Vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator veel te laag

20-08-2022 om 08:13 uur

Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Ik ben hier aangemeld omdat ik mij grote zorgen maak over de vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator bij COPD patiënten en andere patiënten die afhankelijk zijn van medische apparatuur waar ze ook stroomkosten voor vergoed krijgen.
Bij een zuurstofconsentrator COPD krijgt iedereen €0.06 per draai uur vergoed al jaren lang.
Het zal u niet ontgaan zijn dat de energie prijzen flink zijn gestegen.
Als voorbeeld neem ik mijn zuurstofconsentrator die 24 uur aan staat.
Deze verbruikt afhankelijk van se stand in liters (bij mij 1 1.5 en 2 bij inspanning) met de huidige energieprijzen gemiddeld €1700 op jaarbasis.
Iedereen die dezec24 uur gebruikt krijgt hiervan ongeveer €450 voor vergoed en dan is de rekensom snel gemaakt dat we €1350 zelf moeten bijbetalen per jaar als alle tegemoetkomingen straks wegvallen en zoals wij net boven het minima zitten met €100 bruto zodatcwe ook niet bij de gemeente voor een tegemoetkoming terecht kunnen komen.
Dit zal ongetwijfeld bij veel mensen zo zijn en dan maar niet te spreken over wat de energieprijzen in 2023 gaan doen.
De vergoeding is ooit lang geleden vastgesteld maar loopt niet mee met de verhoging en heb contact opgenomen met de zorgverzekering en die kunnen dit niet veranderen omdat dit vanuit Den Haag moet gebeuren.
Al om al kan het niet ondenkbaar zijn dat er mensen zijn die hun energierekening niet meer kunnen betalen en moeten we niet afwachten dat het gaat gebeuren er patiënten zijn die zonder zuurstof komen te zitten omdat het niet meer op te brengen is.
Laat de mensen met deze medische apparatuur niet stikken en teken a.u.b. deze partitie.

Mvg Ilja Leermakers

Login of registreer om te reageren
22-08-2022 om 09:16 uur

Bij verzekering IZZ is het zelf 0.85 euro per dag. Was voorheen ook per uur en is vorig jaar overgegaan in dagvergoeding. Of je nu 24/7 of alleen s'nachts gebruikt, is zelfde tarief van 0.85 euro. Is helemaal weinig.
Moest vanochtend neusbrillen bestellen en voor zekerheid nog nagevraagd, maar is echt 0.85 euro per dag. Heb een homefill, dus naast O2 concentrator nog aparte compressor om flessen te vullen. Voor de draaiuren van de compressor krijg ik helemaal geen vergoeding. terwijl 1 fles vullen ca.2.5u vultijd is.
Petitie getekend.

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 08:28 uur

Echt belachelijk en schandalig.
0.85 cent per dag.
Het apparaat verbruikt gemiddeld 300 watt per uur en dat is 7.2 Kw per dag.
Momenteel betreft de stroomprijs gemiddeld 0,670 euro per kWh dus in u geval €4.82 per dag en dan moet u zelf €4 per dag €120 per maand extra betalen bovenop u vaste energie verbruik.
Deel zoveel mogelijk deze partitie en samen moeten we een signaal afgeven.

Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 08:31 uur
Reactie op IljaPanningen

Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Ik ben hier aangemeld omdat ik mij grote zorgen maak over de vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator bij COPD patiënten en andere patiënten die afhankelijk zijn van medische apparatuur waar ze ook stroomkosten voor vergoed krijgen.
Bij een zuurstofconsentrator COPD krijgt iedereen €0.06 per draai uur vergoed al jaren lang.
Het zal u niet ontgaan zijn dat de energie prijzen flink zijn gestegen.
Als voorbeeld neem ik mijn zuurstofconsentrator die 24 uur aan staat.
Deze verbruikt afhankelijk van se stand in liters (bij mij 1 liters 1.5 liter en 2 liter bij inspanning) met de huidige energieprijs van gemiddeld €0.67 per Kwh is dat €1700 op jaarbasis.
Iedereen die deze 24 uur gebruikt krijgt hiervan ongeveer €450 voor vergoed en dan is de rekensom snel gemaakt dat we ongeveer €1350 zelf moeten bijbetalen per jaar als alle tegemoetkomingen straks wegvallen. En zoals wij vallen ook nog eens veel gezinnen net boven de 120% van de minima zitten met €100 bruto zodat deze niet bij de gemeente voor een tegemoetkoming terecht kunnen komen.
Dit zal ongetwijfeld bij veel mensen zo zijn en dan maar niet te spreken over wat de energieprijzen in 2023 gaan doen.
De vergoeding is ooit lang geleden vastgesteld maar loopt niet mee met de verhoging en heb contact opgenomen met de zorgverzekering en die kunnen dit niet veranderen omdat dit vanuit Den Haag moet gebeuren.
Al om is het al gaande dat er mensen zijn die hun energierekening niet meer kunnen betalen en moeten we niet afwachten dat het gaat gebeuren dat er patiënten en gewoon de mensen met een laag inkomen zijn die zonder stroom komen te zitten omdat het niet meer op te brengen is.
Laat deze mensen met of zonder deze medische apparatuur niet stikken en teken a.u.b. deze partitie.

Mvg Ilja Leermakers

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 08:31 uur

[quote="IljaPanningen;c-603217"]

Reactie op IljaPanningen
Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Ik ben hier aangemeld omdat ik mij grote zorgen maak over de vergoeding stroomkosten zuurstofconsentrator bij COPD patiënten en andere patiënten die afhankelijk zijn van medische apparatuur waar ze ook stroomkosten voor vergoed krijgen.
Bij een zuurstofconsentrator COPD krijgt iedereen €0.06 per draai uur vergoed al jaren lang.
Het zal u niet ontgaan zijn dat de energie prijzen flink zijn gestegen.
Als voorbeeld neem ik mijn zuurstofconsentrator die 24 uur aan staat.
Deze verbruikt afhankelijk van se stand in liters (bij mij 1 1.5 en 2 bij inspanning) met de huidige energieprijzen gemiddeld €1700 op jaarbasis.
Iedereen die dezec24 uur gebruikt krijgt hiervan ongeveer €450 voor vergoed en dan is de rekensom snel gemaakt dat we €1350 zelf moeten bijbetalen per jaar als alle tegemoetkomingen straks wegvallen en zoals wij net boven het minima zitten met €100 bruto zodatcwe ook niet bij de gemeente voor een tegemoetkoming terecht kunnen komen.
Dit zal ongetwijfeld bij veel mensen zo zijn en dan maar niet te spreken over wat de energieprijzen in 2023 gaan doen.
De vergoeding is ooit lang geleden vastgesteld maar loopt niet mee met de verhoging en heb contact opgenomen met de zorgverzekering en die kunnen dit niet veranderen omdat dit vanuit Den Haag moet gebeuren.
Al om al kan het niet ondenkbaar zijn dat er mensen zijn die hun energierekening niet meer kunnen betalen en moeten we niet afwachten dat het gaat gebeuren er patiënten zijn die zonder zuurstof komen te zitten omdat het niet meer op te brengen is.
Laat de mensen met deze medische apparatuur niet stikken en teken a.u.b. deze partitie.

Mvg Ilja Leermakers

Verhoog de vergoeding van de stroomkosten voor de COPD-zuurstofconcentrator https://vergoedstroomkosten.petities.nl

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 08:40 uur

Bizar dat zorgverzekeringen zelf het bedrag van vergoeding mogen berekenen🤢. Ik krijg per jaar ongeveer 550€ vergoed.

Het is net als bij vergoedingen gemeentes voor hulpmiddelen, ze mogen allemaal hun eigen plan trekken

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 08:52 uur

We zijn een makkelijke doelgroep, meer dan petities tekenen kunnen we vaak niet, voor ons geen protesten of blokkades, hebben we de energie niet eens voor....dus doen ze maar wat, elke gemeente en iedere zorgverzekering trekken hun eigen plan...alsof ziek zijn in Lutjebroek anders is dan ziek zijn in Amsterdam...ik heb dit nog nooit gesnapt en ga het ook nooit snappen....
En dan krijg je vd wmo hulp, 2 uur per 2 weken en komen er "kinderen " die werkelijk nog nooit een emmer sop hebben aangeraakt, weliswaar erg lief en vriendelijk maar ik word er alleen maar meer moe en benauwd van.,.elk onderdeel vergt uitleg...zo ik moest t ff kwijt.
Al gaat dit over stroomkosten, het gaat om het totale plaatje, we zijn de makkelijke melkkoe

Login of registreer om te reageren
24-08-2022 om 12:03 uur

Ja mensen, jullie hebben allemaal gelijk het is voor ons een groot probleem met alles.
Ik hen nog maar een back-up cilindertje gekocht i.v.m. een dagje weg gaan , heb grote problemen in Belgie gehad accu concentrator leeg en ben daar even geholpen door de ggd daar met een flesje. Voor een reserve accu met lader voor de inogen 5 ben je een kapitaal kwijt.

Login of registreer om te reageren