Intake Merem Hilversum

19-06-2022 om 13:03 uur

Binnenkort start mijn intake bij Merem Hilversum (voorheen volgens mij Heideheuvel?). Een dag gesprekken (intaker, longarts), een week later gesprek met de psycholoog (telefonisch) en als laatste nog weer een week later 2 dagen observatie.
Ik heb hier al best veel gelezen maar dat zijn vaak toch wat oudere topics, geen idee of het er nog hetzelfde aan toe gaat.
Mijn vraag is: wat kan ik verwachten tijdens deze gesprekken/dagen?
Vind het in ieder geval ontzettend spannend allemaal.

Login of registreer om te reageren
28-06-2022 om 09:30 uur

Tja, voor mij is het ook al weer een tijdje geleden, toen was het ook nog Heideheuvel. Dus kan ik nu niet echt zeggen hoe het nu gaat. Wel wens ik jou heel veel sterkte daar.

Login of registreer om te reageren
30-06-2022 om 20:27 uur
Reactie op Scorpiors

Tja, voor mij is het ook al weer een tijdje geleden, toen was het ook nog Heideheuvel. Dus kan ik nu niet echt zeggen hoe het nu gaat. Wel wens ik jou heel veel sterkte daar.

Scorpiors, dank je wel!

Login of registreer om te reageren
14-07-2022 om 11:57 uur

ik heb afgelopen maandag mijn intake gehad echt zwaar vond ik wel uur gesprek met arts daarna nog met de maatschappelijk werkster ik ben hier 6 jaar geleden geweest en toen had je een observatie van 4 dagen

Login of registreer om te reageren
20-07-2022 om 20:15 uur

Dank voor jullie reactie, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar het waren nogal stressvolle weken. Net de observatiedagen achter de rug.
Maar ik heb het gered en mag komen revalideren. Erg blij mee

@XLR niet tevreden met wat je schreef (of is het mijn trage reactie)?

@thea01 succes!! Wie weet komen we elkaar tegen 😉

Login of registreer om te reageren
21-07-2022 om 06:29 uur

@KarinT je hebt maar 4 uur om je reactie aan te passen dus ik denk niet tevreden met wat diegene schreef:p

Alvast succes met je revalidatie, kom je op de plataan en heb je een idee wanneer je mag?
Je krijgt zeker veel bruikbare tips waar je daarna weer thuis mee aan de slag kan😊

Login of registreer om te reageren
22-07-2022 om 19:18 uur

@Nckiie dan zal dat het vast zijn ;)

Dank je wel, ik kom op de Plataan. Ik mag waarschijnlijk al vrij snel, wachtlijst is niet zo lang zeiden ze.
Ben heel erg benieuwd. Ken jij de Plataan? Wat is het verschil met de Kastanje of maakt dat niet uit?

Login of registreer om te reageren
23-07-2022 om 14:33 uur

Ja ik heb ook op de plataan gezeten. Ze verwachten daar meer zelfstandigheid van je, je zit verder van de verpleging af. De heel zelfstandige mensen zitten op de plataan en de vaak oudere, maar ook meer afhankelijke mensen zitten op de kastanje. Ik heb ook op de schakel (de ziekenboeg) gelegen toen ik heel slecht was. Dan is er direct verpleging beschikbaar en staat zo naast je bed.
De kamers op de plataan zijn lekker ruim, eigen douche enzo alleen in de zomer is het erg warm.
Verder is vanaf de plataan alles vaak ietsje verder lopen, maar super veel verschil zit er niet in. Ik vind de vrijheid wel groter op de plataan, we bestelden wel eens samen eten als het eten niet lekker was haha en gingen vaak ook wel eens per twee weken uiteten met een groepje

Login of registreer om te reageren
23-07-2022 om 19:05 uur

Oh, oké, duidelijk. Degenen met wie ik in observatie was gaan naar de Kastanje, wel jammer. Maar kom ze vast weer tegen met eten ofzo (vergeten tel.nrs. uit te wisselen)
Als het erg warm is neem ik wel een ventilator mee ;) Al stonden die in de observatiekamers al klaar (was er afgelopen dinsdag en woensdag pfff zo warm).
Maar je zegt "lopen", krijg je geen scootmobiel? Tijdens de observatie wel nml. Ik loop met een rollator, vind ik niet erg, maar als het zo groot is ben ik gesloopt voordat ik ook maar iets gedaan heb :))
Ik ga het zien, hopelijk kom ik in een fijne groep. Spannend hoor.
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Als je nog tips hebt hoor ik het graag :)

Login of registreer om te reageren
23-07-2022 om 21:09 uur

Oh die kom je zeker tegen hoor:D ik had PMT met mensen van de kastanje bijvoorbeeld:)
En eten is wel soort van gescheiden haha als dat nog steeds zo is😅 maar je komt elkaar sowieso in de wandelgangen tegen en met sporten.

Ohja een scootmobiel kan ook inderdaad, ik was de eigenwijs die liever halfdood neerviel dan daarin te zitten🙈
Voordeel je groep wisselt ook want elke zoveel weken gaan er een paar weg en komen er weer, maar wij hadden eigenlijk van iedereen op de plataan slechts 1 iemand waar het niet echt mee klikte maar was geen irritatiefactor oid. En mocht er wel wat spelen dan zijn er altijd de agogen die kunnen inspelen, maar tijdens mijn 11 weken was dat alleen op de kastanje een keer gebeurd😅

En er zijn er altijd waar je meer mee klikt en wat minder, de eerste dagen was ik heel stil en trok ik me helemaal terug en uiteindelijk was het super gezellig en waren we best een hechte groep en we hebben nog steeds contact😊

Spannend is het zeker! Ik wens je een heel goede revalidatie toe💖

Login of registreer om te reageren