Hoesten Hoesten & Nogeens Hoesten

16-12-2010 om 23:47 uur

Wie herkent zich hierin. Ik heb al jaren 10 van de 12 maanden last van een hele erge diepzittende hoest. Mensen zeggen dat ik blaf en niet meer hoest. Ik heb al twee onderzoeken in al die jaren ondergaan de laatste was december 2009 maar de longarts zegt niets te vinden. toch komt er bij elke hoest slijm mee welke wel helder is maar het lijkt mij niet normaal dat het er maar blijft zitten ik hoop dat er anderen zijn die dit herkennen en al meer duidelijkheid hebben ik weet niet hoe verder maar het is lastig voor mij en mijn omgeving

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 07:03 uur

Ik moet zeggen dat ik me wel herken hierin, al hoest jij waarschijnlijk vaker dan ik.
Op dit moment ben ik ook veel aan het hoesten, ook met helder slijm.

Ik kan helaas geen echte goede tips geven, maar probeer je keel te smeren, zodat deze niet droog word.

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 07:10 uur

Is het mogelijk de hoest te onderdrukken? Het is namelijk niet altijd goed om toe te geven aan de hoestprikkel. Maar ja, ik weet ook dat het vaak niet anders kan.
Zelf herken ik het niet om altijd een blafhoest te hebben, maar wel altijd slijm het hele jaar door. Volgens mijn longarts is dat wel een teken dat er altijd wat ontsteking zit, maar dat hoorde volgens hem bij mijn astma, wat dus zodanig is dat er altijd wel iets in de longen broeit... Ik heb er vooral 's ochtends last van en moet dan het slijm wel vaak loshoesten en schrapen. Dat duurt een paar uur en dan is het de rest van de dag goed te doenl

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 09:18 uur
Reactie op veronie

Is het mogelijk de hoest te onderdrukken? Het is namelijk niet altijd goed om toe te geven aan de hoestprikkel.

je mag bij astma de hoest niet onderdrukken :N hoesten is immers een funcite.
ik mag alleen codeine pakken om de hoest te onderdrukken als ik er s nachts niet van kan slapen.

shekina, heb je astma? dan is het normaal dat je slijm hoest, en zolang het niet groen is en vies proeft is dit vervelend maar niet erg

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 16:53 uur

Voor mij heel herkenbaar. Ik heb dat blafferige hoestje al zo'n 2 jaar. Bijna onafgebroken.
Er zijn veel onderzoeken geweest en ook veel medicijnsoorten uitgeprobeerd.
Mijn huis- en longarts zijn beiden geen voorstander van het onderdrukken van hoest bij astma, omdat het zoals Emsepems al zegt ook een functie heeft. Ik hoest niet veel slijm op, maar goed, dan nog. Heb wel eens wat gehad tegen het hoesten, omdat ik het bij tijd en wijle niet volhoud.

Je vertelt niet wat voor onderzoeken je hebt gehad, dus ik heb geen idee of er nog meer mogelijk zou zijn. Elders op het forum wordt aan de artsen een vraag over hoesten gesteld, misschien moet je het antwoord even doorlezen.

Sinds oktober ben ik aan de onderhoudspred en ik heb een hele rustige periode gehad (zodat mijn neefje van 5 zelfs zei: gelukkig hoef je niet meer zo te hoesten...). Het gaat nu weer wat minder goed, net weer een exacerbatie gehad en medicatie omhoog etc, en dus weer aan het hoesten. en mijn stem bijna kwijt, erg vervelend, maar goed, hopelijk gauw weer over...

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 17:41 uur

mijn zoontje heeft vanaf dat hij heel klein was een blafhoest, zeehondenhoest noemen wij het, en er is nu bronchitus gevallen.

Login of registreer om te reageren
17-12-2010 om 18:06 uur

Nog even een kleine aanvulling.

Ben er wel achter dat bij mij al de huis-tuin-en-keuken-middeltjes (dropjes, veel drinken etc etc) niet helpen. Ik neem aan bij jou ook niet, anders was het nu wel over...

Bij mij komt het (volgens de longarts) omdat ik heel erg allergisch astma heb en mijn hyperreactieve longen overal op reageren door te hoesten (heeeel soms word ik benauwd, maar meestal is het hoesten er vaker en/of erger dan de benauwdheid).  En dat is natuurlijk ook lastig onder controle te krijgen. Want ik ben voor veel dingen allergisch. Je schrijft verder niet wat er wel uit de onderzoeken die je gehad hebt is gekomen. Misschien is verder onderzoek mogelijk/nodig?

Maar het blijft vervelend!

Login of registreer om te reageren
26-01-2011 om 14:38 uur

hallo,
Ik zelf hoest ook bijna heel de dag zeker als ik lig en daarna moet ik overgeven.
ik word natuurlijk heel veel ziek heb rap een ontsteking maar ze hebben vorige jaar een biopsie gedaan en ze hebben het ziekte gevonden.ik heb de pcd ziekte dus dat betekent dat mijn trilharen van mijn longen niet werken.
laat eventueel ook zo'n testen doen
hopelijk is het dat niet maar zo kun je zien wat je hebt.

Login of registreer om te reageren