COPD 3 Vierdaagse Nijmegen lopen.

24-06-2014 om 13:50 uur

Loop al jaren de Vierdaagse heb nu COPD 3.

Verleden jaar de veertig gelopen omdat de 50 km te veel werd.

Dit jaar wil ik weer de veertig lopen.

Is het verstandig om weer te gaan lopen?

Groetjes,
Jolanda

Login of registreer om te reageren
24-06-2014 om 15:26 uur

Ik kan alleen maar zeggen luister naar je lichaam jij voel dat het beste veel plezier met 4 daagse.

    gr.Marloeke. ^O^

Login of registreer om te reageren
24-06-2014 om 16:46 uur

Knap hoor!!
zoals gezegd luister naar je lichaam *)
veel loopplezier!! ^O^ ^O^ ^O^

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
07-07-2014 om 19:51 uur

Beste Jolro,

Wat gaaf zeg de Vierdaagse lopen!
Zoals hierboven ook terecht genoemd: goed naar je lijf luisteren. Ook ken je het parcours en hoe zwaar het is: je kunt het vast goed inschatten. Verder is het goed om bij twijfel met je behandelend longarts te overleggen. Bij COPD kunnen verschillende problemen een rol spelen, die ook een andere aanpak vergen. Is er bij inspanning een lagere saturatie of niet? Is er sprake van hyperinflatie bij inspanning? (teveel lucht die achterblijft waardoor je benauwd wordt). Bij deze zaken heb je een andere oplossing nodig.
Maar als je altijd de 50 en daarna 40 kon lopen , zal het nu vast ook gaan. Tenzij er veel gebeurd is afgelopen jaar (bijvoorbeeld veel infecties). Zorg dat je je medicatie bi jje hebt en rust tevoren goed uit.

Veel succes en zet m op!
Karin Pool

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:47 uur

Knap van je hoor! Ik doe wel eens EHBO dienst bij een vierdaagse maar zelf lopen is een ander verhaal. Even vanuit EHBO standpunt: let goed op je lichaam wat betreft COPD, maar ook wat betreft de andere dingen. Neem voldoende water en eten mee onderweg, neem voldoende rust onderweg en loop niet door als het echt niet meer gaat. En mocht je naar de ehbo moeten vertel ze over je COPD (als het relevant is, niet bij blaren natuurlijk). Zet hem op en geniet ervan!  *O*

Login of registreer om te reageren
07-07-2014 om 21:50 uur

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Zal goed luisteren naar mijn lichaam.  Hou jullie op de hoogte of het gelukt is.

Login of registreer om te reageren
19-07-2014 om 23:01 uur

Ben de eerste dag 3 km voor eind uitgevallen ivm het niet meer op tijd binnenkomen.

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 22:03 uur
Reactie op Jolro

Ben de eerste dag 3 km voor eind uitgevallen ivm het niet meer op tijd binnenkomen.

Wat jammer van de rest, maar super knap die eerste dag!!

Login of registreer om te reageren
19-07-2014 om 23:51 uur

Jammer joh, maar ik bewonder je moed om er aan te beginnen! Petje af!

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 21:49 uur

Ach wat jammer. Maar goed dat je het gedaan hebt! ^O^

Login of registreer om te reageren
20-07-2014 om 22:15 uur

jammer, maar er zitten flink veel gezonde kilometers in je benen. lekker doorgaan met wandelen denk ik zo  ^O^

Login of registreer om te reageren