Hoe voel jij je vandaag? #141

13-10-2015 om 05:00 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

De reacties zijn gesloten.
13-10-2015 om 07:11 uur

ik voel me niet fijn
en dat is meest iedere morgen het geval

14-10-2015 om 09:22 uur

Inmiddels al bijna drie weken niet fit, geïrriteerde keel, warm/koud en meer benauwd. Vanmorgen moest ik naar de longarts. Fijn gesprek gehad. Hij denkt dat het toch een mindere periode van mijn astma is en niet zo zeer een virus. Mijn longen klonken goed maar dat hoefde niet te betekenen dat ik geen klachten heb. De keelpijn kan ook van mijn benauwdheid komen, ik vind dat soms moeilijk te onderscheiden. Qua medicatie was er weinig mogelijk. Ik ga dit weekend na een maand rust qua neusmedicatie met de dymista beginnen en als dat goed gaat, mag ik proberen of ik zonder Aerius kan. Kan zijn dat ik zonder toch minder moe ben.

We houden alles goed in de gaten. Nieuwe afspraak over drie maanden maar als het eerder verslechterd overleggen via de longverpleegkundige en eventueel eerder komen.

Ik had gisteren ook een fijn gesprek met mijn teamleider. Ik loop op mijn tenen qua werk en thuis doe ik het hoognodige en verder veel rusten. Ik maak lange nachten. Ik heb afgesproken dat ik ook eerder naar huis mag als het niet meer gaat. Alles om te zorgen dat ik zoveel mogelijk rust kan pakken en de kans zo klein mogelijk maken dat ik weer volledig uitval. Mijn vriend loopt ook te hoesten en te snotteren en zoveel mensen om me heen. Probeer het zoveel mogelijk te vermijden maar dat lukt natuurlijk nooit helemaal.

14-10-2015 om 10:18 uur

Hoi Daantje, ik loop ook al weken te snotteren. Telkens denk ik dat het over is en dan begint het weer, loopneus, niezen, prikkelhoestje. Ik heb voor het eerst sinds twee jaar de ventolin weer nodig gehad. Ik kan het met name smorgens niet goed weghoesten allemaal. Het lijkt wel of iedereen om ons heen loopt te kwakkelen. Goed dat je je rust pakt! Beterschap.

14-10-2015 om 10:44 uur

Hier ook aan het kwakkelen geslagen. Moet er wel bij zeggen dat het eigenlijk al best lang geleden is.
Maandag de griepprik gekregen en dat helpt natuurlijk niet echt mee.
Nu de Symbicort maar weer opgehoogd, elke dag op tijd naar bed en een beetje rustig aan.

Beterschap voor iedereen.

14-10-2015 om 14:08 uur

Bij Mieke is tnt weinig verandering. De wond in haar mond geneest goed. Ze ligt nog steeds aan de beademing. Morgen gaan ze proberen om iets af te bouwen in de hoop dat ze vrijdag eraf kan.

Groetjes Isis

14-10-2015 om 16:09 uur

@ieke10 bedankt isis dat je ons informeert. Ik duim dat het afbouwen van de beademing goed gaat. Veel sterkte voor jullie alle.

@daantje fijn dat je goede gespreken heb gehad.

ot: Het vochtig weer doet mij geen goed. Flink benauwd en aan het hoesten.
Morgen de uitslag van de MRI en evenwichtsonderzoek. Spannend of er nog iets mogelijk is om het evenwicht te herstellen en of ik nog wat ga horen aan mijn dove oor.\

14-10-2015 om 18:27 uur

Een tijdje 'weg' geweest en net ruim 2 weken bij gelezen.
Wat is er veel gaande zeg, kan onmogelijk op iedereen persoonlijk reageren, zoveel is er gebeurt.
Wel een extra dikke knuffel voor Sien en Ieke; jullie krijgen ze flink te verduren zeg!
Spannende tijd voor Mieke als de beademing eraf gaat, hopelijk gaat alles goed, hier wordt flink geduimd in ieder geval.

Voor velen is de moeilijke periode qua weer wederom aangebroken.
Ik reageer zelf ook erg op mistig en vochtig weer.
Afgelopen dagen met de zon erbij was het redelijk te doen, maar vandaag praktisch een hele dag regen, dan ben ik het liefste binnen.

Intussen ben ik vanaf 24 spetember aan het sporten in het ziekenhuis en hoewel ik veruit de jongste ben in een clubje mensen tussen de 70 en 85, is het toch wel leuk.
Ik heb nu tenminste het gevoel dat mijn revalidatie is begonnen en dat ik kan werken aan mijn herstel.
Vandaag is het een jaar geleden dat ik het ziekenhuis in ging voor een VATS-operatie om een juiste diagnose te kunnen stellen. Dus vandaag een jaar ziek van m'n werk.
Het hele verhaal WIA/IVA gaat nu lopen en dat is wel confronterend, niet meer kunnen werken waar je al 22 jaar trouw aan de slag bent.

Met de tijd zal het wel een plaatsje krijgen maar het valt me toch best zwaar.
Gelukkig kom ik tot op heden tijd tekort, dus vervelen is nog niet aan de orde.

Morgen weer naar Nieuwegein op controle, ook een longfunctie blazen dus toch weer spannend. In juni was mijn longinhoud nog 44%.....ben er bang voor.
Hoewel ik dat eigenlijk ook maar een getal vind, klinkt misschien raar, maar na de dotterbehandeling ben ik toch wel een stuk opgeknapt en doe ik meer in en rondom huis dan voor mijn hartinfarct. Dus ben ik wat die vooruitgang betreft wel tevreden.
Maar of dokter Veltkamp het daar mee eens is??

Voor alle zieken en mensen die lopen kwakkelen; heel veel beterschap. Doe het rustig aan en pas goed op jullie zelf!

15-10-2015 om 07:23 uur

Ik had van de week iets te vroeg geroepen, dat het weer wat beter ging
Sta nu al 16 dagen aan de diarree, en net een kweek naar het lab gebracht (maandag de uitslag)
Met mijn ribbenkast gaat het ook nog niet echt beter
Maar met pcm kan ik wel slapen
Longen worden al wel wat rustiger

Alle zieken heel veel beterschap

15-10-2015 om 20:06 uur

Ik heb een nieuwe aanwinst waar ik blij mee ben: een scootmobieltje! Zo'n klein dingetje die ook in de auto past, maar wèl solide en stabiel is. Gewoon een mooi ding, net zoals m'n auto ook klein maar fijn is.
k Word hier wat mobieler mee en kan dan ook buiten zijn. Kan met m'n auto overal komen en met de GPK overal staan, maar dan ben je niet búiten. En dat ben ik zo graag. Heb een rolstoel, maar m'n moeder kan die niet duwen door een schouderprobleem, terwijl zij het vaakst even mee ging wandelen. Dus nu kan ik weer zelf. Zou jaren geleden niet eraan toe geweest zijn, maar nu ben ik er gewoon blij mee.
t Is een mooi blauw scheurijzer, dus als t gauw wat beter weer is, ga ik lekker een rondje rijden [wilde vanmiddag, maar toen goooooot het van de regen...]
Nooit gedacht dat ik er eens blij mee zou zijn, maar is dus toch zo!

16-10-2015 om 06:54 uur

Gister ging het afbouwen van de beademing bij Mieke goed. Vandaag gaat hij er definitief vanaf. Gister is er nog een CT-scan gemaakt van holtes en longen. Zag er allemaal goed uit. Als de wond zo blijft herstellen als hij tnt doet is de kans groot dat ze begin volgende week alweer met ontslag mag. Duimen maar weer.

Groetjes Isis