Luchtfilter stopt Astma

08-03-2017 om 16:43 uur

Beste Longpatiënten

Hier ben ik al heel lang mee bezig, en ik heb er al enkele jaren een aantal proeven mee gedaan.
Ik ben buiten astma patiënt ook MCS en slaapapneu patiënt, en heb daardoor het volgende probleem dat ik nachtelijke astma aanvallen en benauwdheid heb terwijl ik mijn slaapapneu masker draag met daarin een grof filter en een allergenen filter, om dan de astma en de benauwdheid te stoppen zette ik dan een half gelaat masker op en dan kon ik weer normaal ademen, het probleem was dan dat als ik in slaap viel de slaapapneus doorgingen.
Nu hoorde ik van een andere MCS patiënt dat hij hele goede ervaringen had met een bepaald type luchtfilter, dus dit heb ik ook gekocht en opmaat geknipt voor mijn slaapapneu apparaat.
Ik ben dit nu 2 dagen aan het testen en het resultaat is enorm.

1. Zodra ik inadem ben ik niet meer benauwd en mij longen lopen helemaal vol
2 Ik kan voor het eerst van mijn leven normaal door mijn neus ademen en mijn neus word ook droger.
3. Naar mijn mening verdwijnt de oorzaak van slaapapneu omdat ik wat eerst nooit kon op mijn rug liggend kan ademen zonder obstakels, dit heb ik nog niet gecontroleerd bij de slapende situatie.

Ik wil dit verder testen met andere patiënten, wie heeft er interesse.

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 18:13 uur

Hoort dit niet in een ander topic thuis....?

Login of registreer om te reageren
08-03-2017 om 22:47 uur

Marcus ik heb een tijd niets geschreven dus ik was al blij dat ik dit op het forum kreeg moet ik het bij allergieën zetten?

Login of registreer om te reageren
09-03-2017 om 09:40 uur

Ja we hebben je een tijd niet gezien hier. Alles goed met jou?

Dacht eerder een bericht voor... het topic ... Onderzoeken en Enquêtes ... ook daar het een oproep betreft. Van mij mag het hier staan weet alleen niet hoe beheer en / of het longfonds daar over denkt

Login of registreer om te reageren
09-03-2017 om 21:49 uur

Ook ik heb sinds kort te horen gekregen dat ik slaapapneu heb en slaap nu vijf weken met Cpap. En ik moet zeggen ik heb meer lucht. Mijn longen worden door het apparaat goed vol geblazen. Overdag heb ik daar profijt van. Behalve bij vochtig weer of een allergische prikkel maar ik heb wel het idee dat ik er makkelijker uitkom nu. Ik gebruik een neusmasker en bij benauwdheid een fullface masker.

Login of registreer om te reageren
10-03-2017 om 09:59 uur

Marcus ik ben de laatste 8 weken weer veel zieker geworden door het stoken en het auto rijden van de mensen hier in Den Haag en omgeving, met als gevolg dat ik ook weer depressief geworden ben en daardoor mijn apneu apparaat niet goed schoongemaakt heb en de filters te laat vervangen heb.
Die andere MCS patiënt is 12 jaar langer ziek en presteert nog heel erg veel hij maakt medische apparatuur voor zichzelf en andere ernstig zieken en is veel bezig met een clean room in zijn huis en slaapkamer.
Zo kwam ik op dat filter, omdat je met een slaapapneu apparaat als MCS patiënt moet proberen zoveel mogelijk een clean room te creëren met de luchtstroom uit het apparaat.
Nu ben ik de gebruik aanwijzing van dit De Vilbiss DV54 aan het lezen en zie ik dat het fijne deeltjes filter alleen alles boven de 0,3 micron filtert dus dat is totaal onvoldoende voor de buitenlucht van Den Haag wat een van de smerigste 4 steden van Europa is, er zijn in Nederland niet voor niets ruim 8 miljoen mensen Chronisch ziek.
Dus ik heb gisteren mijn leverancier gemaild met de mededeling dat ze hun filters bij al hun apparaten moeten gaan aanpassen om astma tegen te gaan.

Spinnetje ik ben nu 8 jaar apneu patiënt en door dit verkeerde filter ben ik ook 8 jaar te ziek geweest, ik heb de zorgverzekering de laatste 8 jaar ongeveer 4 ton gekost, mede vanwege een verkeerd filtertje, ik wil hier een video over gaan maken op de sociale media.

Login of registreer om te reageren
10-03-2017 om 15:48 uur

Het is nogal wat, wat je daar verteld daar wordt je niet gezelliger van heel vervelend voor je.

Heb ook 5 jaar in Denhaag gewoond en longtechnische gezien een hele slechte tijd. Wegwezen daar zou ik zeggen en snel verhuizen als dat kan.

Heel veel sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
10-03-2017 om 17:22 uur

Het filter in mijn apparaat moet ik iedere week vervangen ivm lage weerstand en astma. De bedoeling van de cpap is om mijn astma stabiel te krijgen, deze is al 5 jaar instabiel. Dus ook al 5 jaar ziek met alle kosten vandien! Voor het eerst gaat het langzaam wat beter en ben in ook wat fitter aan het worden! Ik hoop dat dit doorzet. Gelukkig woon ik niet in Den Haag maar in een middel grote stad in het zuidoosten van het land. Kun je verhuizen? Want zo wordt je alleen zieker!

Login of registreer om te reageren
11-03-2017 om 18:44 uur
Reactie op Marcus

Dacht eerder een bericht voor... het topic ... Onderzoeken en Enquêtes ... ook daar het een oproep betreft. Van mij mag het hier staan weet alleen niet hoe beheer en / of het longfonds daar over denkt

Ik denk dat het topic hier wel goed staat :)

Login of registreer om te reageren
15-03-2017 om 10:35 uur

Marcus verhuizen binnen Nederland is geen optie omdat het binnen Nederland bijna overal zo slecht is, ik wil een aantal medische video's gaan maken op mijn YouTube kanaal over deze onderwerpen, dit is de link naar mijn YouTube kanaal waar ik nu het escamp journaal maak [url="http:///www.youtube.com/channel/UCdMkrujnE2dCtGJB1nhYVqQ

Login of registreer om te reageren
15-03-2017 om 12:34 uur

Inflatable met verhuizen bedoel ik ook...buiten Nederland...emigreren bedoelde ik eigenlijk dus. Ben zelf niet van plan hier te blijven wordt alleen maar erger, ben zelf 5 - 6 maanden van het jaar in Zweden.

Login of registreer om te reageren