Somnox 2 slaaprobot

03-08-2022 om 08:00 uur

goedemorgen allemaal

Heeft iemand de Somnox 2 slaaprobot al eens geprobeerd? Of is er iemand die dit gebruikt?

Ik zie nu dat je bijv via CZ 75€ korting krijgt en het een maand kunt proberen.
Ik zie echter ook dat je voor de extra snufjes 5,99€ per maand betaald. Dat is dan weer jammer.

Hij kost 299€ zonder de korting.

En voor volledig programma zonder de maandelijkse kosten betaal je 549€

Wat ik onduidelijk vind is of er nu al programma’s op de app staan zoals mindfullnes en rustgevende muziek of dat je dat dan weer bij bijv spotify ofzo vandaan moet halen?

Groetjes Jippie

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 09:09 uur
Reactie op jippie46

Ik hoop nog op iemand die het kent.

Jippie

Helaas Jippie, ik ken hem enkel van jaren geleden. Toen was er een uitzending op televisie waarin zo'n apparaat uitgebreid besproken werd.

Op zichzelf vind ik het interessant en leuk. Maar ik heb er ook vraagtekens bij.
- Van welk stof zijn de hoes? Als de hoes (deels) van kunststof is, dan adem je de hele nacht microplastics in. In dat geval is de hoes ook bij brand gevaarlijker dan katoen. En in dat geval is de hoes ook zweterig ten opzichte van natuurlijke materialen.
- Hoeveel jaar wordt de app ondersteund? Garantie tot het "oneindige"? Of moet je een nieuw apparaat kopen omdat over x jaar de app-techniek is verouderd?
- Is het apparaat ook te koop zonder dergelijke app-techniek, dus een basisvariant zogezegd?
- Als je een goed slapende partner hebt, en even uitgaan van de ideale situatie. Als je daar dicht tegenaan ligt, bereik je dan hetzelfde effect?
- Waarom is de prijs zo hoog?
- Hoe is de privacy van de app gewaarborgd? Bijvoorbeeld ten aanzien van het opslaan en doorverkopen van jouw slaapgegevens.
- Wat is de milieu-impact ten aanzien van elektriciteit, gebruikte materialen, mogelijkheden tot hergebruik van materialen, enzovoort.

Zelf zou ik hem niet aanschaffen. Ik zie het eerder als een leuke gadget die je al snel vaker afstoft dan gebruikt.
Ik zou hem wel willen aanschaffen als hij gecombineerd is met een zorgrobot. En dan bedoel ik zo'n robot die tegen je praat en zo. Lijkt me wel gezellig.

Ben benieuwd naar je ervaringen als je de Somnox2 wel aanschaft!

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 09:23 uur

Dank je @Suus01 voor het meedenken.
Zie je me al gaan op mijn Sit go, met onder mijn arm de robot😀.
Ik kan hem wel gratis proberen, of krijg mijn geld terug
Hoes is allergeen vrij, en wasbaar.
Als je de duurdere versie neemt dan blijft hij up to date.
Ja de privacy, weet je dat is zelfs hier al een dingetje geweest en privacy is eng. Mijn man voert de leiding over een team hackers, die bedrijven helpen. Dus ik weet er wel wat van.

Ja een robot die ook nog tegen je praat Ipv zorgt dat je niet hijgt😜. Dat ding van Daantje deed me aan hele andere dingen denken🙈

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 09:29 uur

@jippie46
Haha, op de Sit go met een slaaprobot voorop, zorgrobot achterop.
Als ik zo iemand ooit zie rijden, weet ik dat jij het bent!

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 11:36 uur

@jippie46 haha die paddo’s heb ik nog niet geprobeerd, dus daar kan ik niet over meepraten😜

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 11:52 uur
Reactie op Juno92

@jippie46 haha die paddo’s heb ik nog niet geprobeerd, dus daar kan ik niet over meepraten😜

Ik kom ook niet verder dan een champignon hoor, nog nooit iets geprobeerd😜

Login of registreer om te reageren
05-08-2022 om 13:05 uur

Haha dan hebben we dezelfde ervaring🤣 alhoewel misschien heb ik wel eens een andere op, maar mijn paddenstoelen kennis gaat niet veel verder dan een champignon😅

Login of registreer om te reageren
06-08-2022 om 13:06 uur

Ik zoek nog een robot met hotelfunctie.... Soort zelfreinigend huis, bedde opmaak service, ontbijt /diner inclusief please 😂
Grapje natuurlijk maar heb ze vaak op instagram voorbij zien komen, deze slaap hulp robots, kan denk ik heel prettig zijn.
Al moet ook ik er niet aan denken om met nog meer naar bed te gaan... Zuurstof, bipap, nachtkast vol medicijnen, man naast mij en dan nog een robot... Nope, doe niet aan trio's 😁hoop dat je goede ervaringen leest, ik vind het best kostbaar, maar helpt het dan is het 't waard.

Login of registreer om te reageren
06-08-2022 om 16:21 uur

@goudvisje Ja heftig hè al die dingen in en naast je bed. Ik vind het geklik dat hij maakt denk ik een no go. Erger me al zo aan mijn inogen. Ik denk nog even.

Login of registreer om te reageren
06-08-2022 om 21:44 uur

@jippie46 ik ben zelf ook overgevoelig voor geluiden, wel merk ik als ik beter uitgerust ben ik er minder moeite mee heb. Heb een aandoening waardoor mijn filter als het ware kapot is en het verbaast me hoe goed ik aan mijn bed gewend ben, die maakt geluid maar ik slaap wel beter. Als je hem kan proberen en probleemloos kan terugsturen en het verbetert je slaap daadwerkelijk dan heb je er wellicht geen last meer van. Maar het kan ook zijn dat het je zo irriteert dat je meer last hebt ervan.
Ik weet niet in hoeverre die irritatiefactor bij jou speelt en hoeveel het staat vermeld in de recensies, maar ik zou zeggen ga op je gevoel af. Jij kent jezelf tenslotte het beste. En als je hem echt probleemloos terug kan sturen zou ik het persoonlijk denk ik wel proberen.

Ben heel benieuwd wat je besluit wordt en als je het doet wat je ervaringen dan zijn. Succes met het maken van de beslissing

Login of registreer om te reageren