OVERWINTEREN IN DE ALGARVE, ZUID-PORTUGAL

19-10-2016 om 13:16 uur

Hallo vakantie gangers......
Op advies van mijn longarts, overwinteren ik al jaren in de Algarve, zuid-Portugal, omdat de winters in Nederland geen goede invloed hebben op mijn longen....
Jarenlang had ik een vaste overwinter maatje die meeging, maar nu ze oma geworden is, kan ze niet meer mee omdat ze op de kleinkinderen moet passen.
Hierdoor ben ik mijn vaste overwinter maatje kwijt, en zodoende ben ik nu op zoek naar andere overwinteraars die mee zouden willen.
Na diverse overwinter plekken uitgeprobeerd te hebben, is Quarteira mij het meeste bevallen. Dit is een klein vissersplaatsje in het zuiden van Portugal, in de provincie Algarve. Het ligt 30 min. rijden met de auto ten westen van Faro.
Wie zou het leuk vinden om voor enkele weken, of maanden mee te willen gaan?
Je huurt ieder je eigen apartement, prijzen liggen rond de €350,- per maand, excl. gas, licht, water.
De apartementen zijn voorzien van lift, verwarming, wasmachine, microwave en alle andere benodige keuken apparatuur. Als je je laptop meeneemt, kun je ook internetten. En je kunt ter plaatse een simlock vrije mobiel aanschaffen met een Portugeese simkaart zodat je gratis gebeld kunt worden vanuit Nederland, en gratis in Portugal kunt bellen.
Je wordt opgehaald en weggebracht van/naar het vliegveld Faro.
Er is een fysiotherapeut, waar ik al jaren kom, arts, tandarts etc. aanwezig.
Er is ook een grote Continente supermarkt, Aldi, Lidl, en ook een kleine Ned. supermarktje waar je Ned. artikelen kunt kopen.
Je kunt er ook een auto of fiets huren.

Welke NIET ROKEND gezellige persoon heeft zin om mee te gaan?

Login of registreer om te reageren
04-07-2022 om 08:12 uur

Hoi wie heeft ervaring met portugal zou daar deze winter graag naar toe willen

Login of registreer om te reageren
04-07-2022 om 11:53 uur
Reactie op Noelle500

Ik wil graag mee!

Groetjes, Noëlle500

Reactie op vienna
Reactie op Adembenemend
Hallo vakantie gangers......
Op advies van mijn longarts, overwinteren ik al jaren in de Algarve, zuid-Portugal, omdat de winters in Nederland geen goede invloed hebben op mijn longen....
Jarenlang had ik een vaste overwinter maatje die meeging, maar nu ze oma geworden is, kan ze niet meer mee omdat ze op de kleinkinderen moet passen.
Hierdoor ben ik mijn vaste overwinter maatje kwijt, en zodoende ben ik nu op zoek naar andere overwinteraars die mee zouden willen.
Na diverse overwinter plekken uitgeprobeerd te hebben, is Quarteira mij het meeste bevallen. Dit is een klein vissersplaatsje in het zuiden van Portugal, in de provincie Algarve. Het ligt 30 min. rijden met de auto ten westen van Faro.
Wie zou het leuk vinden om voor enkele weken, of maanden mee te willen gaan?
Je huurt ieder je eigen apartement, prijzen liggen rond de €350,- per maand, excl. gas, licht, water.
De apartementen zijn voorzien van lift, verwarming, wasmachine, microwave en alle andere benodige keuken apparatuur. Als je je laptop meeneemt, kun je ook internetten. En je kunt ter plaatse een simlock vrije mobiel aanschaffen met een Portugeese simkaart zodat je gratis gebeld kunt worden vanuit Nederland, en gratis in Portugal kunt bellen.
Je wordt opgehaald en weggebracht van/naar het vliegveld Faro.
Er is een fysiotherapeut, waar ik al jaren kom, arts, tandarts etc. aanwezig.
Er is ook een grote Continente supermarkt, Aldi, Lidl, en ook een kleine Ned. supermarktje waar je Ned. artikelen kunt kopen.
Je kunt er ook een auto of fiets huren.

Welke NIET ROKEND gezellige persoon heeft zin om mee te gaan?

Login of registreer om te reageren
05-07-2022 om 12:41 uur

als t kan ga ik in februari 1-2 weken naar portugal. de warmte en lage luchtvochtigheid doet mijn astma goed.
laatste jaren niet geweest ivm de covid epidemie, ik wilde niet vliegen.
natuurlijk ga ik liever 1-2 maanden, maar ik werk, dus dat ik niet haalbaar.

Reactie op vienna

Hoi wie heeft ervaring met portugal zou daar deze winter graag naar toe willen

Login of registreer om te reageren