Negatieve allergietest kat toch benauwd

31-07-2021 om 09:33 uur

Ik ben allergisch voor alle pollen, en koud of vochtig weer doen me ook niet echt goed. Ik heb sinds 2,5 week een logeer kat en merkte na een paar dagen dat ik veel meer benauwd ben dan ooit, ook last van ogen wat ik nooit heb. Test bij huisarts wees uit dat ik ook wat allergisch (0,89) ben voor huisstofmijt, maar niet voor katten. Kan ik toch allergisch zijn voor die kat? Het kan bijna niet anders. Nog 5 dagen 😬. Heel leuk beest 😀.

Login of registreer om te reageren
31-07-2021 om 11:29 uur

Ik reageer ook op katten hoewel ik er niet allergisch voor ben. Ik denk dat er ook gewoon meer stof in en uit de vacht komt ofzo.

Login of registreer om te reageren
02-08-2021 om 08:51 uur

Hier reageert mijn zoon ook op katten. Onze eigen kat is vrij recent overleden, maar daar reageerde hij nooit op. Echter als we op visite gaan bij iemand met katten reageert hij wel. Mijn zoon heeft nergens bewezen allergieen voor.

Login of registreer om te reageren
02-08-2021 om 11:48 uur

Reactie kan zelfs per kat verschillen. We hadden een kater die een hele fijne dikke vacht had. Zelfs de dierenarts moest er van niesen.

Login of registreer om te reageren
02-08-2021 om 12:21 uur

Ja die allergie testen zijn volgens mijn arts niet waterdicht. Ik heb een bloed en krastest gehad, uitslag beide negatief, maar zodra er teveel pollen in de lucht hangen ben ik benauwd.

Dus ja zou zomaar kunnen dat je toch allergisch reageert.

Login of registreer om te reageren
02-08-2021 om 12:43 uur

Je kan ook gewoon op de deeltjes reageren zonder echt allergisch te hoeven zijn.

Login of registreer om te reageren
04-09-2021 om 14:08 uur

Komt de kat buiten? Die van ons neemt pollen mee, wij hebben een vochtige doek liggen en als hij binnen komt vegen we de haren schoon. Scheelt behoorlijk en nee niet alles verwijder je ermee maar het meeste wel :) en hij gaat er nu voor staan :) loopt pas verder als we met de doek over hem heen gegaan zijn…. De schat

Login of registreer om te reageren
10-09-2021 om 14:03 uur

Ik ben volgens de test ook niet allergisch voor honden maar reageer wel op onze hond.

Login of registreer om te reageren
30-09-2021 om 08:10 uur
Reactie op GF75

Ja die allergie testen zijn volgens mijn arts niet waterdicht. Ik heb een bloed en krastest gehad, uitslag beide negatief, maar zodra er teveel pollen in de lucht hangen ben ik benauwd.

Dus ja zou zomaar kunnen dat je toch allergisch reageert.

Dat had ik dus ook. Een allergie test gedaan, uitslag negatief, maar toch allergische reacties bij cavia's en paarden.

Login of registreer om te reageren
26-12-2021 om 08:39 uur

Ja ik reageer op katten maar de allergietest voor kattenhaar was negatief. Dan schijn je nog op katten te kunnen reageren door allergie op hun huidschilfers bijvoorbeeld ( waar je dan niet op getest bent )

Login of registreer om te reageren