Hevige klachten Alpha1 vrouw 93 jaar - Beantwoord -
06-05-2026 om 10:14 uurAlpha 1 is jaren geleden vastgesteld heeft 2 x dagelijks 2 pufjes bevesphi. Huisarts weet niet wat moeder heeft. Had sinds december 2023 overloop diarree dikke buik dikke enkels werd 's nachts benauwd ging dan in stoel zitten kwam amber meer toe aan nachtrust. Is tevens hartpatient met pacemaker hartslag tussen 90 en 100 met hartmedicatie en vochtafdrijver. Nu heeft ze waarschijnlijk hypercapnie ze doet automatische alle dingen die haar minder benauwd maken ,ze wordt in nacht benauwd en duurt de hele ochtend ze is doodmoe ziet het niet meer zitten wil het liefs niet praten, eten, liggen of lopen. Kan niet of nauwelijks eten en heeft bijvoeding op eigen verzoek eten stoot haar op. Ze is begin april gevallen heeft 11 ribben gebroken is op de trauma afdeling ze moest van alles doen wat haar benauwd maakt wordt als niet willen begrepen en lastig en zou manipuleren. Nu is ze klaar voor ontslag met 2 x daag oxycodon en 4 x daags 5 mg oxycodon en s'nachts 1 x 5 mg oxycodon willen haar naar huis sturen alleenstaande vrouw met 2 x thuiszorg. Heeft tevens 4 verzakte wervels waarvoor ze ook oxycodon krijgt. Haar test op geriatrie begin april was goed maar ze is nu zo verslechterd dat ze thuis niet kan functioneren, Ze waren op de geriatrie onbekend met alpha1 dan wordt een hartfilm gemaakt saturatie gemeten allemaal in rust maar er wordt niks met hypercapnie en hartfalen en misschien abneu (ze snurkt al van kinds af aan) gedaan. We willen graag een second opinion of in ieder geval handvaten om de huisarts of het ziekenhuis wakker te schudden .Dat ze toch langdurige 24 uurs zorg nodig heeft.
Met vriendelijke groet Eric
Geachte Dr Willems ,
Heel veel dank voor uw uitleg. Ik zal het overleggen met de longarts of zij nu astma heeft of niet, dan kan hij bekijken of er iets aan de medicatie moet worden aangepast.
Met vriendelijke groet,
Eric basten
Dag Eric, helaas kan de arts jou reactie op dit forum niet altijd zien. Als je nog verdere vragen hebt adviseren wij deze in een nieuwe topic aan te maken of eventueel met jouw moeder haar behandeld arts te bespreken. Hopelijk komt er gauw verbetering voor jouw moeder, sterkte gewenst. Een luchtige groet, Jessica
Paginering