ā€ŗ

Schoonmaakmiddelen en verzorgingsmiddelen

Hoi ,

Ben benieuwd wat Julie gebruiken kwa schoonmaak en verzorgingsmiddelen

Ik heb allergische astma en reageer op alles wat ruikt šŸ‘ŽšŸ˜¢

Schoonmaak :

Klok afwas ( zonder parfum )
Klok allesreiniger ( zonder parfum )
Neutral afwas ( zonder parfum )

Klok waspoeder kleur ( zonder parfum )
Baking poeder bij de was

Van verzorgingsmiddelen :

Sanex zero de roze ( zonder parfum ) shampoo
Sanex zero de roze ( zonder parfum ) douchegel
Neutral conditioner ( zonder parfum)
Paradontax tandpasta fluoride vrij
Deoleen deo roller sensetive ( zonder parfum)

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Wij hebben veel van seepje om mee te wassen (kleding) en de afwas te doen
    Sanex deo sensitive roller die voor de gevoelige huid en ik heb quiriness de groene creme voor mijn gezicht:) de enige waar ik tot nu toe echt goed tegen kan. Heb een enorm gevoelige huid en ben voor veel allergisch.
    Qua shampoo en crĆØmespoeling heb ik Guhl en gaat gelukkig goed zowel voor mn haar als voor mn longen, maar die ruikt wel.
  • Cello22Cello22 Gebruiker
    Ik heb precies hetzelfde probleem, ik reageer op alles wat ruikt.

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
    Voor douchen/verzorging alles van Neutral.
    Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
    Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Cello22 schreef: Ā»

Voor de schoonmaak inderdaad veel Klok; afwasmiddel, allesreiniger, wc-reiniger, etc.
    Wasmiddel vaak een huismerk zonder parfum, gelukkig wordt het aanbod steeds groter.
    Mijn vriend gebruikt haarspray van Sifra (op mijn verzoek ;)), is ook zonder geur of gassen. Hij heeft ook scheerschuim zonder geur. Ik zoek veel online moet ik zeggen, in het begin een beetje een gedoe, maar op den duur weet je de juiste sites/producten wel te vinden.

Waar ik nog benieuwd naar was; bestaat er ook haarverf zonder geur? Heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb jarenlang mijn haar rood/bruin geverfd (was op mijn 25e al grijzig) en dat rook naar bos. hennep gekocht bij de bodyshop. ging hier goed
  • MelMel Gebruiker

Ik ben 33 en wordt al grijs maar ik laat het gewoon grijs worden is helemaal hip šŸ¤­šŸ˜‚

Zag bij Holland en barret jacob hooy henna poeder krijg je oranje haar .. weet niet of dat ruikt ?
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Zo min mogelijk douchen.
    Zoveel mogelijk alleen water (evt azijn als deo) of Neutral.
    Haarverf: gestopt, dan maar grijs.
    Schoonmaak: baking soda, water met azijn, of drupje schoonmaakmidddel met geur waar ik tegen kan.
    Ik ben 36 en begin een heel klein beetje grijs te worden bij de slapen.
    Idd. haha, grijs is helemaal hip, dat scheelt.
    Als het niet bestaat houd ik het ook voor gezien, omdat het dan gewoonweg niet gaat lukken.

Henna poeder, ik ga er eens naar kijken, dank voor de tip.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik verdraag de schoonmaakmiddelen van W5 van de Lidl goed, niet geurloos maar voor mij goed te doen. Ik gebruik ook hun afwasmiddel of dat van Klok.

Deodorant heb ik een roller van Dove. Douchegel wissel ik af, dagcrĆØme en shampoo ook.
  • SooshSoosh Moderator

Welke scheerschuim gebruikt je vriend? Manlief gebruikt Gillette, ulgh. Ofwel ik heb last van de baardhaartjes ofwel last van Gillette die ik 24 uur blijf ruiken.

Ik heb mazzel, mijn astma kan aardig wat hebben. Ik kleur mijn haar wel en dat gaat ok, mits de ruimte goed geventileerd is.

Zeep en shampoo komt bij soap7 vandaan. Puur natuur en ik krijg van bijna alles jeuk en uitslag.

Soap7 heeft ook een hele fijn body butter. Als gezichtscreme gebruik ik Cicaplast van La Roche - Posay. Klinkt sjiek, maar koop ik been flinke tube van voor 17 euri bij de apotheek. Doe ik 2 maanden mee. Lekker vet, maar trekt heel snel in.

#9 edited februari 2020
    Gillette hakt er lekker in inderdaad. Mijn vriend gebruikt Nobacter scheergel, alleen online te verkrijgen voor zover ik weet.

Ik herken het, vanaf mijn 30ste kreeg ik ineens van alle reguliere producten eczeem en uitslag en moest ik al veel vervangen. Vanaf mijn 35ste verdraag ik ook geen geuren meer en moest ik echt alles vervangen, ook van mijn vriend. Nu moet ik wel zeggen dat mijn astma niet goed onder controle is omdat ik de corticosteroĆÆden niet verdraag (paradoxale reacties), anders was het wel minder erg geweest denk ik.

Soap7 ziet er fijn uit moet ik zeggen (ik was altijd gek op dit soort zeepjes), maar niet geurloos denk ik?

Qua haarverf ben ik er inmiddels achter dat er in ieder geval geen PPD in moet zitten. Ik zoek nog even verder. ....
  • MillyMilly Schrijver
    Suus01 schreef: Ā»
    Zo min mogelijk douchen.
    Zoveel mogelijk alleen water (evt azijn als deo) of Neutral.
    Haarverf: gestopt, dan maar grijs.
    Schoonmaak: baking soda, water met azijn, of drupje schoonmaakmidddel met geur waar ik tegen kan.

Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op luchtjes.. Azijn vind ik echt heel scherp en krijg daar accuut n aanval van!

Heb n handzeep met n heel licht luchtje en dat doe ik n drupje in t water. Altijd nat stoffen. Verder wordt er hier gepoetst door de hulp en dan ben ik even in n andere ruimte.

• SooshSoosh Moderator
    Gillette hakt er lekker in inderdaad. Mijn vriend gebruikt Nobacter scheergel, alleen online te verkrijgen voor zover ik weet.

Ik herken het, vanaf mijn 30ste kreeg ik ineens van alle reguliere producten eczeem en uitslag en moest ik al veel vervangen. Vanaf mijn 35ste verdraag ik ook geen geuren meer en moest ik echt alles vervangen, ook van mijn vriend. Nu moet ik wel zeggen dat mijn astma niet goed onder controle is omdat ik de corticosteroĆÆden niet verdraag (paradoxale reacties), anders was het wel minder erg geweest denk ik.

Soap7 ziet er fijn uit moet ik zeggen (ik was altijd gek op dit soort zeepjes), maar niet geurloos denk ik?

Qua haarverf ben ik er inmiddels achter dat er in ieder geval geen PPD in moet zitten. Ik zoek nog even verder. ....

Nee soap7 is niet geurloos inderdaad, hoewel Margot altijd bezig is met nieuwe dingetjes, dus het kan zomaar dat dat een keer komt ;) Bedankt voor de nobacter tip!

• LBW01LBW01 Gebruiker
    Nu gebruik ik weer nivea/axe en de normale schoonmaakmiddelen/wasmiddelen, maar vorig jaar kon ik dat op een gegeven moment echt niet verdragen.
    Ik gebruikte:

shampoo en douchegel van neutral
    handzeep: neutral
    allesreiniger: klok
    deodorant: odorex 0% parfume (rol, spray kon ik ook niet verdragen)
    wasmiddel en wasverzachter: neutral of jumbo sensitive (zonder parfum)
    afwasmiddel: klok of neutral

Ik heb shampoo en douchegel van neutral via wehkamp gekocht. 6 flessen voor 15 euro. Normaal kost 1 fles bij de drogist rond de 4.50 euro. Dit scheelt aanzienelijk. Alleen nu zit ik nog met 4 flessen die ik niet gebruik :) Die zullen vast nog wel een keer van pas komen.
  • jmanbodh4jmanbodh4 Gebruiker
    Hallo ik gebruik zeep en handzeep van urtekram en dat bevalt goed iig veel beter dan andere geurloze zeepjes,ik heb klok afwasmiddel besteld,moet het nog uitproberen,wie heeft nog meer tips voor en bij het schoonmaken? Ik kan veel geuren niet verdragen,nu is mijn astma niet meer onder controle,want ik was mn handen om de haverklap
  • LBW01LBW01 Gebruiker
    In mijn vorige reactie heb ik een lijstje wat ik gebruik(te)...
    Verder zorgen voor goede ventilatie of goed luchten.

Eventueel vragen of iemand anders het schoon wil maken.

Ik heb nu ook een sllergievrij stofzuiger. Scheelt enorm.

Wik2001 schreef: Ā»
    In mijn vorige reactie heb ik een lijstje wat ik gebruik(te)...
    Verder zorgen voor goede ventilatie of goed luchten.

Eventueel vragen of iemand anders het schoon wil maken.

Ik heb nu ook een sllergievrij stofzuiger. Scheelt enorm.

Hallo Wik,

Bedankt voor je tips
    Neutral kan ik niet verdragen,heb al geprobeerd.Wat bedoel je met allergievrij stofzuiger
    Waar heb je die stofzuiger gekocht?
  • LBW01LBW01 Gebruiker
    Volgens mij heeft sanex ook parfum en allergie vrije douchegel.

Meeste stofzuigers hebben een hepa filter waarmee je de stofdeeltjes niet goed kan filteren. Die blijven dan in de lucht zweven. Je moet dan een hele hoge hp filter hebben die deze deeltjes niet uitstoot.

Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb mij er toen in verdiept. Ik moet zeggen dat het een wereld van verschil voor mij is.

Maar ik heb een zakloze stofzuiger (stond er speciaal bij dat het allergie vrij was/geschikt voor mensen met allergiƫn etc). Volgens mij komt hij van de blokker webshop.

Als je op internet zoekt naar allergie vrije stofzuigers, kom je meer uitleg en stofzuigers tegen.
    Wik2001 schreef: Ā»
    Volgens mij heeft sanex ook parfum en allergie vrije douchegel.

Meeste stofzuigers hebben een hepa filter waarmee je de stofdeeltjes niet goed kan filteren. Die blijven dan in de lucht zweven. Je moet dan een hele hoge hp filter hebben die deze deeltjes niet uitstoot.

Hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb mij er toen in verdiept. Ik moet zeggen dat het een wereld van verschil voor mij is.

Maar ik heb een zakloze stofzuiger (stond er speciaal bij dat het allergie vrij was/geschikt voor mensen met allergiƫn etc). Volgens mij komt hij van de blokker webshop.

Als je op internet zoekt naar allergie vrije stofzuigers, kom je meer uitleg en stofzuigers tegen.

Dankje Wik,
    Het is echt zo dat er stof vrijkomt bij andere stofzuigers Ik zal het op het internet zoeken.Alvast bedankt he.Sanex heb ik nooit eerder gebruikt,zal ik ook ff gaan googlen,wat ik besteld heb,is Aleppo zeep,hoorde van iemand dat het goed is voor mensen die allergisch zijn voor parfum en geuren
  • TamiaTamia Gebruiker
    Hallo,
    Ik heb zelf een robotstofzuiger van roomba met een hepafilter gekocht om mijn flat proper te houden. Ik laat hem normaal stofzuigen wanneer ik er niet ben en verlucht tijdens of na het stofzuigen. Maar zelf ben ik eventjes in dezelfde ruimte, riek ik hem nauwelijks tot niets en reageren mijn longen er niet op. Het is uiteraard een iets duurdere optie.

Tamia
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Wij hebben een waterstofzuiger, dus geen zak erin en de deeltjes worden opgevangen in het water. Het ruikt ook niet, als je wil kan je er een geurtje in doen maar velen van ons zullen daar wellicht niet tegen kunnen.
    Dit is wel heel fijn moet ik zeggen dat systeem!
    Zeker omdat je geen zak meer hebt waar luchtjes in kunnen blijven hangen (we hebben huisdieren dus je rook de hond als je ging stofzuigen...).
Log in of Registreer om te reageren.