Kleine concentrator

23-10-2021 om 12:56 uur

Beste mensen, ik ben afgelopen dinsdag begonnen met extra zuurstof, 2 liter. Alles netjes thuisbezorgd door Westfalen maar daar zit n vreselijke grote en zware ‘kleine’ concentrator. is zo’n fles die zwemmers meenemen. (5,5 kilo). Is voor mij onmogelijk. Nu heb ik eens zitten kijken voor een kleine, lichte maar die zijn allemaal vreselijk duur???? Ik zie prijzen van 2000-3000 euro.. (Inogen) vb.
Moet dat zo duur? De rest krijg ik ‘gratis’ geloof ik. Niks anders in de markt die aan mijn behoefte kan voldoen? Ik ga immers zoooo graag naar buiten.

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 07:19 uur

Het zijn de accu's die het zwaar maken, de concentrator heeft toch stroom nodig om te werken. Of anders een verlengsnoer van tig km? :))

Login of registreer om te reageren
24-10-2021 om 07:27 uur
Reactie op Hwess

Het zijn de accu's die het zwaar maken, de concentrator heeft toch stroom nodig om te werken. Of anders een verlengsnoer van tig km? :))

Ik heb zelf een inogen 5 maar het blijft zwaar met de grote accu, op de stand 2l/p.min. kan je +/- 8 tot 7 uur vooruit, maar als ik ga wandelen heb ik 4 liter nodig en haal je maar ongev. 4uur. Met een flesje kom je niet ver in tijd. En als ik met de auto ga kan hij op de 12v van de auto en laad dan ook nog op.

Login of registreer om te reageren
24-11-2021 om 17:40 uur

Toen ik zuurstof thuis kreeg heb ik naast de grote concentrator ook een draagbare Inogen one in bruikleen gekregen. Deze is zo’n 3 kg en zit in een draagtas. Ik heb er zelf ook een rugzakje bij gekocht. Dit heb ik in plaats van een draagbare fles en werd geregeld door de longverpleegkundige. Komt ook bij Westfalen vandaan. Wellicht kan het omgewisseld? Bedenk wel dat deze niet in de regen kan en de lucht toe- en afvoer niet afgesloten mag worden. Fles in de rollator?

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 06:46 uur

Voor de inogen 5 is elders ook een trekkarretje te verkrijgen waar je hem in kan zetten, deze zijn wel prijzig.
Ik denk hier ook wel aan om deze aan te schaffen, want hij wordt op mijn rug in de rugtas ook zwaar op mijn rug en doet op den duur zeer.

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 10:07 uur

Andere vraag even, wie gebruik er thuis ook een lange groene slang met van die verdikte delen erin? Ik heb een nieuwe aangevraagd deze wordt slechter, nu krijg je alleen de doorzichtige zonder verdikte delen.
Alleen wanneer je slechtziende bent of blind krijg je de groene zegt Westfalen..???
Dit terwijl je het wel kunt kopen op hun website, dit ga ik ook doen, ik vind het bijzonder slecht geregeld!
Die heldere slang krult ook meer en al eens overgevallen een vorige keer...

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 11:50 uur

Krijg nooit groene, maar altijd de doorzichtige slang. Vraag alleen ipv een 15m slang altijd 2x 7.5m en dan een speciaal draaikoppeltstukje ertussen. Daardoor is het krullen grotendeels opgelost, alleen als je net in gebruikt neemt, maar dat is ook bij de groene mijn ervaring.

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 13:28 uur
Reactie op tata

Krijg nooit groene, maar altijd de doorzichtige slang. Vraag alleen ipv een 15m slang altijd 2x 7.5m en dan een speciaal draaikoppeltstukje ertussen. Daardoor is het krullen grotendeels opgelost, alleen als je net in gebruikt neemt, maar dat is ook bij de groene mijn ervaring.

Ik heb ook een draai koppel stukje, dit is prettiger, maar wel 1 lange slang, bij mij zit t draaistukje aan t eind vd neusbril slang, werkt prima, mijn ervaring is dat de groene minder vlug krult en zwaarder op de vloer ligt, mede door de verdikte delen erin en scheen beter te zijn ivm luchtstroom, woorden van Westfalen zelf en mijn longvpl.
De doorzichtige zijn ook goedkoper, ik ga het gewoon zelf kopen, 50 mtr voor 29 euro is te doen.
Krijg ik een groene slang onder de kerstboom, ben toch al over in oerwoud style in huis 🤣
Bedankt voor je antwoord, ik heb tot nu toe zonder moeite de groene ontvangen, dus zal wel bezuinigingen zijn...

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 13:34 uur

Als je bang bent om te vallen over een doorzichtige slang, kan je er misschien washi tape omheen doen. Ziet er ook nog gezellig uit

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 14:27 uur
Reactie op Daantje

Als je bang bent om te vallen over een doorzichtige slang, kan je er misschien washi tape omheen doen. Ziet er ook nog gezellig uit

Das een goeie, moet wel erg dun want kan soms maar net onder alle deuren door... :) maar heb al groene besteld, kopen mag wel nog, ☺️koop t dan zelf wel, bij mij ligt de groene platter op de grond minder krullen, deze is ook zwaarder net bekeken...
Voor 30 euro kan ik 4 x 12 meter slang van maken dik 3 jaar verder dan..
Wel goeie tip 🍀

Login of registreer om te reageren
25-11-2021 om 17:55 uur

Ik vind die groene juist niet zo prettig….☺️ Die krult bij mij enorm en knelt en knikt heel vaak dicht. Heb nu een wat dikkere stevige half doorzichtige slang van 17m. Daar ben ik erg tevreden over, hij is wat zwaarder waardoor ie ook niet zo krult en platter op de vloer ligt zodat je er ook niet over struikelt.

Login of registreer om te reageren