Astma-aanval en spoedeisende hulp

12-10-2021 om 15:58 uur

ik moest naar de spoedhulp vanwege een astma-aanval (op vrijdagavond). Eerste keer dat ik het zo erg had. Hoe kan ik (langzaam?) beter worden? Ik ben bang en moe dat het weer kan komen.Wat kan ik doen?
Ik ben dankbaar voor elk advies.

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 19:13 uur

Oh jeetje ik kan me voorstellen dat dat heel spannend is! Ben je weer thuis?
Wat je nu moet doen is rust nemen en goed luisteren naar je lichaam. Bij twijfel altijd je dokter en/of longverpleegkundige bellen (bij iedereen is het een beetje anders geregeld, dus bel de persoon die jouw astma behandeld) al is het maar om weer wat meer vertrouwen te krijgen in je lichaam of dingen uit te sluiten.
Zelf vind ik het altijd enorm vervelend en sowieso is het vermoeiend en ook het bezoek aan de seh kost veel energie, veel indrukken en vaak toch ook wel lang wachten voor je alle uitslagen hebt en dergelijke.
Een dikke knuffel en hopelijk gaat het snel weer goed en al je vragen mag je hier stellen!

Login of registreer om te reageren
13-10-2021 om 08:01 uur

Beste _Judit_

Wat een nare ervaring. Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en met allerlei vragen zit. Neem voldoende rust en luister inderdaad goed naar je lichaam. Ook goed om te weten wat de oorzaak is van de aanval. Overleg dit eventueel met je arts.
Op onderstaande links lees je meer over omgaan met astma. Misschien staan er tips in die bijdragen aan je herstel. Veel sterkte!

Omgaan met astma | Longfonds
Behandeling van astma | Longfonds
https://www.thuisarts.nl/astma-bij-volwassenen/ik-heb-opeens-heftige-kl…

Vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren