het warme weer en benauwd.

17-06-2007 om 11:31 uur

hoi,

wat doen jullie als het zo warm is? ik weet dan niet zo goed wat ik moet doen, doordat het dan zo benauwd is en ik het zelf ook benauwd heb. wat kan je dan aan die benauwdheid doen?

misschien kunnen we hier idee uitwisselen.

knuffels schorpioentje

Login of registreer om te reageren
18-06-2007 om 07:00 uur

@*J10e* Je bent niet de enige hoor. ik heb er ook nog steeds last van.

@Troetel Van mij worden ze dan ook gek, omdat ik niks doe. maar als ik dan iets ga doen. kan ik meteen ventolin puffen.

@Daantje Fijn dat jij er minder last van hebt, vervelend wel van de hooikoorts.

knuffels schorpioentje

Login of registreer om te reageren
18-06-2007 om 07:35 uur

Ik merk het ook meteen als het vochtig in de lucht is. Erg vermoeiend.............. normaal zit ik op 2 puffen en dan op 3. Ik kan wel gewoon werken, moet alleen mijn tempo ietsje aanpassen.

Login of registreer om te reageren
18-06-2007 om 11:23 uur

Hehoi iedereen,

Het warme vochtige weer vind ik een ramp! Ik heb het nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Sinds mijn 16e heb astma, ben nu 26. Ik ben ook zo gauw moe. Normaal kan ik redelijk goed met mijn astma omgaan, maar nu weet ik het even niet meer. En op het werk hebben ze er niet zoveel begrip voor. Ze kunnen beter begrijpen als je een gebroken been hebt, dan astma.
Zo, mijn frustratie is er ff uit, haha,  :)

Groetjes Ag

Login of registreer om te reageren
18-06-2007 om 12:08 uur
Reactie op Agneta

Hehoi iedereen,

Het warme vochtige weer vind ik een ramp! Ik heb het nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Sinds mijn 16e heb astma, ben nu 26. Ik ben ook zo gauw moe. Normaal kan ik redelijk goed met mijn astma omgaan, maar nu weet ik het even niet meer. En op het werk hebben ze er niet zoveel begrip voor. Ze kunnen beter begrijpen als je een gebroken been hebt, dan astma.
Zo, mijn frustratie is er ff uit, haha,  :)

Groetjes Ag

Hey, gooi die frustraties er maar uit hoor, dat doen we hier allemaal  ;)
Ja, je verhaal is heel herkenbaar. Ik kan het ook echt niet meer aan. Heb al wel eerder het gevoel gehad dood te gaan, omdat ik zo benauwd was, maar nu is dat alleen nog maar erger. Op de 1 of andere manier krijg ik geen zuurstof genoeg, me saturatie komt niet boven de 90 uit, heb jij dat ook?
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.

Login of registreer om te reageren
18-06-2007 om 14:02 uur
Reactie op *J10e*

Hey, gooi die frustraties er maar uit hoor, dat doen we hier allemaal  ;)
Ja, je verhaal is heel herkenbaar. Ik kan het ook echt niet meer aan. Heb al wel eerder het gevoel gehad dood te gaan, omdat ik zo benauwd was, maar nu is dat alleen nog maar erger. Op de 1 of andere manier krijg ik geen zuurstof genoeg, me saturatie komt niet boven de 90 uit, heb jij dat ook?
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.

hoi hoi,

ik heb 1 vrijdag gehad dat ik echt van de ene puf ventolin naar de andere leefde en het nog zeer benauwd had.

Login of registreer om te reageren
19-06-2007 om 13:41 uur
Reactie op schorpioentje

hoi hoi,

ik heb 1 vrijdag gehad dat ik echt van de ene puf ventolin naar de andere leefde en het nog zeer benauwd had.

Dat heb ik ook al een tijdje ik kan er gewoon niet tegen als het weer zo schommelt  :N. Meestal heb ik dan ook zoiets van moet ik nou wachten met puffen zodat ik niet over mijn max heen ga of meteen 2 puffen erin zodat het later op de dag niet hoeft  :?.

Reactie op *J10e*
Hey, gooi die frustraties er maar uit hoor, dat doen we hier allemaal  ;)
Ja, je verhaal is heel herkenbaar. Ik kan het ook echt niet meer aan. Heb al wel eerder het gevoel gehad dood te gaan, omdat ik zo benauwd was, maar nu is dat alleen nog maar erger. Op de 1 of andere manier krijg ik geen zuurstof genoeg, me saturatie komt niet boven de 90 uit, heb jij dat ook?
Heel veel sterkte!!!
Liefs, Jantine.

Mijn saturatie ken ik niet. Maar alsof je geen zuurstof krijgt terwijl je super je best doet adem te halen herken ik. Zo heb ik een keer een buitenrit (met paardrijden) opgehouden ik moest ff bijkomen. Later vertelde ze me dat ik zo rood was als een tomaat  :) nu kan ik dr wel om lachen maar op dat moment dacht ik dat ik het loodje zou leggen.

Vandaag was het weer es lekkr warm in het klaslokaal maar we mochten gelukkig drinken op tafel zetten na 3 uurtjes was mijn ijskoude AA helemaal lauw  :-\. Ik was blij toen ik het lokaal uit was en kon puffen  :Y.

Login of registreer om te reageren
19-06-2007 om 14:17 uur
Reactie op troetel

Dat heb ik ook al een tijdje ik kan er gewoon niet tegen als het weer zo schommelt  :N. Meestal heb ik dan ook zoiets van moet ik nou wachten met puffen zodat ik niet over mijn max heen ga of meteen 2 puffen erin zodat het later op de dag niet hoeft  :?.Mijn saturatie ken ik niet. Maar alsof je geen zuurstof krijgt terwijl je super je best doet adem te halen herken ik. Zo heb ik een keer een buitenrit (met paardrijden) opgehouden ik moest ff bijkomen. Later vertelde ze me dat ik zo rood was als een tomaat  :) nu kan ik dr wel om lachen maar op dat moment dacht ik dat ik het loodje zou leggen.

Vandaag was het weer es lekkr warm in het klaslokaal maar we mochten gelukkig drinken op tafel zetten na 3 uurtjes was mijn ijskoude AA helemaal lauw  :-\. Ik was blij toen ik het lokaal uit was en kon puffen  :Y.

dat ken ik helemaal. ik zzat gisteren dus ook te twijfelen of ik wel 2 pufjes ventolin achter elkaar moest nemen, want kan het kwaad als je dan bijvoorbeeld over je max heen gaat. ik weet niet wat jou max is maar de mijne is volgens de HA 4x  ik weet niet of iemand dat weet of dat kwaad kan??

lokalen, maken me echt helemaal gek. had vandaaag onder me toets ook heeel erg benauwd en was blij dat ik kon puffen inderdaad.

Login of registreer om te reageren
19-06-2007 om 14:20 uur
Reactie op schorpioentje

dat ken ik helemaal. ik zzat gisteren dus ook te twijfelen of ik wel 2 pufjes ventolin achter elkaar moest nemen, want kan het kwaad als je dan bijvoorbeeld over je max heen gaat. ik weet niet wat jou max is maar de mijne is volgens de HA 4x  ik weet niet of iemand dat weet of dat kwaad kan??

Volgens mij is het wel belangrijk dat je je aan je maximum houdt, nou weet ik dat niet helemaal zeker want kan ook niet heel goed tegen ventolin. Iig krijg ik bij een teveel bricanyl van die trilhanden enzo, maar verder niet dat je van je stokje gaat ofzo, dus zo erg nou ook weer niet.
* nou moet ik niet zo schijnheilig zitten doen want ben zelf ook al 2 weken dagelijks over me maximum heen gegaan dusss...  O-) *

Login of registreer om te reageren
19-06-2007 om 14:27 uur
Reactie op schorpioentje

dat ken ik helemaal. ik zzat gisteren dus ook te twijfelen of ik wel 2 pufjes ventolin achter elkaar moest nemen, want kan het kwaad als je dan bijvoorbeeld over je max heen gaat. ik weet niet wat jou max is maar de mijne is volgens de HA 4x  ik weet niet of iemand dat weet of dat kwaad kan??

lokalen, maken me echt helemaal gek. had vandaaag onder me toets ook heeel erg benauwd en was blij dat ik kon puffen inderdaad.

Mijnmax is 4 puffen ventolin.
Volges mij licht het eraan hoe ver je over je maximum heen gaat als het nou een pufje is oke. maar ga je elke dag 2 of 4 puffen over je max heen kan je denk ik betrrr ff langs de dokter gaan. Ik ga af en toe ook over mijn max als het echt niet gaat  ;). Ik heb dan liever wat trilhanden en krampen dan benauwd zijn of van mijn stokje gaan  :Y.

Login of registreer om te reageren
19-06-2007 om 14:29 uur
Reactie op troetel

Mijnmax is 4 puffen ventolin.
Volges mij licht het eraan hoe ver je over je maximum heen gaat als het nou een pufje is oke. maar ga je elke dag 2 of 4 puffen over je max heen kan je denk ik betrrr ff langs de dokter gaan. Ik ga af en toe ook over mijn max als het echt niet gaat  ;). Ik heb dan liever wat trilhanden en krampen dan benauwd zijn of van mijn stokje gaan  :Y.

ja dat heb ik ook wel. ben ook wel is over me max heen gegaan. ik ga nu niet naar de HA, want deze heeft de vorige keer niks gedaan, zei zelfs dat ik met alles moest stoppen en kwam daar toen weer op terug toen me mama gebeld had. mocht toen weer beginnen en nu ga ik naar de LA.

misschien is dat voor jou ook een idee om een verwijzing naar de LA te vragen, ik lees dat het met jou ook niet veel beter gaat.

ben nu wel heel benieuwd hoe ik 2 dagen van te voren zonder medicijnen door kan komen, en dan in dat benauwd warme weer.

Login of registreer om te reageren