Hoe voel jij je vandaag? #173

07-10-2021 om 17:25 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag? #172

De reacties zijn gesloten.
07-10-2021 om 13:27 uur

Gisteren en vandaag lijken alle slijmen los te komen bij de kleine door middel van spugen en in diaree met slijmen.
En dat terwijl zowel de huisarts en kinderarts weer niks hebben gehoord. De kinderarts drukte op af bouwen van de salbutamol wat gelukkig langzaam lukt. De temperatuur is weer normaal (was een week begin 35 graden). De zeehondenhoest is nu ook veranderd in een natte hoest.

Alle zieken beterschap.

07-10-2021 om 14:19 uur

fijn dat er ook mensen zijn die goed gaan :-) of rustig aan de goede kant opgaan :-)
Brinkie, kan de fysio jou ook helpen om de spieren van het 'zieke' been sterker te maken? Bij mij werkt dit, veel evenwichtsoefening om ook de kleinere spieren sterk te maken

hier nog flink ziek, ben nu aan de 2e ab (augmentin) en 2e prednisolon kuur... geduld is weer het toverwoord

07-10-2021 om 14:54 uur

Oh Ems, nog steeds flink ziek. Wat akelig. En het ging zo lekker...
Sterkte en beterschap.

Met mij blijft het goed gaan.

Alle zieken beterschap en als het goed gaat: profiteer ervan.

08-10-2021 om 10:17 uur

Ik ben ook weer gestart met een dexamethason kuur, met flink afbouwschema. Mijn benauwdheid nam weer toe en het ging echt niet meer. Gelukkig dinsdag spoed afspraak bij mijn eigen longarts. Hopelijk kunnen we dan alles even bespreken. Hopelijk gs ik nu echt opknappen.

@Feline2014 hopelijk komt het nu los en gaat het daarna beter. Als het slijm heel vast zat kan het volgens mij dat ze niets horen.

@emsepems bij jou ook nog niet lekker. Hopelijk kom je er met deze kuurtjes overheen.

08-10-2021 om 23:47 uur

@Daantje @emsepems bij jullie dus ook lekker aan het rommelen hoop voor jullie dat jullie snel opknappen.

Hier dinsdag de prednisolon weer terug op 30 het ging gewoon niet meer, mijn saturatie s avonds en s nachts werd weer steeds lager en ook de middag daalde ik onder de 90. Nu gaat het weer beter.

Ondanks alles woensdag wel online school gevolgd maar heb me door mijn tante laten verzorgen. Zag het anders niet zitten. Ging nu allemaal heel rustig vooral veel luisteren en waren geen actieve lessen qua praten en het makkelijke van online is dat je ook kan stoppen als het te vermoeiend wordt, of je beeldscherm uit kan zetten zodat je ook liggend op bed gewoon kan luisteren, zo was het van te voren ook met school afgesproken. Alles wat ik meekrijg hoef ik niet in te halen, er liggen al genoeg opdrachten te wachten als daar dan ook nog lessen inhalen bijkomt…. Pff

Gisteren vanuit mijn bedje aan een opdracht gewerkt. Was niet heel veel werk maar die grijze cellen werken af en toe niet mee, dus duur het langer, maar goed met veel pauzes krijg ik dat ene a4tje wel gevuld hoor!

Vanochtend voor het eerst even een paar uur naar mijn stage geweest, was alleen begeleider was op congres. Ik kon beneden in een artsenkamer zitten ipv boven, dus niet steeds de trap op en aflopen. Het was goed te doen had 4 patiënten die ze niet verzet kregen en een aantal telefoontjes, vandaar dat ik het graag wilde proberen. Huisarts kwam tussendoor steeds kijken hoe het ging, dus werd in de gaten gehouden haha. Kon ik gelijk mijn vragen kwijt en het ook echt afhandelen zonder eerst nog een overdracht te moeten maken. Verder wat oproep dingen zonder haast, maar die kreeg ik niet meer gedaan, werd te moe dus stoppen. Die dingen kunnen ze volgende week wel weer zelf of afhankelijk hoe het de komende dagen gaat doe ik het volgende week. We zien wel. Superfijn om weer even wat te doen en vooral die grijze cellen aan het werk te zetten.

09-10-2021 om 08:44 uur

Wat een veel zieken! Van harte beterschap allemaal.
@emsepems , wat enorm jammer , je ging als een speer zo goed! Hoop dat je vlug opknapt ook voor de immuuntherapie ivm allergieën! Kan dit doorgaan of duurt het nog even.?
Sterkte en dikke knuffel!
Voor allen trouwens een dikke knuffel 😘
Hier ook wisselend....meer slecht dan goed, maar zo blij met alle medicijnen die er toch maar oh mooi zijn om op te knappen ...
Sterkte 🍀

09-10-2021 om 09:24 uur

Hallo , ik voel me net een dronkenlap , loop te trillen als een rietje en stik zenuwachtig , heb sinds 2 dagen nieuw medicijn Trimbow , had Foster en Salbutamol
Wat een ramp , benauwdheid is ook niet minder !

09-10-2021 om 09:31 uur
Reactie op goudvisje

Wat een veel zieken! Van harte beterschap allemaal.
@emsepems , wat enorm jammer , je ging als een speer zo goed! Hoop dat je vlug opknapt ook voor de immuuntherapie ivm allergieën! Kan dit doorgaan of

over 2 weken begint de immuno, we moeten denk ik afwachten of ik daar fit genoeg voor ben. De benauwdheid zakt inmiddels wel weg, het 'grieperige' ook, kno problemen zijn er nog flink (pijn, slijm etc) maar daar is de ab voor, nog even wachten voordat dat goed aanslaat

Reactie op goudvisje
Hier ook wisselend....meer slecht dan goed

Deze is voor jou lieve (virtuele) vriendin! 🍀

Reactie op goudvisje
maar zo blij met alle medicijnen die er toch maar oh mooi zijn om op te knappen ...

Precies, dankbaar voor alle slimme onderzoekers die dit met elkaar voor ons mogelijk maken...........

Reactie op Daantje
Ik ben ook weer gestart met een dexamethason kuur....
emsepems, Hopelijk kom je er met deze kuurtjes overheen.

Daantje naar dat je nog niet opknapt, sterkte!
Inmiddels heb ik geen kuurtjes maar forse kuren, maar dat zul je snappen ;-)

Reactie op MMG
Hier dinsdag de prednisolon weer terug op 30 het ging gewoon niet meer, mijn saturatie s avonds en s nachts werd weer steeds lager en ook de middag daalde ik onder de 90. Nu gaat het weer beter.
.

Wat zegt je 'oude' longarts hierover. wordt er nog meer onderzoek gedaan? Gezond klinkt dit niet, sterkte!

Reactie op Oma Akke
Met mij blijft het goed gaan.

Wat een fijn bericht!

09-10-2021 om 10:05 uur
Reactie op Bullenmamma

Hallo , ik voel me net een dronkenlap , loop te trillen als een rietje en stik zenuwachtig , heb sinds 2 dagen nieuw medicijn Trimbow , had Foster en Salbutamol
Wat een ramp , benauwdheid is ook niet minder !

Maar rap overleggen met de dienstdoende arts! of terug naar foster en salbutamol, en maandag met je arts overleggen :-)

09-10-2021 om 19:16 uur

Jeetje, de zieken hebben het zwaar en langdurig te pakken zeg. Niet zo leuk voor jullie :-(
Beterschap allemaal.

Voor de mensen die op het randje van wel of niet ziek zitten: blijf aan de goede kant!

Hier gaat alles nog steeds goed gelukkig. Ik heb me voorgenomen deze herfst/winter geen luchtweginfectie te krijgen. Benieuwd hoe lang ik het volhou, maar het begin is er :-)