beddengoed

25-07-2022 om 06:43 uur

hallo allemaal!
ik heb onlangs ontdekt dat m’n astma erger word door huisstofmijt, nu wil ik hier geschikt beddengoed voor kopen. heeft iemand een tip waar te kopen?
bedankt :)

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 06:46 uur

Bedoel je gewoon beddengoed of huisstofmijt werende hoezen?

Voor beddengoed is het belangrijk dat je het op 60 graden kan wassen. Zelf vind ik katoen het fijnste en omdat het toch wel slijt als je zo intensief wast, kies ik meestal niet te duur zodat ik het weer kan vervangen.

Hoezen heb ik via Cara c'air maar ik zou eerst informeren of je zorgverzekeraar geen korting geeft als je het hij een bepaalde leverancier haalt. Als je lid bent van het longfonds kan je ook ergens korting krijgen.

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 13:46 uur

nouja ik heb er niet zoveel verstand van maar ik zag dus dat er anti huisstofmijt beddengoed bestaat. jij hebt dan alleen een hoes daarvan of?

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 13:53 uur

Ik heb een kussenhoes en een dekbedhoes. In het verleden ook een matrashoes gehad maar bij mijn huidige matras is dat niet meer nodig dus die zit nu om het logeerbed.

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 14:20 uur

oke! krijg inderdaad korting via de verzekering bedankt voor de tip. maar alsnog wel heel prijzig jeetje haha.

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 14:51 uur

Er wordt spijtig genoeg vaak heel veel geld gevraagd voor anti-stofmijt beddengoed. Ik heb wel eem anti-stofmijt matras gekocht, maar ik merk persoonlijk geen verschil. Mijn longarts bevestigde mij dat vaak veel geld gevraagd wordt voor het label, wanneer vaak ander beddengoed ook goed is (enkel weet je niet hoe goed ander beddengoed is). Hij raadde mij voornamenlijk aan op 60 graden te wassen en mijn slaapkamer stofvrij te houden.

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 14:53 uur
Reactie op Tamia

Er wordt spijtig genoeg vaak heel veel geld gevraagd voor anti-stofmijt beddengoed. Ik heb wel eem anti-stofmijt matras gekocht, maar ik merk persoonlijk geen verschil. Mijn longarts bevestigde mij dat vaak veel geld gevraagd wordt voor het label, wanneer vaak ander beddengoed ook goed is (enkel weet je niet hoe goed ander beddengoed is). Hij raadde mij voornamenlijk aan op 60 graden te wassen en mijn slaapkamer stofvrij te houden.

oke! op 60 graden wassen deed ik inderdaad al. heb jij toevallig ervaring met een anti huisstofmijtspray?

Login of registreer om te reageren
25-07-2022 om 17:03 uur

Je moet huisstofmijt werende hoezen ook zien als puntjes op de i zeiden ze destijds tegen mij. Het allerbelangrijkste is een gladde vloer en je kamer stofvrij houden.

Login of registreer om te reageren