Mary

Login of registreer om te reageren
29-03-2023 om 13:27 uur

Ook ik heb in een ver verleden Heideheuvel meegemaakt: 12 weken intern: best heftig voor mij en mijn gezin. Ik had daar alle tijd om aan mijn gezondheid te werken: je hoeft niet schoon te maken, je eten wordt gekookt, dus alle tijd voor jezelf. Ook zit je met mensen in een huis die andere normen en waarden kunnen hebben: ik ben een doorzetter en kan niet zo tegen mensen die klagen en piepen en ondertussen niets veranderen. Maar dat was echt mijn ding.

En dan na 12 weken ga je weer naar huis: dan moet je opeens weer je gezin runnen, je huishouden bijhouden en ook nog naar je werk. Dat viel vies tegen en eerlijk gezegd verviel ik daarna weer in hetzelfde patroon als voor Heideheuvel. Hulp vanuit Heideheuvel was er toentertijd na je ontslag niet meer, dus ik viel al snel weer terug naar hoe het was voor HH. Kortom: ik heb 12 weken mijn gezin moeten missen en dat allemaal voor niets! Totaal zinloos wat mij betreft. Dit is MIJN ervaring en ik weet van nog iemand die datzelfde zo heeft ervaren. Maar er zijn ook vast mensen die er WEL wat aan hebben gehad.

Jaren later heb ik een revalidatietraject gehad bij Heliomare (omdat ik dus weer terug bij af was): ik bleef gewoon thuis bij mijn gezin, huishouden lag gewoon bij mij, heb gewerkt zoveel als toen mogelijk was (wel minder omdat ik ook tijd nodig had voor de revalidatie). Hier heb ik veel meer aan gehad. Mijn leven ging "gewoon" door tijdens het traject en waar ik dan tegenaan liep kon ik direct bespreken en indien nodig veranderen. Dit traject was 16 weken lang, 2 dagdelen per week (intensieve dagdelen, dat dan wel!)

Voor mij was dit vele malen beter, hierdoor ben ik echt opgekrabbeld.

Login of registreer om te reageren