kuur prednison en blijven piepen

12-10-2021 om 07:45 uur

Hallo,
Onze 18j dochter startte woensdag met prednisonen en antibiotica. vrijdag werd de dosis verhoogd maar het piepen en kortademig zijn stopt niet. Dus deze namiddag naar de longarts.
We hebben hier nog geen ervaring mee, als kind reageerde ze altijd goed op prednison en was een opname enkel bij een longonsteking.
Dus de schrik voor een opname zit er wel in. Of zijn er "als volwassene" nog andere middelen om verder thus te behandelen.

Login of registreer om te reageren
12-10-2021 om 08:12 uur

Misschien een langere kuur? Het lijkt me sowieso goed dat er gekeken wordt wat er aan de hand is en hoe het weer zo heeft kunnen ontsporen. Er zijn op dit moment veel mensen ziek met nare virussen. Hopelijk kan ze lekker thuis opknappen. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-10-2021 om 06:52 uur

De prednison werd inderdaad verhoogd en verlengd, nog 7 dagen te nemen na vandaag
Antibiotica is nu volledig ingenomen en nu verhoging, zucht

Login of registreer om te reageren
18-10-2021 om 08:04 uur

Hè wat zuur. Is de verhoging wél weggeweest? Misschien toch weer even contact opnemen. Sterkte voor je dochter!

Login of registreer om te reageren
25-10-2021 om 08:33 uur

Arts zei even af te wachten
Vrijdag laatste dag prednison, het was nooit helemaal goed maar zij wou er in blijven geloven.
Dit weekend ging het terug naar af dus wachten we tot de longarts terug belt.
We hadden dit nog nooit, zo'n lange kuur en toch niet ok

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 08:16 uur

Morgen terug naar de longarts. Maandag terug opgestart met prednison en opnieuw krachtigere antibiotica.
Ze is nog steeds niet beter. Ze gaat wel naar de les (ik laat in het midden of dat verstandig is of niet maar ik snap haar wel), PF blijft op 78%, longen blijven piepen, elke dag wel eens verhoging
Dit hadden we nog nooit

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 08:25 uur

Er gaan heftige virussen rond. Ik heb zelf ook twee weken koorts gehad en daarna nog een aantal dagen verhoging. Twee kuren corticosteroïden gehad voor mijn longen met afbouwschema en flinke antibiotica voor ik opgeknapt ben. Hopelijk gaat het nu de goede kant op met je dochter.

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 08:51 uur

Gisteren ben ik bij mijn longarts geweest en die gaf aan dat er de laatste anderhalve maand veel longpatienten flink ziek zijn door virussen. Helaas valt je dochter er ook onder, maar weet dat met rust geduld en medicatie het echt weer beter zal gaan. Al snap ik jullie schrik en bezorgdheid goed.
(ook ik ben flink ziek geweest)

Login of registreer om te reageren
28-10-2021 om 09:10 uur

Dank je wel voor je reactie.
Rust, dat zeg ik haar ook maar inderdaad niet evident in je tweede jaar univ.

Login of registreer om te reageren