trippelkruk/stoel advies gevraagd

31-03-2022 om 07:33 uur

Ik wil deze aanschaffen, maar er is zoveel keus dat ik het niet meer weet. 😕
Ik gebruik nu nog een Ikea krukje. Handig, maar ik moet het halen uit de berging. Dat ding is best wel zwaar. Ik ben een lichtgewicht. 😂

Het is vooral bedoeld om de onderste gedeelte van de keukenkastjes of deuren enz. schoon te maken. Bukken is voor mij een ramp. Ik heb copd4. Ook lang in de keuken staan wordt al vermoeiender.

Wie o wie weet iets? Welke is het beste.

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 07:39 uur

Een trippelstoel zit in het pakket basisverzekering van je ziektekostenverzekering.
Neem even contact op met je verzekeraar. Succes

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 07:48 uur
Reactie op heckler

Een trippelstoel zit in het pakket basisverzekering van je ziektekostenverzekering.
Neem even contact op met je verzekeraar. Succes

Bedankt. maar mag je dan kiezen welke?

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 08:19 uur

Gaat in overleg met gecontracteerde leverancier.

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 08:28 uur

Ik zou een ergotherapeut om advies vragen. Die kan gericht met jou kijken waar je het voor nodig hebt en wat belangrijk is en dan misschien ook de aanvraag doen.

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 08:31 uur

Sluit me bij Daantje aan inderdaad! Die kunnen met je meekijken wat voor jou goed is en helpen met aanvragen wat je wel en niet erin moet zetten etc

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 11:03 uur

Een trippelkruk kan ik betalen. IK wil geen gedoe met aanvragen. Het is voor mij gewoon een hulpmiddel. Vraag alleen maar wie weet welke goed is.

Toch bedankt voor de adviezen. 😊

Login of registreer om te reageren
31-03-2022 om 12:00 uur
Reactie op Anna50

Een trippelkruk kan ik betalen. IK wil geen gedoe met aanvragen. Het is voor mij gewoon een hulpmiddel. Vraag alleen maar wie weet welke goed is.

Toch bedankt voor de adviezen. 😊

Ik heb een gewone kruk die van laag naar hoog kan, zonder armleuningen, dit zit in de weg, wel met rugleuning.
Voor 40 euro ooit gekocht bij bestsellers, weet niet of dit nog bestaat.
Het belangrijkste is :kan het retour dus kun je het uit proberen, zeker bij laag moeten werken moet de kruk aardig laag kunnen.
Ik kan wel op m'n kruk makkelijk iets pakken laag maar niet zittend m'n onderste plank schoonmaken, dan komt m'n buikie in de klem :)
Wel deurtjes enz.. Ik zet vaak 2 kastjes open onder de gootsteen en kan dan zittend met voeten op onderste plank vd kast wat aanrommelen bij het aanrecht, super handig, ook bij koken of langer staan.
Plus ik was laatst zo benauwd dat ik niet kon lopen vd ene ruimte naar de andere, toen zette m'n man de kruk neer kon ik net overstappen en rolde mij zo 't huis door, leek wel een kermis attractie 🙃 succes Anne, Indd kun je ze soms ook via je zorg verzekering aanvragen, ik vond 40 euro goed te doen ook.
Liefs 😘

Login of registreer om te reageren
01-04-2022 om 15:17 uur

Ik heb geen trippelstoel, maar wel een in hoogte verstelbare zadelstoel op wieltjes met rugleuning. Het voordeel van een zadelstoel is dat je benen niet in de weg zitten met het aanrecht/de keukenkastjes. Die heb ik ook ooit gekocht voor 40 euro bij de ergotherapeut, maar je kunt ze ook online kopen, daar varieren de prijzen nogal. Je zou ook eventueel hulp kunnen vragen van een ergotherapeut om te kijken wat voor trippelstoel of alternatief geschikt is voor jou/in jouw huis en deze dan gewoon zelf aanschaffen. Veel succes in elk geval met de zoektocht!

Login of registreer om te reageren
01-04-2022 om 17:26 uur

ook ik zou de ergotherapeut om raad vragen. deze mensen weten precies wat er is en wat voor jou geschikt is.
laat je weten wat het geworden is?

heb nog wel een tip voor de kastjes. ik heb er plastic dozen in van ikea (sambla), zonder deksel. Die kun je er als een la uittrekken zodat je ziet wat er in de doos zit.
achterin wordt het op deze manier nooit vies.... bijna nooit ;-)

Login of registreer om te reageren