Trippelstoel: ervaringen gevraagd

20-10-2022 om 18:30 uur

Hallo allemaal,

Als ik het goed weet zijn er op dit forum mensen die een trippelstoel hebben. Ik wil er één aanvragen.
Mijn bezwaar is dat ik hou van zo min mogelijk spullen. Zo'n stoel is best groot. Dus als ik hem niet gebruik een sta-in-de-weg waar ik me groen en geel aan erger, weet ik.
Ik vraag me ook af of ik er daadwerkelijk gebruik van ga maken. Want het kost met zo'n stoel denk ik relatief veel tijd om van a naar b te komen, en dan ben ik lopend sneller.
Ik dacht zelf aan een binnenrollator met dienblad, zodat ik in één keer al mijn spullen kan meenemen. De ergo leek echter onverbiddelijk. En ik weet ook dat er iets nodig is voor binnen.
Ik hoop op jullie ideeën/adviezen/tips:
- Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen?
- Wanneer gebruik je hem juist wel, of juist niet?
- Krijg je krassen op een laminaatvloer (mijn bureaustoel op wielen gaf krassen).
- Kun je makkelijk de dilatatieprofielen over (de profielen bij de deuren tussen verschillende ruimtes)?
- Ging de aanvraagprocedure makkelijk?
- ...

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!

Login of registreer om te reageren
16-11-2022 om 19:22 uur

O, bijzonder. Meer dan op een gewone stoel dus. Ben inmiddels toch nieuwsgierig geworden.

Login of registreer om te reageren
16-11-2022 om 19:35 uur

Mijn zadelkruk is eigenlijk net te laag dus dat is wel iets om echt goed naar te kijken. Nou heb ik naar verhouding wel lange benen. Daardoor steken mijn knieën ook meer uit bijvoorbeeld bij het aanrecht. Ik vind het wel echt fijn om een mogelijkheid te hebben om er even bij te gaan zitten in de keuken of met vouwen van de was bijvoorbeeld wat niet zo statisch is als een stoel.

Hij heeft geen rem en rolt wel weg en je hebt ook geen steuntje in je rug dus met evenwichtsproblemen zou ik wel je ergo om advies vragen.

Login of registreer om te reageren
16-11-2022 om 21:29 uur
Reactie op Suus01

O, bijzonder. Meer dan op een gewone stoel dus. Ben inmiddels toch nieuwsgierig geworden.

Veel meer, als je hem goed afsteld.
Koken en wasopvouwen doe ik nu zittend. Echt fijn.

Login of registreer om te reageren
16-11-2022 om 21:31 uur
Reactie op Daantje

Mijn zadelkruk is eigenlijk net te laag dus dat is wel iets om echt goed naar te kijken. Nou heb ik naar verhouding wel lange benen. Daardoor steken mijn knieën ook meer uit bijvoorbeeld bij het aanrecht. Ik vind het wel echt fijn om een mogelijkheid te hebben om er even bij te gaan zitten in de keuken of met vouwen van de was bijvoorbeeld wat niet zo statisch is als een stoel.
.

Jammer dat het hem net niet is. Wel fijn dat je even n rustmomentje kunt pakken bij het was opvouwen of in de keuken.

Login of registreer om te reageren
21-11-2022 om 11:26 uur

ik heb er ook een al mijn 2e de 1e was heel goed kon ik heel goed mee omhoog die ik nu heb is ook goed kan ik mijn benen op 90 graden houden alleen hij kan niet zo hoog meer als de 1e dus daar moet je wel op letten

Login of registreer om te reageren
24-11-2022 om 16:28 uur

Mooi deze ervaringen uitwisseling!

Wat ik nu ga schrijven is gewoon enkel en alleen zelfreflectie…. Gewoon delen van wat ik over mezelf bedacht heb…

Ik heb me vanaf t begin van het topic afgevraagd waarom ik zelf geen behoefte heb aan een trippelstoel of kruk of überhaupt om mijn huishoudelijke dingen zittend te doen, zoals koken en strijken etc.
Want t klinkt als fijn hulpmiddel!

Eindelijk ben k er achter :)
Voor mij is eigenlijk alles wat ik in huis doe mijn beweging en activiteit. Ik heb zo weinig energie dus kan niet werken etc en eerlijk gezegd gewoon mijn dagelijkse leven kost me
al mn energie; dus van sporten etc komt ook niet, buiten wat ik met mn trampoline en trappertjes thuis zelf doe en evt een boodschap.

Dus als ik kook of strijk of een doekje over de wc haal, is dat eigenlijk mijn “in beweging zijn” en mn lichaam “benutten” en dan doe ik dat graag staande.
(Ik doe natuurlijk geen grote klussen want dat gaat ook niet, maar de lichte dingen vind ik heerlijk zelf gewoon te doen, dat is mn stukje zelfstandigheid nog)

Het is niet zo -zo zou t over kunnen komen- dat ik als ik dingen zittend zou doen ik energie zou overhouden voor een gewoon leven of sport. Of dat ik naar ergo moet of wat ook. Mensen die me hier kennen weten een beetje hoe maximaal en normaal ik wil leven met de beperkingen die mijn ziekte me geven. En dat ik daar binnen mijn kaders nog redelijk in slaag ook.

T was gewoon een denk iets voor mezelf en een ontdekking waarom ik niet met de tips uit dit topic voor mezelf aan de slag ga.
Waarmee ik dus niet zeg dat t slecht is, want heb er juist enorm bewondering voor hoe jullie je ding doen met jullie (long)ziekte! Veel
Respect daarvoor. En tips zijn altijd welkom; en ik doe ook echt mn voordeel ermee, daarom lees ik ook mee!
Bij de meesten van jullie moet alles in huis er ook nog náást en daar heb ik echt enorme bewondering voor als je dat lukt en dan is t super dat er zoveel dingen zijn die kunnen helpen en verlichten. Dus chapeau!!

Maar een trippelstoel is t dus juist niet voor mij omdat ik de hele dag al zit of lig en juist in mn huishouden en gewone leven en ADL mn beweging haal.
(Heb overigens ook elektrische step,
Rollator etc hoor, dus genoeg hulpmiddelen voor handen ;))

Ik denk dat ik nu nog even ga strijken, heb tenslotte mn rustpauze zittend gehad hahahaha

Login of registreer om te reageren
24-11-2022 om 18:07 uur

Wat een mooie reflexie Edelweiss.
Ik kan me jou visie goed voorstellen, snap hem ook 🙂
Door de trippel hou ik energie over, en kan leuke dingen doen ( of huishouden 🙈 )

Login of registreer om te reageren
24-11-2022 om 18:24 uur

En zo werkt hij dus voor jou perfekt en dat is precies de bedoeling en fijn!
Dank voor je lieve woorden

Login of registreer om te reageren
24-11-2022 om 18:41 uur
Reactie op Edelweiss

En zo werkt hij dus voor jou perfekt en dat is precies de bedoeling en fijn!
Dank voor je lieve woorden

En zo is dit forum op z'n best!

Login of registreer om te reageren
24-11-2022 om 21:21 uur

Mooi hoe je het omschrijft @Edelweiss, voor jou is dat je sport.
Zo leg ik vaak uit waarom ik liever in m'n duw rolstoel op pad ga dan op m'n scoot, achter m'n rolstoel kan ik kleine stukjes lopen, in m'n scoot beweeg ik niks meer, scoot mobiel is vooral handig naar winkel of id...
Inderdaad iedereen heeft z'n eigen grenzen wat bewegen/huishoudelijk werk en sport betreft.
Dan is alles wat 't mogelijk maakt fijn.

Login of registreer om te reageren