Longaanval door besmetting van een andere persoon

20-01-2023 om 15:51 uur

Ik heb vandaag Meinou mijn klinisch psycholoog gezien. Tijdens de virtual reality EMDR sessie vandaag, kreeg ik wel veel emoties. Vooral woede. Namelijk ik en andere mensen met long aandoeningen hebben veel last met contact met anderen. Als wij niet weten is iemand ziek, kan de verkoudheid, griep of ander virus een long aanval bij ons ontstaan. Mijn woede is gericht op iedereen die het de moete niet vindt om mij of andere long patienten te informeren over ziek zijn. Is het teveel te vragen, uit menselijke oogpunt, te zegen ik ben ziek blijf uit mijn buurt?
Heeft iemand ideeën hoe het moet?

Login of registreer om te reageren
26-01-2023 om 15:40 uur

@jippie46 zoals met zoveel🙈 zelfs per locatie hier😅

Login of registreer om te reageren
17-02-2023 om 08:15 uur

Heel herkenbaar. Maar denk dat het te veel energie gaat kosten als je je er steeds boos om maakt. Je kan hoogstens mensen erover informeren en vragen of ze er rekening mee houden. Maar soms is het helaas niet te voorkomen. Zo heb ik 2 kinderen die elke week wel weer thuiskomen van school met een griepje of verkoudheid, waardoor ik gelijk weer flink ziek op bed lig. Kan ze moeilijk thuis houden en zeggen nee jullie mogen niet naar school, want anders word ik ziek. Om maar een voorbeeld te noemen. En daarbij kunnen mensen al infecties verspreiden zonder überhaupt zelf klachten te hebben. Het zijn helaas dingen waar je niet veel invloed op hebt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend en gevaarlijk, maar ik denk dat je je energie wel beter kunt gebruiken dan er boos om te worden.

Login of registreer om te reageren