bjl1971

13-02-2017 om 09:28 uur

Goedendag , ik ben de partner van een copd patiƫnte ... en ik probeer mijn vrouw zo goed mogenlijk te steunen en zoveel mogenlijk voor haar te doen .... want dat hoord zo als je getrouwd bent ...... soms is er wel wat wrijving op het gebied van wat te doen bij een nachtelijke hoest aanval met veel slijm en soms ook bloed ..... ik als partner weet dan niet echt wat ik dan moet en kan doen :( ..... wie kan mij daar in helpen .... moet ik dan de dokter bellen of spoedeisende hulp of op een andere manier mijn vrouw steunen .... help !!!

Login of registreer om te reageren
14-02-2017 om 21:53 uur

Hallo bjl1971,

Laat je zo goed mogelijk voorlichten door de longarts, longverpleegkundige en of huisarts over de ziekte van je vrouw. Schrijf de vragen op, die je wilt stellen . Door veel te lezen over copd kun je vast al een aantal vragen zelf beantwoorden.
Ook het bezoeken van een longpunt kan veel informatie verschaffen. Tevens kun je er vragen stellen en in gesprek komen met lotgenoten.

Sterkte,

Spirit

Login of registreer om te reageren
24-02-2017 om 18:34 uur

Hallo Bjl1971

Wil even zeggen dat ik het goed van je vind dat je adviezen wilt om je vrouw te kunnen bijstaan. heb je al eens aan jouw vrouw gevraagd wat zij prettig vind dat jij doet tijdens zware hoestbuien? Ik vraag dat omdat ikzelf het helemaal niet prettig vind als iemand bv op mijn rug gaan kloppen of van alles aan me vraagt, maar ik vind het wel prettig als ik weet dat er iemand naast me zit.
Dus eerst met je vrouw rond de tafel, veel succes.
groet Lia

Login of registreer om te reageren