toegankelijkheid en ervaring dekkerswald ( bij nijmegen

23-10-2021 om 16:36 uur

Hoi alle,

Ik heb het advies gekregen om toch weer een klinisch longrevalidatie te gaan doen.
Ik heb niet alleen last van mijn longen en allergie maar ook andere aandoeningen waardoor ik in een elektrische rolstoel zit. mijn vragen zijn:
1) wat is jullie ervaring in dekkerswald
2) is het goed rolstoel toegankelijk
3) kunnen ze omgaan met meervoudige lichamelijke beperkingen?

Heideheuvel( meerem ) is geen optie te ver weg voor mij en minder goede ervaringen gehad.

Login of registreer om te reageren
23-10-2021 om 17:14 uur

Of je hier wat aan hebt puckie, geen idee, maar misschien kun je t meenemen in je overwegingen/advies vragen:

Tijdens mijn revalidatie in Haren/Beatrixoord had ik een fors beperkte zere schouder arm. Ik vind dat men daar weinig oog voor had, en mij wel alle dingen liet doen die de andere revalidanten ook deden (in het zwembad, wat niet haalbaar was/ met het team sporten, wat ook niet mogelijk was/ ik vroeg de loopband, maar met heel veel vragen kreeg ik die uiteindelijk.
ik heb dus eigenlijk alleen maar gefietst (en iets krachttraining met mijn benen), en de laatste 3 weken pas gelopen op de loopband. Mijn grootste doel was conditie opbouwen. Fietsconditie had ik daarna ;-)
Erg jammer natuurlijk, ik denk namelijk dat als ze direct mijn probleem goed in kaart hadden gebracht ik meer aan de reva had gehad.

een vrouw met veel medische klachten, ook rolstoel, had wel een aangepast programma waar ze wel blij mee was.

Wat volgens mij erg belangrijk is, is dat je je mogelijkheden en beperkingen en je wensen/doelen vooraf goed doorspreek met coach of arts. Dat eerst op papier voor de duidelijkheid en daarna pas ja of nee zeggen op de revalidatie.

heel veel sterkte met de keuze!

Login of registreer om te reageren
31-10-2021 om 14:45 uur

Beste Puckie,
Ik lees dat u advies heeft gekregen voor klinische longrevalidatie n Dekkerswald.
Ik ben daar zeer bekend. En heb daar al 2 longrevalidatie gehad en begin in januari weer met klinische revalidatie.
Ik ben zeer te spreken over dekkerswald. Zeer deskundig personeel.
Naar mijn mening is het goed rolstoel toegankelijk. Er zijn meerdere liften in het pand en brede gangen ondanks dat het een oud monumentaal pand is.

Hoop dat ik zo uw vragen een beetje beantwoord hebt. Als u nog meer vragen heeft dan klop maar aan.

Heel veel sterkte met uw keuze.

Login of registreer om te reageren
30-11-2021 om 09:47 uur

Ik heb in de Stentor gelezen dat Dekkerswald in het voorjaar verhuisd naar een nieuwbouwpand op het Radboudterrein.

Login of registreer om te reageren
27-12-2021 om 14:25 uur

Inderdaad gaat alles volgend jaar naar het Radboud.
Dan zal de mooie omgeving en wandelgebied wel gemist worden!
Het is daar zo mooi op Dekkerswald.
Ook erg goede zorg en begeleiding.
Toch raar,ik mis het toch wel ons gezellige groepje.
Maar gelukkig doen wij nu veel WhatsAppen,wat toch erg leuk is.
Een mooie en fijne tijd geweest met de revalidatie.
Groetjes Bert

Login of registreer om te reageren
25-03-2022 om 20:20 uur

Het is idd erg mooi op dekkerswald. Mijn ervaring is wisselend qua personeel, er zijn een aantal die fijn zijn maar helaas ook een aantal die ik niet prettig vond. En dat heb ik gelukkig niet snel dus had ik ook niet verwacht toen, maar helaas.
Wat Emsepems zegt deel ik, ook bij dekkerswald weinig aandacht voor overige aandoeningen. Mede daardoor liep het niet goed bij zowel mij als een mede revalidant. Wel bijv. als je verschillende longaandoeningen / allergieën hebt, maar niet als een andere aandoening je ook beperkt of wisselwerking op de astma.
Rolstoel toegankelijk is het wel, dat is geen probleem (denk ik, en hoop ik voor u). Heel veel succes met de keuze voor een revalidatiecentrum en natuurlijk uw revalidatie! Hoop dat het veel voor u mag doen.

Login of registreer om te reageren
30-03-2022 om 19:48 uur

hoi ik zit ook in een rolstoel /scootmobiel ik was aan mn been geopereerd omdat ik weer uitvalsverschijnselen had ik heb toen 6 uur in die kouwe douche gelegen. en was bijna overleden. ik had ook flinke spierspasmen dat deed zeer! ik had mn heup de kom en de bal verbrijzeld. daarna moest een week in het ikazia blijven en daarna revalideren in het zorghotel maasstad zkh. dat ging prima nadat ik uitgelegd had dat ik normaal ook erg slecht kan lopen. je moet daar echt duidelijk in zijn. het was daar echt heel luxe ben daar 7 weken geweest. voor de duidelijkheid in rotterdam was dat
mvg claudia

Login of registreer om te reageren